Ünnepnapok

„Itt  van  az  ösz,  itt  van  újra,  szép, mint  mindig  Énnekem”

Hogy  mi  okból?  Itt  láthatod!  Erről  szól  az  „énekem"

 

 

4uEENy9SJsIdh6AD4aTDG8qgP2P75GBD3qByOKFn1PA_1.jpg

 

      Aki  ismer tudja, hogy csak két dolog érdekel igazán  már  az  élet  dolgaiból: Ha  jól kibeszélhetem magam a  napi  politik  eseményei  kapcsán  és  a  játék.  Amit  nálam  az  ulti  testesít  meg. Ezért van  az, hogy  egyik  napot  a politikának, a másikat  a  kártyának  szentelem. Hogy  közben  van-e  időm  aludni? Az  nem  kérdés. Ha  2 – 3  óra  jut,  az  már  szinte  sok.

Ez a hétvége emlékezetes  marad  számomra. De  ezt mondhatom  a  hónapról  is ,hiszen október azon kívül, hogy tartalmaz két ünnepet is,egyik sem örömteli, nekem  örömöt  okozott  a  két  döntő  megnyerése.  A Mausz  által  rendezett,  most  pedig  a  MUOE  döntője  a  Stefánia  palotában.  Hogy  a  kettő  között  mi  a  különbség, azt  nehéz  lenne  „lezongorázni”  még  Liszt Ferencnek  is.

Ez  tényleg  ünnep  volt,  az  Ulti  ünnepe.  Ahol  legalább  100  ultis  van  jelen  azért, hogy  kiderüljön,  ki lesz az idei bajnok,  az már  ünnepnek  számít  ebben  az  inséges  időben. Míg  a  15  „kiválasztott”  külön  teremben  vívja  meg  a  nagy  csatát, addig  a  többi, - hogy  ne  unatkozzon – a  Köztársasági  Kupáért  játszik.  Mert  az  ulti  játék, szenvedély  és  sport  egyszerre! 

Ez a verseny az  éves  „munka”  gyümölcsének  betakarítását  jelenti  a döntőbe  jutotta  számára.  Ami nem könnyű feladat,  amit bizonyít, hogy az Elnöknek, Muzslai Róbertnek egyszerse  sikerült bejutnia. Az  év  abból  a szempontból  is  kivételesnek számít, hogy  először  jutott  be  női  versenyző  Fülöpné Köves Éva  személyében. Hogy  Én hogy  éltem meg, ebből a szempontból  próbálom  meg  visszaadni  azt  a  hangulatot, izgalmat  és  ünnepélyességet, ahogy Én  éreztem.

A Megnyitó  is  felemelő  érzés  volt. Ritka  esemény, ahol ilyen fegyelmezetten  hallgatja  száz  mindenre elszánt  ultis  a Himnuszt:  A  betévedt  egyetlen  légy  zümmögését is lehetett hallani. Aztán  a  hagyományoknak  megfelelően  jött  a  Kék Duna  keringő, amire két profi pár ropta a  táncot  mindannyiunk  örömére. Végül  jött   a  sorsolás,  ki  milyen  számot  húz,  amivel  besorolja  magát  a  versenybe: Nekem a  12  jutott. Nyugodt voltam,  rögtön  az  jutott  eszembe, hogy  2012-t  írunk, és  a  másik  kupámon  az  évszám  is  rajta  van.

Bevonultunk, elkezdődött  a  verseny. Számomra  jól. Könnyen  vettem  az  első  akadályt, pedig az ellenfelek egyáltalán nem voltak könnyűek. Így ment  három  fordulón keresztül, na nem  könnyen, mert  helyenként  „vért  izzadva”  tudtam  megfordítani az eredményt, mert egyre  rosszabb  lapok jöttek. A  negyedikben  egyetlen  partit  nem  nyertem, csak  azt  buktam el, amit bemondtam.

