Épül a Szép Új Világ! A MAJMOK BOLYGÓJA.

 

Tegnap  a  parlamenti  közvetítést  nézve  "elszunyókáltam".
Álmomban  egy  régi  film  elevenedett  meg:   A  MAJMOK  BOLYGÓJA.

Csak  az  az  érdekes,  hogy  mire  felébredtem,  

az  volt  az  érzésem,  mintha  MÉG MINDIG   "álmodnék".  

Ugyanis  az  egyik  Főmajom  éppen  az  Embert  "oktatta",  

mihez    VAN,    mihez    NINCS  JOGA.

Elárulná  "Walaky",  hol  vagyok  tulajdonképpen?
Lehet,  hogy  "ottragadtam"  a  Majmok  bolygóján?

Ettől  rosszabb  sejtésem  van.  

Még  csak  most  következik  a    FEKETELEVES!

 

Ezt a bejegyzést Pupu „Mintha...” blogjába tettem. Amit nagyon jónak tartok,

mert tényleg úgy néz ki ma a helyzet, „mintha” minden a legnagyobb rendben lenne, Ccakhogy semmi nincs rendben. Legkevésbé a jog és az erkölcs, az igazság és a becsület. Ezek a fogalmak „mintha” elvesztették volna a jelentésüket.

 

Nehéz is lenne megtartani azokat, ha hazug szájból próbálnak IGAZAT szólni.

 

Ez a vers, amit szintén itt „találtam” nagyon találó!

Mintha éppen erre a korra írta volna Váczi Mihály.

 

Váci Mihály: Mintha


Ez a folyó itt mintha folyna,
az éj is mintha éjjel volna;
- az ember mintha olyan volna,
milyennek lenni lenne dolga.

Mintha élet lenne az élet,
éltetne is , míg csak leéled,
s mintha elég is lenne néked
mindaz, mivel végül beéred.

Én is mintha önmagam lennék,
sugárzik bennem néhány emlék,
pedig más vagyok régesten rég,
nem az mi voltam, s mi lehetnék.

És te is mintha csak te lennél,
mikor nevetsz , mintha nevetnél,
s mert felderengsz még, hogyha fény ér,
éppen olyan vagy, mintha élnél.

Minden dolog teszi a dolgát,
az érdem elnyeri a zsoldját,
a szó olyan, ahogy kimondják,
Mi a bajod? Tudod? Na szólj hát!

A szeretet mintha szeretne,
a szerelem mintha lehetne,
a hit mintha még hitegetne,
s mintha hinni lehetne benne.

Minden dolog épp olyan mintha
öntökélyére lenne minta;
tökéletes hinta a hinta,
a kulcs az ajtókat kinyitja.

Ami van mintha tényleg lenne,
a teremtés mintha teremne,
a lét mintha tényleg létezne,
a rend is mintha rendbe lenne.

 

Ha tudná, mennyire „telibe trafált” ezzel a versével a mai korra, elégedetten csettintene:

Ugye megmondtam, hogy lesz még oly kor,ahol úgy fognak tenni, „mintha” dolgoznának!”

De ez nem vígasztalja a jelenben élőket. Sőt! Előrevetíti az árnyékát a JÖVŐNEK,

ami kisértetiesen hasonlít ama filmre, ahol a majmok fogják megmondani:

Mihez VAN, mihez NINCS joga az Embernek.

 

Egy másik blogban egyik régi barátom fejtette ki véleményét a mai helyzetről.

Nem túl derűlátóan, hiszen az egész KÖLTSÉGVETÉS (szerinte) ráférne egy söralátétre. Aminek a valószínűségét én sem cáfolnám. Érdekes módon az egyik fiatal hozzászólónak is azonos volt a véleménye:

 

Nem tudom mit gondolt a 2,7 millió szavazó? kolbászból lesz majd a kerités? Egyszer már megégettük magunkat OV-al. Nem volt elég? nem emlékeznek rá? Én nem rájuk szavaztam de mégis nekem is fájni fog minden egyes lépésük. Ezt nem tartom én igazságosnak.

