AZ ELMULT HÉT ÉRTÉKELÉSE egy közügyektől visszavonult volt klubvezető szemével

 

Kedves Barátaim!

 

A választási vereség – mint mindannyiunkat – engem is megviselt. Úgy gondolom,az ember nem hagyhatja félbe a munkát, amit felvállalt: A választott pártja támogatását. Valamennyien a Demokratikus Koalíció mellett tettük le voksunkat. Az első csatát elvesztettük: De hátra van még az EU-s Parlamenti és az Önkormányzati választás. A becsület azt kívánja, hogy kitartsunk elveink mellett és támogassuk Vezetőinket.

 

Az EU-s választás különleges lehetőséget ad a magyarországi erőviszonyok reális felmérésére. Ebbe nem tudott az orbáni teljhatalom belepiszkálni, ez nem belügy, itt az Unió jövője a tét és itt minden párt megmérettetheti támogatottságát a Fidesz aljas módon megváltoztatott választási rendszere nélkül.

 

Ezért bír különleges jelentőséggel a májusi választás. Ha az emberek kimondják véleményüket a magyarországi erőviszonyokról, a pártok valós támogatottságáról, kiderülhet az Igazság: Nem a Fidesz „nyerte” az országgyűlési választást, hanem az ellenzék BUKTA EL az előzetes csalások és átalakítások miatt.

 

Erről sok szó esett. TV-ben, fórumokon és naggyűléseken ezt elemezte mindenki. Mi is ezt tettük a 10.-ére szervezett Találkozónkon, ahol ugyanolyan képet kaptunk a helyzetről, mint bárhol az elemzéseken. A vereséget nem lehet csak vereségnek megélni. De az okok feltárása el kell hogy vezessen bennünket a jövő sikereihez.

 

Itt az ideje a szembenézésnek. Mi vezetett a totális vereséghez? Amíg ebben nem történik előrelépés, addig hiú reménynek tűnik a győzelemről álmodozni. A DK kampány-nyitóján Gyurcsány beszéde mutatta, hogy a DK vezetése szembenézett a problémákkal és hisz a jövőben. De erről hallgassátok meg a legilletékesebbet.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Vyb4PliWBMM

 

10.-én volt a választás eredményéről való értékelő Találkozónk. Győzelmet vártunk, ezt szerettük volna ünnepelni. Vereség lett belőle. Ezt nincs ok ünnepelni, a hibákat, okokat megbeszélni a vereség lehet tanulság a jövőt illetően. „Rendhagyó módon” szeretnék beszámolni: A jelenlevők hozzászólásaival és az ott készült Albummal.

 

Előtte engedjétek meg nekem, hogy néhány sorban összegezzem a kialakult véleményem az ott elhangzottakról.Először is köszönet illeti azokat, akik ebben a feszült hangulatban vették a fáradságot és jelen voltak az eseményen.

Kökény Mihálynak és Bősz Anettnek különösen kijár a köszönet.

 

Hogy viseltük a vereséget? Ki-ki vérmérséklete szerint. Szeretném, ha a betett Albumban a Képek mellett fejtené ki a tisztelt társaság a véleményét – pro és kontra alapon. Őszintén mondva: Nem tanultuk még meg a Demokrácia alapszabályait. A „szólás-szabadságtól” az eltérő vélemények elfogadásáig.

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.445603415542677&type=1

 

A DKTK-ból kivettem néhány idevágó véleményt, ami hűen tükrözi a jelenlevők hangulatát. Őszintén mondom: Néha szégyelltem magam a megszólalók helyett.

 

József Pryma Köszönöm a sok munkát. Örülök, hogy ott lehettem. Ami a kereteket illeti, nehéz volt fegyelmeznem magam, mert páran hol egymással, hol a szót kapott hozzászólóval vitáztak..eltökélten figyelmen kívül hagyva a többieket. Nekik üzenem egy ős liberálist koppintva: Önnek egy szavával sem értek egyet, de minden erőmmel azon leszek, hogy elmondhassa azokat.../nem szó szerinti idézet/

 

Gabriella Kósa-Somogyi Andrea, te nagyon jó szervező vagy és egy lelkes ember, semmi pénzért nem váltanánk le téged, csak figyelj arra, hogy ne váljon parttalanná a beszélgetés, mert így nem hallottuk egymást. Pedig engem a te véleményed is érdekelt, mert mindig nagyon jókat is írsz, de nem hallottam a ricsajtól. Sőt végre egyszer én is szót kértem, még a kezem is felnyújtottam, de senki se vette észre a hangzavarban. Szóval legyél moderátor, annak az az előnye, hogy magadnak is adhatsz szót és akkor mindannyian mindannyiunkat hallani fogjuk. Egyébként nagyon jól éreztem magam, ez után a nem akármilyen választás után legalább egy kicsit kieresztettük a gőzt.