Az  utolsó  hármat  sikerült  megnyernem  és  ezzel   először  állhattam  fel  a képzeletbeli  dobogó  tetejére. De  hogy  az  út  addig  milyen  „rögös  volt”,  ahhoz  néhány  partit  elmesélek. Hogy  melyik  hanyadik  fordulóban  volt,  azt  nem  tudnám  mgmondani, de  hogy  mi  volt,  azt  igen.

  1. Hol az egyik, hol a másik versenyző  vezetett, Én tartósan  „tartottam”  az  utolsó helyet. A végefelé, a  15. táján  jött  egy  lapom: Zöld  7, 8, 9, F  Tök  7, 8  Makk  Á,  7, 8  Piros  F. Nagy  Pista  piros  ultit  mondott. Rányúltam, kaptam  a  zöld  A, K –t.  Piros  betlit kellett  mondani,  de az  a  kérdés, mit  tegyek  le?  Ha  a  zöld  oszlik, jó  vagyok,  ha  nem, semmiképp  nincs  meg. Tehát  oszlásra  játszottam. Így  a  makk  Á-t  és piros F-t tettem  le. Zölddel indultam, Pista kontrázott,  mivel  oszlott  a  zöld,  rekontráztam.  Ezzel  az  egy  partival  nyertem  meg a kört.
  2. Felvevőként ez volt a lapom: Piros: Á, A, 8, 7  Makk: Á, 10, 8  Zöld: Á, K, A  Tök:  A, 9. Gyengén  álltam  a  II. helyen, ha  bemondom  az  ultit, esetleg  semmit nem kapok, hiszen  kiállt 60  mondás, /ami  meg  is  volt/. Ezért  a  két tököt tettem le, csak  pász  pirosat  licitáltam.Így  volt  reményem  a  4  Ászra, esetleg ultira  is, ha kedvezően alakul. Nem nagyon akart  alakulni, mert a makk  indulásra  egyiknél  40  kontra  partit kaptam, amit  a másik  20-szal  segített. A  harmadik  makkal  eltaláltam  a  „negyvenet”  és  tök  ásszal jött le, amibe beleesett a tizes  is. Zőld  ásszal  folytattam, amire  a  „40”-es  a zöld  filkót tette. Az  alsóba  a tizest  és  jött  tökkel. Ebből  arra  következtetem,  csak  két  zöldje  van,  a  harmadikat  aduval fogja  ütni.  De hány aduja van? Ha három. akkor ultim van. Ha meg a  piros tízes van  a másiknál, még partim is.  Szerencsém  volt.  A be  nem  mondott  piros  ultimó  helyett, ami „ablakos” lett volna, hiszen a két  tököt  kellett  volna  meghagynom,  egy  partiból  lett  partim - kontrával,  ultim és  négy  ászom, ami  12  pontot  ért  fejenként, amivel  megnyertem  az  asztalt.
  3. Ennél is  furcsább  eset,  amikor  tudtam, hogy  nem  lehet  partim, sőt  százuk  lesz,  mégis  bemondtam  a  piros  ultit, /volt  benne  rizikó, mert  akár  el  is  veszthettem volna/  de  így  a  „0”  ponttal  megőriztem  a  vezető  helyem. Ha   viszont  bárki  játszik  bármit,  megelőz, olyan  kicsi  volt  a különbség.  Ez  különben  az  utolsó  parti  volt  a  körben, amit  a  legkisebb  arányban  nyertem  meg. 9 Ft  ellen  -3  és -6  volt  az  álás.
  4. A  legnagyobb  izgalom  mégis az utolsó  körre  maradt. Egy  ponttal  és  nagyon  jó  segédponttal  vezettem  Ihász  Sanyi bá’  ellen,  amikor  Ő  kiváló ellenfelek ellen, Én  pedig a két  „sereghajtóval”  ültünk  asztalhoz. Míg Sanyinak ömlött a lapja,  nekem  döglött  lapok  jártak:  16  osztáson  keresztül  egyetlen paszt nem  nyertem. Hogy  nagyon  nem  húztak  el  a társak, annak  köszönhető, hol  az  egyik, hol  a  másik  is bukott valamit. Így  tartósan  ott  voltam  az  utolsó  helyen. Miközben  a  „szomszédban”  Sanyibá’ tarolt: 150  pont  körül  állt  már.  Muzslai  ott  járt  körülöttünk, és  azt  figyelte:  Melyikünk  a  kettő  közül?  - viszi  el  a pálmát. Addigra  kétesélyes lett az eredmény. Én csak úgy  lehettem  első, ha  megnyerem az asztalt. Sanyi annyira megjavította a gólarányát, hogy  pontegyenlőség  esetén Ő nyer. Következett  a  17.  leosztás: Megjegyeztem:  Karcsi!  Már  oszthatnál  eccer  egy  lapot  is! /az  előzőeket  rendre  bedobtam/  Mire  Hajdu  Karcsi megjegyezte: Megfogadta, hogy ha senkit nem,  de  engem  ki fog osztani.  Havay  Tibi  is  megerősítette,  hogy  nem  ígértek  könnyű  menetet. Leosztotta a lapokat. Nem akartam  hinni  szememnek!  Makk:  Á, K, F  10  Tök: Á,  K,  10. 8  Zöld: Á,  A   Piros:  Á, 10. Ebben a körben még  nem láttam hasonlót. A negyvenszáz  terített  durkmars  elég  volt  az, ezt választottam.Minden más esetben bemondtam volna a 20-100 terítettet,  és ráfázok! Mert a négy tök egy kézben volt!  Így  ezzel az egy mondással megynyertem az asztalt és a versenyt. A verseny  sportszerűsége mellett  izgalmas partik és a végeredmény miatt  emlékezetes marad  számomra.  Egy évben megnyerni a két országos döntőt nem kis teljesítmény. Nekem jött ki a lépés. Muzslai megjegyezte:  drukkolt mindkettőnknek,  mert  „nekünk állt”  a  verseny,  de  az  én  győzelmemnek  jobban  örült, mert  Sanyibá’  már  volt, én  még  nem  bajnok.

