Nekem  nyóc

A  nyolcas  szám  végigkisért  az  életemben.

  1. Születésem éve. A  kínai  naptár  szerint  a  Tigris  éve. A  sors  fintora,  hogy  Halnak  születtem  A  kettő  nem  illik  össze. Mégis  barátságban  vannak  egymással: Ha  nem  „bántanak”, Hal  vagyok,  ha  megtámadnak, Tigris                                                                                                                          18. .Ennyi éves voltam,  amikor kikerültem  az  Életbe, mindjárt  a  mélyvízbe.              Bodroghalomban  kezdtem  a tanítást, egy  negyedik  osztállyal. Máig  büszke  vagyok erre  az osztályomra: Minden tanulója  vitte  valamire, máig  emlegetik a  közös  élményeket. Volt  bőven.  Távol  az  iskolaépülettől, az  óvoda  melletti  kis  teremben tanítottam, felügyelet  nélkül. Az  igazgató  felesége  mindent  tudott rólam, hiszen  ott  laktak  szemben  az  óvodával. Így  a  minősítésem, amit  a  gyakorlóév  után  az  igazgató  ad  a  Tanítóképzőnek,  kiváló  volt.

Még  két  adalék  arra, hogy legyen  mire  büszkének  lennem: Én  szerveztem  ujjá  a  község  sportéletét  és  tanítottam  meg énekelni az  embereket. Azt  hiszem nincs  még  egy  falu,  ahol  olyan  hibátlanul  énekelnék  a  Himnuszt  vagy  a  Szózatot, mint  Bodroghalomban.

  1. Ekkor terveztük az esküvőt  a  feleségemmel, akit  Bodroghalomban  ismertem  meg. Ő  volt  az  „első”  nő  az  életemben,  egyben  az  utolsó  is. Talán  ezért  maradtunk  meg  Egymásnak, pedig  nem  sok  jövőt  jósoltak.  Nem  illünk  egymáshoz:  Ő  Nyúl  és  Skorpió. De  nem  a  Nyúl  a  domináns:     a  Skorpió.  Olyan  ez,  mintha  a  tüzet  a  vízzel  egyesítenénk:  Ki  kéne  oltaniuk  egymást. De  nem  ez  a  jellemző. Békésen  veszekszünk  minden  nap  már  több  mint  58  éve. De  haraggal  még  nem  feküdtünk  le  este.

Az  egy  külön  fejezet  az  életünkben, hogy  az  esküvőt  már  1957-ben  megtartottuk. Ugyanis  a  szüleim  szerették  volna, ha  mást  választok  és  elszakadok  Bodroghalomtól. Így  kerültem  Dorkóra,  nagybátyám  és  Keresztapám  keze  alá. De  mielőtt  odaköltöztem  volna,  megvolt  az  esküvőnk  és  kész  tények  elé  állítottuk  a  szülőket. Együtt  költöztünk.  A  Tigris  dominált  ebben,  nem  a  Hal.

  1. Mélypont az életemben. Mélydepresszió  és  pánikbetegség  együtt.   Aki  már  átélte  akármelyiket,  tudja  mit  jelent. Nálam  három  év  önkéntes  szobafogságot, amikor  a  feleségemen  kívül  nem  beszéltem  senkivel.

Nem akartam  tovább  élni. Hogy  ma  élek,  azt  feleségemnek  köszönhetem, aki  „vigyázott  rám”  a  szó  szoros  értelmében. Eredményes  volt,   kaptam  az  Élettől  majd   20 évet. Igaz,  ez  2018-ban telne  le, ha  addig  kihúzom. Remélem, megengedi  a  Sors, hogy  megtudjam:  Ki  lesz  Magyarország  következő  Miniszterelnöke? Bízom  benne,  hogy  nem  Orbán!

Három  dolog  volt,  ami ez után  érdekelt:  A  Család,  az  Ulti  és  a Politika.  A  Családdal  nincs  különösebb  bajom. Az  Ultiban  2006  óta  értem  el  sikereket,  kétszeres  országos  bajnok  vagyok  az  Ultiszövetségnél  és egyszeres  a  MUOE-nél.  Voltam  az  Év  Játékosa  is. Ennél  többet  egy  játékos  nem  is  szerezhet. A  Politikából  is  kivettem  a  részem. Közösséget  szerveztem  azokból,  akik  velem  egy  nyelvet  beszélnek  és  ehhez  Klubot  alapítottam, ahol  megbeszélhettük  az  aktuális  feladatokat. Rendszeresen  tartottunk  élő  Találkozókat  a  politika  főszereplőivel.  A  BÉK  ma  már  az  egyik  legrégibb baloldali  klub,  aminek  hírneve  van.

  1. Az éveim  száma. Elég  nehéz  „teher”,  de  cipelem  magammal  és  habár  a  „hajóm”  már  csak  félárbóccal  halad  az  Élet  Tengerén,  de  igyekszem  ott  lenni,  ahol  ott  kell  lennem.                       Meg szeretném élni. Hogy  miért?  Erről  már  szóltam.

Hogy  meddig  leszek  még?  Ez  a  jövő  zenéje. A  lelkem  ma  is  húszévesnek  érzem. A  testemről  már  nem  mondható  el  ugyanez: Igaz,  egy  orrműtét  okán   fiatalabbnak  nézek  ki, de  ez  csak  a  látszat: Nehéz  lenne  számbavenni  a  betegségeimet. Így  nem  is  sorolom fel. Élek  velük,  amíg  a  Sors  engedi.

Ezt  a  kis  kiegészítőt  mindazoknak szántam, akik  voltak  kedvesek  megemlékezni  a  Születésnapomról.

Mindannyiótoknak  köszönöm, hogy  gondoltatok  rám.

Barátsággal:  Szilárdbá

Szerző: Szilárd bácsi  2016.02.28. 12:04 3 komment

Címkék: család ünnep

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr938425718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vénasszony 2016.02.28. 18:36:11

Nézegettem az évszámokat: Hát, az az 1939-es évszám nem stimmelhet, nem gondolom, hogy 1 éves korodban már tanítottál... no, de ez nyilván egy kis elírás.
Hanam, ami fontos: tudod, mert ott voltál a Kongresszuson. Vitányi Iván, a DK tb elnöke mondta: bízik benne, hogy megéri Orbán távozását. És ő Nálad kb 15 évvel idősebb....
Hát akkor bízzunk benne és harcoljunk érte!
(y)

Szilárd bácsi 2016.02.28. 20:03:53

@vénasszony: Az 1939-et amásolásnál automatikusan eggyel növelte a gép. Az eredeti dokumentumban 18-as szám szerepelt.

A fene se érti a számítógép rejtelmeit.

Lilla50 2016.03.05. 15:24:26

Hát maradj meg nekünk soká pont ilyennek!
süti beállítások módosítása