 

Éva Németh József Prymának üzenem, mielött elkezd fogadatlan prókátórként fegyelmezni, jobban kellene arra is figyelni amit nem ö, hanem más mond. Igy nem felénk kellett volna kiabálni, hogy a demokrata meghallgatja a mások véleményét, arra is oda kellett volna figyelnie miket mondott a - szerintem elhibázottan meghívott- Bősz Anett, A hölgy ugyanis -éppen a ti előzetes kérésetekre válaszolva - kifejtette hogy ö volt az aki kifejezetten azt tanácsolta Fodornak hogy ne szálljon be a DK-sokhoz, mert vezetőjük Gyurcsány Ferenc ,akivel a liberálisoknak nem szabad közösködni többek között azért sem mert vagyonát az állami szektor szétlopkodásával szerezte. Egyébként is a hosszas, közhelyekkel telitüzdelt mondanivalója nem adott semmiféle információt, amit megtetözött gyurcsányozással is, nem kivántuk tovább hallgatni ezért kértük, hogy fejezze be, ezt Andreának kellett volna közvetiteni, nem tette nyilván nem értett velünk egyet. Hála Istennek jött PuPu akitől végre normális gondolatokat hallottunk. Számomra elégtételül szolgált, hogy az ő véleménye is erősen eltért Bősz Anettől.

 

Éva Lovas Andrea! Nagyon jól szervezted meg és maradjál csak a mi Klubvezetőnk, na és ha nem úgy sikerült, ahogy ... de mi már olyanok vagyunk, hogy nem engedünk a 19-ből ... Engem nem lehet meggyőzni! Megettem a kenyerem javát és engem már nem lehet másról meggyőzni ... liberális vagyok a gyerekeimmel szemben, de általában konzervatív, ragaszkodom az eszméimhez ... attól vagyok demokrata, hogy le merek állni vitatkozni, de nem szeretem, ha az ellenkezőjéről akarnak meggyőzni, mint ami az álláspontom ... Na és ... Ez egy kötetlen beszélgetés volt, nem az iskolapadban ültünk, hogy nem szólhatunk bele mások polemizálásába ... de egy idő után elveszíti az ember a türelmét ... Egyébként is olyan vagyok, amilyen, és az is maradok ... Próbáltunk szóhoz jutni ... de a végén, mivel már gyerekek is vagyunk nem tudtunk igazodni a beszélgetés ... Nem jelentkeztünk?! Nem tettük fel a kezünket, amikor felszólított a tanítónéni ... miért kellett volna ?!

 

Katalin Rideg Demokraták között szabad egyetérteni és ellenvéleményen lenni. Feltéve,hogy mindenki kap lehetőséget annak kifejtésére. Ha nem, akkor marad a zúgolódás.A meghívott vendég joga szerintem nem írja felül a meghívók érzékenységét. Én a Dk tagja vagyok, és ebben a klubban DK tagok és szimpatizánsok vannak. Nem volt szerencsés a vendégnek több Gyurcsány ellenes kijelentése. Nevezett úr a DK elnöke, gyalázták már eleget az ellenfelei évek óta, ez a továbbiakban nem kívánatos senk részéről. Aki nem hallotta jól a kijelentéseket,szíveskedjen tájékozódni róla.Én voltam az egyik zúgolódó, aki ezt nem vette jó néven. Máskor és mástól sem fogadom el

 

Gothárd Lajos Csaba Szerintem a meghívott vendég joga nem ír felül semmiféle érzékenységet attól, ha kulturáltan meghallgatjuk. Ha nem ezt tesszük hogyan tudunk vitatkozni vele? A demokrata számomra azt jelenti, hogy empátiával van a másik ember iránt, hogy meg akarja ismerni a másikat, annak véleményét, nézeteit, mert érdekli a másik ember. Nagyon nem értettem egyet Bősz Anettnek a Gyurcsány vagyonosodásáról szóló szavaival. Nagyon nem. De nem volt alkalmam ezt megbeszélni ott a rendezvényünkön, mert egyszerűen a demokratikus vita lehetetlenné vált. Nem éreztem jól magam. Szégyenkeztem. Zavart, hogy a rövid italokra, a pogikra figyeltünk, miközben meghívott vendégeink beszéltek. Ennek részese voltam én is, nem vonom ki magam ebből. A javaslatom az, hogy többé ne szervezzünk klubrendezvényt kocsmában, étteremben, hanem a Népszínház utcában. Ez a stílus oda fog vezetni, hogy egyszer csak nem lesz senki, aki el akarna jönni hozzánk.

 

Szilárd Várszegi Politikusnak nem születik senki. Bele kell tanulni. Ez volt a kezdet. Lesz ez még jobb is, csak meg kel érezni az ízét. Egyes "naaagy-politikusok" tanulhatnának Tőled a lemondást illetően. De olyan könnyen nem szabadulsz...

 

Összegzésül: Minden kezdet nehéz! De bízom benne, hogy kellő megértéssel, toleranciával a jelenleg meglévő nézet-különbségek feloldhatók lesznek, és lesz folytatása a megkezdett munkának, aminek eredménye is volt. Ami kézzelfogható: hiszen megvan még a Klub, rajtunk, de inkább Rajtatok múlik, megmarad-e? Mert ebben én már sokat nem tudok segíteni. Az én időm lejárt, az utánam következő generációknak kell a megkezdett úron végigmenni.

 

Ehhez kívánok a klub tagjainak erőt, egészséget, TÜRELMET és toleranciát!

 

Szerző: Szilárd bácsi  2014.04.15. 10:18 3 komment

Címkék: blogok politika barátság koalíció elemzés demokratikus

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr476038526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilla50 2014.04.15. 13:19:17

Én azt is hozzáteszem még, hogy Nem GyF vagyona volt a legfőbb tényező, ami a mai liberálisok véleményét inspirálja, hanem az, hogy a dk-ban sok volt mszmp-s is van!
a liberálisok pedig ettől szüzek, de azt hiszem ezt Anett elfeledte volt ott elmondani :)

Egyébiránt tényleg szükség van ilyenféle talikra! mert már mi magunk is elfeledjük, hogy a demokrácia kis körei mit jelentenek!

Szilárd bácsi 2014.04.15. 13:39:38

@Lilla50: Ha a meghívotthoz képest a fele sem jön el, a demokrácia "kis körei" elvesztik jelentőségüket.

vénasszony 2014.04.15. 14:53:24

Lillának:
Anett mondta, amit te hiányolsz, vagyis: hogy a Liberálisok egy külön párt, egy új párt, amit ezután szeretnének kifejleszteni. Ezért, és elsősorban ezért ,indenképp azt szeretnék, hogy a pártjuk külön politizáljon.
Ami a "gyurcsányozást" illeti: igen, egy félmondatban az is elhangzott, de nem úgy, mintha ez lenne B.A. saját véleménye. A hangsúly a SAJÁT megjelenés fontosságán volt.
Magára vállalta, hogy, mint a pártjuk ügyvezető testületének tagja, ő maga is úgy döntött: F. Gábor nem lépjen senki frakciójába. Tehát F.G emiatt sem tehetett mást. Anettet ezért a magam részéről arról próbáltam meggyőzni, hogy ez a viselkedés őnekik is hátrányos. Sajnos, nem jártam sikerrel.
A "gyurcsányozás" pedig nem úgy hangzott el, mint saját vélemény, hanem, mint amit sok MLP-s párttag úgy gondol. Azt hiszem, ha egyszer ő elmondta, és mi elmondtuk, hogy szerintünk ez nem igaz, utána már nem kellett volna hangosan megjegyzéseket tenni, hogy: "Minek hívtátok meg", Meg: "Ki volt az a hülye, aki ezt a nőt idehívta?"
Még, ha nem is tetszett az a bizonyos megjegyzés, kénytelen voltam magam exkuzálni. És, higgyétek el, nem volt nagy öröm.
Ami a találkozókat illeti: ha megszületik részetekről olyan kívánság, hogy jó lenne összejönni, akkor Gothárd lajossal egyetértve csakis a Népszínház utcában tartanám. Ami a moderátor szerepét illeti. 66 évem alatt most csináltam először. A kifogásaitokat elfogadom. Aztán: ha úgy gondoljátok, menjek a francba, csak egy szavatokba fog kerülni. Ennyi.
süti beállítások módosítása