Leltár – Egyenleg – Harakiri

A  három  szónak  látszólag  semmi  köze  egymáshoz. A  végkimenetelt  tekintve  viszont  nagyonis  van.

Ezt  az  írást  minden  ismerősömnek  ajánlom, akik  szeretnének  megismerni  közelebbről:  Miért  vagyok  ilyen, amilyen? Szeretném,  ha  a  Klubtagok  és  a  kártyás  barátaim nem  csak  olvasnák, de  kommentjeikkel  segítenének abban, hogy  helyes  következtetéseket  vonhassak  le  a  kialakult  helyzetről.

Előljáróban  annyit: Nem  vagyok  egészséges,  de  úgy  viselkedtem, mintha  az  lennék.  Ennek következménye  lett az a lépés, aminek  a  harakiri  nevet adtam. Nekem  jobban  fáj, mint  akiket  ezzel  a  lépéssel  büntetni  szerettem  volna. Viszont  elkerülhetetlen  volt, ha  még  élni  szeretnék  egy  kis  ideig.

A  történet  húsz  éve  kezdődött  egy  hasonlóan  borus  decemberi  napon.  Bementem  az  iskolába  és  az  első  óra  közben  elsötétült  előttem  a  világ,  forgott  velem  a  terem,  rosszul  lettem. Alig  találtam  meg  a  széket, hogy  leüljek  és  elájultam. A  gyerekek  az  igazgatóhoz  szaladtak,  hogy  „Tanár  bácsi  meghalt”! Egy  kolléga  kiséretében  a  gyerekek  „gólya  viszi  a  fiát”  módon  elvittek  az  orvosi  rendelőbe,  egy  injekcióval  lelket  leheltek  belém. Az  eredménye  a  vizsgálatnak  lesujtó  volt: 220 /130 volt  a  vérnyomásom.

Megjegyzem,  addig  nem  látott  orvos. Ekkor  kezdődött  a  kálváriám, ami  rövid  időn  belül  mélydepresszióhoz  vezetett  pánikbetegséggel  fűszerezve. Ennek  eredménye  lett  egy  három  évig  tartó  önkéntes  szobafogság. Ez  idő  alatt  senkivel  nem  beszéltem  a  feleségemen  kívül. Ha  Ő  nem  ápol  olyan  kitartóan,  ma  nem  írnék  leltárt.

Ez  a  három  év  maga  volt  a  pokol. Segítséggel  ugyan,  de  kijöttem  belőle. Viszont  ami  betegség  létezik, azt  majdnam  mindet  beszereztem.

Leltárt  abból  készít  az  ember,  ami  van. Én  sajnos  abból,  ami  nincs. Egészség. Helyette  vannak  a  betegségek, amelyek  meggátolják  az  embert  abban, hogy  úgy  éljen, mint  azelőtt.

Leltár:  Magas  vérnyomás, érszűkület, prosztata  betegség, Betherew-kór,  cukorbetegség.  /és  amit  még  közben  összeszedek/

Én  erről  nem  akartam  tudomást  szerezni. Éltem  a  szenvedélyemnek  és  nem  érdekelt  a  következménye. De  amikor  egy  hétvégi  pesti  kiruccanás  után  kevés  volt  egy  hét  a  „rehabilitációra”, akkor  felmerült  a  kérdés:  Meddig  lehet  ezt  büntetlenül  csinálni?

A  választ  a  kérdésre  ezen  a  héten  kaptam  meg  az  urológustól: Kiderült,  szereztem  egy  makacs  hólyaghurutot, ami  felborította  a  „vízháztartásomat”. Éppen  kúrát  tartok: A  legerősebb  antibiotikumot  szedem  egy  hétig,  aminek  hatása  egy  lórugásnak  felel  meg. Megvisel  a  kúra,  de  úgy  érzem  használ.