De sajnos azt még nem találták fel hogy mindenki aszerint éljen ahogyan szavazott:(((

 

Ez annyira megtetszett, hogy mindenkinek aszerint kéne élnie, hogy erre eagálnom kellett!

 

Pedig  nem  is  lenne  rossz!   Akkor  ma  2.7  millió  "üvöltő  dervis" kórusától  zengne  az  ország!-Mert  a  hülyeség  végső  soron   FÁJ!
A baj csak az, hogy az   OKOZAT  KÖVETKEZTÉBEN   nem  csak  nekik.

 

Aztán a nyugdíjrendszerről olvastam: milyen LESZ, a közeljövőben? Szierintem a szerző kihagyott néhány lehetőséget. Erre hívtam fel az illetékesek figyelmét, mennyi MINDENRE van még esély.

 


Szerintem vannak még modellek, amiről  nem  beszélnek.

    1. A "svéd modell", aminek  már az említésétől kirúgták  még  aznap  Mádi Lászlót. Pedig 2001-ben  már  tervezték  bevezetni,  csak  a  választások  előtt  "kockázatos"  lett  volna.  Ugyanis  annyira    NEM  RÁNK  SZABTÁK,    hogy  nem  tudták  volna  lenyomni  a  nép  torkán,  AKKOR.  (ma  még  azt  is)

    2. Japán  modell.  Nem  kell  annyit  foglalkozni  a  nyugdíjasokkal!   Ha  már "semmi hasznot" nem hoznak senkinek,   IRÁNY  A  HEGY!   (oszt  jónapot!)

    3. Indián modell. Ha az öreg indián már fölöslegesnek érezte  magát, "küdeni se  kellett",  felment  magától  a    SZENT  HEGYRE,   megcsinálta  a  saját  máglyáját,  ráfeküdt,  - mindig  akadt  egy  "jótét  lélek",-   aki  alágyújtson.

     

    Szerintem van még számtalan lehetősége a kormánynak. Lehetnek még ennél is  "vadabb"  ötleteik,  amiket   az  agymosás  következtében  elhülyített  "fülkeforradalmárok"  lelkesen  fognak  fogadni. Ma    MÉG.  

    Holnapre  már  csökkenni  fog  a  lelkesedés. Ezért  sürgős   ANNYIRA.

 

Erre kaptam választ két barátomtól is.

 

Ne komolytalankodj, ma már nemcsak csórók élnek ebben az országban.
Nézz körül a budai hegyekben, vagy Érden. De megnézheted a magyar "leggazdagabb 100" névsorát is, az utánuk következő 100 ezer szintén jogosult a szolidaritási alapú állami nyugdíjra. Ma már nem ritka az sem, hogy valaki a 85 ezer forintos nyugdíja mellé fölvesz havonta 200 ezer forint tőkehozamot, mert ingatlanokat örökölt, azokat vagy kiadja bérbe, vagy eladta és tőzsdézik. Jó lenne már nyugdíjügyben végre elszakadni a szocializmusbeli proletár gondolkodástól.

 

-És a másik:

 

És egyébként is a miniszterelnök úrnak szólítandó a parlamentben  prédikálta: üresek a temetők...

 

Mindezek figyelembevétele mellett csoda-e, ha a nyugdíjas társadalom aggódik?

De nem csak Ők! A „leendőek is”, mert nem érzik a biztonságot!

Pláne, ha az az -ember- akarja megvédeni a létbiztonságukat, akinek lassan egy szavát se lehet elhinni, mert még akkor is hazudik, ha KÉRDEZ.

 

A „kérdés” csak az: Meddig lehet még hülyíteni ezt a Népet?

Számolni (remélem) még az analfabéta is tud. Legalábbis a borítékban található pénzt. És ha az kevesebb lesz a vártnál, „elszakad” a türelem fonala.

 

Akkor lesz „melege” a kormánynak és a nagyVezírnek, pedig még ki se lábaltunk a Télből!

Szerző: Szilárd bácsi  2010.11.16. 11:39 Szólj hozzá!

Címkék: blogok politika elemzés

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr992452069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása