DEPRESSZIÓS LETTEM!

 

Ugorgyunk!

-mondta Pósalaki Úr Nyilas Misinek,-amikor olyat olvasott, ami nem érdekelte.

 

Ugorgyunk!

-mondom Én,-mert egy olyan szakaszát akarom leírni az életemnek,- amit szeretnék elfelejteni,- de amit soha nem fogok:

 

HOGY LETTEM DEPRESSZIÓS – és pánikbeteg egyszerre?

 

Ha röviden akarom mondani,- jó gyorsan!- Egyik napról a másikra.

Legalábbis ami a „kezdetet” jelentette.Hétfón bementem az iskolába.

A második órán „le kellett ülnöm”, mert elsötétült előttem a világ.

Tanítványaim szerint kezdetben olyan fehér voltam,- mint a fal,később olyan piros,mint a vér. Orvoshoz vittek,- aki megállapította:

Semmi különös, „csak a vérnyomásom” -lett hirtelen a duplája....

57 éves voltam,-először kerültem a munkám ideje alatt kórházba.

Próbálták beállítani a vérnyomásom.

Sikerült is,- csak amit nyertem a vámon, elvesztettem a réven..

A kisérlet két évig tartott. Sokfajtát kipróbáltak,- amíg a VÉGLEGES meglett: Addigra viszont számos új „betegséget” szedtem össze,- ami közül az „impotencia” (ami nem is betegség, inkább csak állapot) érintett a legérzékenyebben.

 

Még tanitottam utána egy évet,- de tovább nem ment.

 

Ekkor következett be az az idő,- amit nem kívánok senkinek,- de amit nagyon sokan kénytelenek „megélni”,- vagy belehalni. Három évre beköltöztem a szobába, ahonnan nem jöttem ki még akkor se,- amikor látogatóim jöttek.

Volt annyi gyógyszerem,- hogy a számát se tudtam. Nem érdekelt senki és semmi, az egyik percben FÉLTEM,- a másikban pedig „meghalni vágytam”.

 

Csak egy ember volt,- aki „hatott rám”,- és akinek megköszönöm azt,- hogy most írhatom a Naplómat.

Vigyázott Rám,- mint a rossz gyerekre,-aki azt lesi,- mikor mehetne fel a padlásra, és van-e kéznél kötél...

Vagy mennyit kéne „bevenni a gyógyszerekből”,- hogy elég legyen..

Ezért az ilyen „veszélyes eszközök” el lettek zárva előlem” -mindaddig,- amíg ezek a gondolatok fészkeltek az agyamban.

 

Be is vallottam őszintén,- mi a „bajom”,-mit nem tudok megemészteni.

És ettől egy kicsit megnyugodtam. Igaz,- a feleségem nem lett nyugodtabb!

Sokat ült, vagy térdelt az ágyam mellett,-amikor sírva kérlelt:

-Ne Hagyj Itt! Mit csinálok nélküled? Gondolj az Unokáidra!

 

Akkor kezdett beszélni a legkisebb unokám, Peti,- akinek most volt a nagy műtétje Pesten a szájsebészeten. Ő is ott állt a lábomnál,-és azt kérdezte:

 

-Papa! Mért nem akarsz beszélgetni? Te nem szeretsz Engem?

 

Talán ez volt az a pont, ami után döntő lépésra szántam el magam:

 

NEM AKAROK MÉG MEGHALNI!

 

Elhivattam az orvost. Jó barátom volt,- megbíztam benne.

Megkérdeztem,- mi az,- amit feltétlenül szednem kell. A többit bedobtam a kukába.

 

Másnap kértem a „zsebpénzemet”,- hogy megyek kártíázni.

Azt hiszem, életemben ezzel a MONDATTAL okoztam az egyik legboldogabb percet szerető feleségemnek, aki örömmel adta a pénzt, (pedig ez nem jellemző rá,- SŐT!) és még szerencsét is kívánt hozzá...

 

Azóta kártyázok...

Nem mindig, csak amikor lehetőség van rá, nappal, vagy éjjel, egyre megy.

Viszont menni, dolgozni nem bírok:

Örököltem apámtól” egy nem jó tulajdonságot: Az érszűköletét.

 

Így hát nálunk azóta MUNKAMAGOSZTÁS VAN:

Közös a „pihenés”, Ővé a „munka”, és Enyém a „szórakozás”.

 

A feleségem a „munkáját” olyan szinten látja el, hogy az unokám kikötötte!

Neki a MAMA főzzön „kakaslevest”, mert attól meg fog gyógyulni, meg olyat még az anyja se tud csinálni!

 

Így hát feljött Pestre, megfőzni az unoka húslevesét...

És közben erősíteni a szülöket,- miközben titokban telesírta az összes zsebkendőjét.

 

Én is „vittem valamire”!

Ha másra nem, van hol elqrni a pénzemet, pláne olyankor, amikor a gondolataim máshol járnak...Most még ezért se kaptam „lebaszást”.

Inkább megtoldotta a zsebpénzem, hogy legyen, nehogy itthon üljek a szoknyáján.

 

Az unokámnak meg most adtam vissza azt a szeretetet, amit akkor kaptam Tőle, amikor a legnagyobb szükségem volt rá.Azt mondtam Neki:

-Vedd úgy, hogy Te is Celeb voltál, és kitűnően kiálltad a próbát!

Büszke vagyok az én bátor unokámra, aki ezzel belépett a Nagy Fiuk Táborába!

 

Rám mosolygott. Kacsintásában benne volt: Legalább Mi, Fiuk tartsunk össze!

 

Szerző: Szilárd bácsi  2008.11.24. 08:13 1 komment

Címkék: napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr52785337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsiráf 54 2010.05.09. 21:47:14

Élnünk kell az életünket.
süti beállítások módosítása