Egyenleg: Lelki  egyensúly  romlás, fáradékonyság, minimális  teherbíró  képesség, látás,  hallás  romlás. És  „jelek”, amik  arra  utalnak, hogy  ez  az  életmód  nem  járható  út.

Három  eset,  ami  bizonyítékul  szolgál.

  1. Rosszul lettem  a  kártyaasztal  mellett, egyik  barátom  vitt 
  2. Izzadás és  kettős  látás. 10 percet  ki  kellett  hagynom, míg  lemosakodtam  a  mosdóban  és  visszanyertem  a  látásom.
  3. Elszédültem parti  közben  és  időt  kellett  kérnem, míg  folytatni  tudtam  a  játékot.

Visszatérve  a  kiindulóponthoz, amikor  is  felfüggesztettem  a  Pestre  járást  és  megszakítottam  néhány  ultistársammal  a  „jóviszonyt”,  ehhez  a  félresikerült  Jótékonysági  verseny  tényleg  csak  az  egyik  ok  volt. A  másik,  amit  leírtam:  Az  egészségromlás.

Volt  alapja  a  három  kártyás  barátom  ismerősi  körből  való  törlésének.       Az  ulti  ugyanis  játék, Ők  pedig  viccet,  politikai  zrikát  csináltak belőle. Hogy  jön  az  ki,  hogy  „hívatlan  vendégként”  az  oldalamon  úgy  beszélnek,  hogy  még  a  kívülállók  zsebében  is  kinyílik  a  bicska?  Ha  én  nem  megyek  az  Ő  oldalukra  „nácizni”, nem  tűrhetem, hogy  hozzám  járjanak  „kommunistázni”.

Nem  vagyok  haragtartó. Ennek  bizonysága,  hogy  azóta  az  egyik „magába  szállt”  és  ismerősnek  jelölt, amit  el  is  fogadtam. Ezt  az  utat ajánlom  a  másik  kettőnek  is.

Harakiri. Az, hogy  nem  járok  Pestre  a  szokott  társasághoz,  nekem  jobban  fáj,  mint  nekik. Viszont  ha  nem  akarok  ott  meghalni  az  asztalnál, akkor  meg  kellett  lépnem.

A  kártyát  nem  tudom  abbahagyni, ez  olyan,  mint  a  „szerelem”,  ami  a  sírig  tart. A  tempót  viszont  csökkentenem  kellett. Nem  vagyok  már  húsz  éves. Az  is  igaz, hogy ha  egészségi  állapotom  és  kedvem  is  megfelelő, ellátogatok  azokhoz  a  barátaimhoz,  akik  akkor  is  kiálltak  mellettem,  amikor  mások  cserben  hagytak. De  ez  a  jövő  zenéje.

Egyelőre  kúrálom  magam  és  bízok  benne,  hogy  állapotom  lesz  még  jobb  is  a  mainál. Ez  az  év  nem  tartozik  a  sikeresek  közé. Remélem,  terem  még  számomra  is  „babér”  akár  Pesten  is.

Kedves  Barátaim!

Nem  „temetem  magam”, csak  reálisan  nézem  a  jövőt.  Mindőtöknek  jó  egészséget, /rám  is  rámférne/  és  Kellemes  Ünnepeket  kívánok  szeretettel:

Szilárd  bácsi.

Szerző: Szilárd bácsi  2015.12.11. 08:41 1 komment

Címkék: barátság elemzés

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr288155868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vénasszony 2015.12.14. 16:32:55

Sajnálom, amit az állapotodról írsz. Azt hiszem, Te lennél a leginkább megbántódva, ha valaki komolyan venné a panaszaidat még akkor is, ha ezek mind igazak. Mert istenigazában Te is csak úgy szereted az éleltet, ha zajlik.
Igaz, ennek az lesz a következménye, hogy egyszercsak már nem tudják a "gólyák" a fiukat hazavinni. De addig legalább ÉLTÉL!!!
süti beállítások módosítása