Azt  hiszem,  amit  ígértem  már  sokszor, meg  fogom  tartani:  Addig szeretnék  játszani, amíg a Sors  megengedi  és  ameddig  a  lap  ki  nem  hull  a  kezemből.  Köszönöm  a  Sorsnak, hogy  ez az  idő  még  nem  jött  el  és  az  ultistársaknak,  hogy  annyian  gratuláltak. Köszönöm  a  Vezetésnek  a  nagyszerű  rendezést.  Egyetértek  Muzslaival, amikor azt  kifogásolta:Egy  országos versenyen  illett  volna ott lenni a főtitkárnak vagy az elnöknek. Legalább megtudták volna, hogy  lehet ünnepi körülmények között  valódi  ünnepi  hangulati  versenyt  rendezni. Hogy  mit hoz  a  „holnap”?  Azt  nem  tudhatja  senki.  De  ha  bárhol „verni  fogják  a  blattot”  és  Én még  ott  tudok  lenni,  számíthattok  a  jelenlétemre. 

Köszönöm,  hogy  köztetek  lehetek, kedves Barátaim!                                      Gratulálok minden döntősnek a teljesítményéhez. Évikének, hogy  sokáig  helyt  „ült” az asztalnál. Ne feledjétek!  Az ulti elsősorban játék, ahol  a sportszerűség  szabályait illik betartani. Ami  a  jövőt  illeti:  A  szerencse  kereke  forgandó, Fortuna  sem áll örökké  egy ember mellett, így  jövőre  lehet,  hogy  bekerül,  aki  még  soha: Muzslai  Robi  barátom. 

Sok szerencsét  hozzá – mindenkinek.

A  verseny  képeit  itt  láthatjátok.

https://www.dropbox.com/sh/6mmxx90fmsp0e96/hubTrmXEhs

Ami  még  hozzátartozik:  A  MUOE  részéről  is  készült  beszámoló.                                                                   Azt  hiszem  a  kettő  szervesen  kiegészíti  egymást.

http://magyarultiszovetseg.hu/muoe-donto-2012/

 

Szerző: Szilárd bácsi  2012.10.22. 09:43 Szólj hozzá!

Címkék: blogok barátság elemzés ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr534862188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása