Emlékeztünk

Alig fejeződött be az elmult év, ki se hevertem a kunszentmiklósi 24 órás maratoni ultiverseny fáradalmait, és méris itt volt a 2014-es év első versenye, amelyik egy szomorú történet szereplőinek állít örök emléket.

Nyolcadik éve, hogy megrendezésre kerül Hauer Ferenc és Nagy László emlékére Kisvárdán az év első versenye. Ők ketten úgy is lehet nondani, az ulti hősi halottai. Szegedre menet szenvedtek halálos balesetet, az országos elődöntő így már nélkülük zajlott le. Négyen ültek a kicsiban: Pajic Zvezdán és Szalai Antal túlélték, Ők minden éven együtt emlékeznek az ultistársadalom tagjaival elhunyt társaikra.

https://www.youtube.com/watch?v=Z5SQ3_Pg3og&list=RDnUItP6RlhJA

A verseny megható pillanatokkal kezdősött. A rendezők egy Demjén – összeállítással és azóta meghalt barátaink nevének felsorolásával adták meg az alaphangot. Maga a verseny végig sportszerű keretek között zajlott, bíróra mindössze két esetben volt szükség, ott se renonsz miatt, mindössze a szabályok ismeretének hiányossága volt az ok.

Először kértek fel zsürinek, tekintettel arra, hogy én voltam a címvédő. Azt hiszem, intézkedéseimmel mindenki egyetértett. De hogy senki nem próféta a hazájában, arra bizonyíték: Volt egy renonsz is, ami pont velem és a másik zsüritaggal szemben született. Így nem volt ok kit megkérdezni, mi a teendő. Elintéztük az asztalnál. A renonsznak az a következménye, hogy ha megvalósul, azt nem lehet korrigálni. Márpedig egy asztalra letett lapot nem lehet másikra cserélni, mert elnézte bárki.

Más a baráti játék, versenyen kívül: Ott nem szoktunk szigorú renonszra játszani. De a hivatalos versenyeken nincs pardon. Egy sportszerű játékos ha téveszt, maga jelenti be. Na ez a különbség a játékosok között.

A szereplésemet illetően pocsékul indult a verseny. Az első körben, az első osztásnál kiosztottam Ladányi Zoli barátomnak egy piros ulti terített durkmarsot. Ez maga 96 pont különbség a javára, 12 leosztásban lehetetlen befogni. Utolsó lettem az asztalnál. Azt hittem, „erőnyerő” leszek, de tévedtem. Volt még két tőlem is jobban elvert versenyző. A 3. fordulóig már hat pont veszteségem volt, Zoli pedig repülőrajtot vett: A 7.-ig minden kört megynyert.

Nekem a 4.-től a 9.-ig volt egy nyerő sorozatom, és mivel Zoli a nyolcadikban betlizett, a 9.-ben csak 2. lett, az utolsó fordulóra sikerült kiegyenlítenem, mindketten 30 ponttal ültünk asztalhoz. Addigra már nekem volt előnyösebb a helyzet, mert Ft-ban jobban álltam. Ha egyenlően végzünk, én nyerek: Akármelyik helyen végzünk az asztalnál. Én az első, Ő a második asztalnál játszott. Nekem nem, neki sikerült. Gratulálok Neki.

Azért „bírói szemmel” van egy megjegyzésem:

A másik asztalon még folyt a verseny, mi már befejeztük. Zoli volt az élen 37 ponttal. Veres Pista második -11, míg a harmadiknak -26 pontja volt. Ő piros betlit mondott. Ladányi nem, Veres megkontrázta. A bemondó rekontrázott. Ha nyer, ezzel Ladányit leszorítja az első helyről. Veres részéről ez felelőtlen kontra volt, ami erkölcsileg sem helyes. Mondom ezt annak ellenére, hogy abban az esetben én lettem volna összetettben az első.

Mindent egybevetve egy jólsikerült, jól szervezett, jó hangulatú versennyel megkezdtük az Új Évet. Kívánom, hogy az év többi versenyein is ehhez hasonló szellemben folyjon a pontvadászat. Mindenkinek sikerekben gazdag Boldog Új Évet Kívánok.

Szerző: Szilárd bácsi  2014.01.12. 12:50 Szólj hozzá!

Címkék: blogok barátság elemzés ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr215754169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása