Egy  hét  krónikája -  dióhéjban

 

Hogy  mi  történt  velem,  azt  már  a  madarak  is  csiripelik.  Röviden:  Olyat  csináltam,  amit  tök  fölösleges.  Meg  is  lett  az  eredménye!  Egy  hét  kényszerpihenő,  kimaradtam  egy  országos  döntőből  és ha  nincs javulás  az  állapotomben,  a  másikból  is. De  szerencsére  volt, - ha  nem  is  nagyarányú,  de  annyira  elég,  hogy  nekivágjak egy rehabilizációs  kúrának.

Hallottam egy okos tanácsot:  Diót verni, havat lapátolni fölösleges munka,  a  dió  LEHULLIK,   a  hó    ELOLVAD   magától. Mult  hétfön  azért  utaztam  Pestre,  hogy  egészségi  állapotomban  javulás  következzen  be,  így  remélhetőleg  szombaton  ott  lehetek  majd  a  szegedi  döntőn. ez  volt  a  „cél”,  és  ehhez  a  terápiát  a  masszírozás  és  a  kártyázás  együttes  hatása  alapozta  meg.

A  masszírozás annyiban  segített, hogy kihozta  belőlem  a  fájdalmat,  a  kártya meg  abban,  hogy bizonyította:  Ha  már  eljutottam  az  asztalig,  nagyobb  baj  már  nem  történik. Abban  pedig,  hogy  eljussak,  mindig  akadt  áldozatkész  segítőtárs,  aki  a  sofőr  szerepét  magára  vállalva   elvitt  a  Tetthelyre.

A  címben  szereplő    DIÓHÉJ   arra  utal,  hogy  miből  származtak  a  problémák,  nem  arra,  hogy  milyen  röviden  fogok  fogalmazni.

De  menjünk  sorjában.

HÉTFÖ

Az  indulás  zökkenőmentesen  indult,  saját  kocsival  mentünk  Sárospatakra  és  otthagytuk  a  cukrászda  parkolójában.  A  „vonatpótló  autóbusz”  kicsit  szétzilálta fájó derekamat,  így  Szerencsig  szinte  szó  nélkül  kapaszkodtam  az  ülésbe,  nehogy  eljajgassam  magam  eg  nagyobb  döccenőnél,  mert  akkor  hallgathattam  volna feleségem  korholásait:  „Kellett  ez  neked”?  A  vonaton  már  jobban  éreztem  magam, és azon  töprengtem:  Mit  csinálok  majd  a  hosszú  estén? Hatvanig kisütöttem,  hogy  estére  partit  szervezek.   Akadt  is  két  önkéntes,  aki  7  órára  „rendelkezésre  állt”,  így  mire  beszámoltam  arankának  az  eredményről, azt  mondta:  Akkor  Ő  hazajön,  mert  ha  én  így,  Ő  úgy  cselekszik.  szerencsére  már  nem  volt  alkalmas  vonat  visszafelé.

Persze  jó  szokás  szerint  félórát  késett  a  vonat,  így  mire  felcipeltük  a málhát,  rohanhattam  a  Goldba, ahol  a két  haver  már  várt. Tettem  ugyan  egy  ígéretet,  hogy  sokáig  nem  maradok  ki,  de  ez  nem  a  rendkivüli  napra  vonatkozott,  így  hajnali 3  órakor  a  feleségem  elég  nehezen  engedett  be  a  kapun  és  sokáig  nyomta  a  sódert,  hogy  „nem  ebben  egyeztünk  meg”.

KEDD

Ez  a  nap  zökkenőmentesen  ment  a  megszabott  kerékvágásban. Egy  kis  gubancot  az  jelentett,  hogy  délelőtt  felkerestem  a DK  Központot,  ami  közben  a  Népszinházból  átköltözött  a Victor  Hugóba, de  megtaláltam  végül  sikerült  találkoznom  Varga  Mónival  és  Paál  Vikivel.  Utóbbival  megbeszéltük  a  napi  helyzetet, meg  ami  még  belefért, és  utána  még  volt  időm  ebédelni,  majd  irány  a  Gold,  és  kártya  10  óráig. Így  szokatlanul  korán  értem  haza,  ami  feltűnő  volt?  „Csak  nem  elvesztetted  a  pénzed”? – kérdezte  a  feleségem.  ezek  szerint  az  sem  jó,  ha  korán  jön  haza  az  ember?

SZERDA

A  „félkezesek”  napja.  A  társaság  egyik  fele  Kordánál  volt,  így  félő  volt,  hogy  nem  leszünk elegen  egy  versenyhez. de  hosszú diplomáciai tárgyalások  után  mindenki  megnyugodott:  Heten  lettünk,  mint  a  gonoszok. És  ez  a  nap  végre  egy  kis  sikert  is  jelentett  az  anyagi  helyzetemet  tekintve,  ugyanis  én  nyertem  a  versenyt. Sőt,  a  „ráadást”  is. Amit  persze  otthon  csűstűl  visszakaptam, amikor  hajnali  fél  négykor  vitt  haza az  egyik  partner.  a  feleségem  a  folyosón  strázsálva  várt,  hogy  a  lebaszást  már  kint  letudhassa,  ne  kelljen  a  barátnőt felkölteni  a  hangoskodással..

CSÜTÖRTÖK

Ez  a  „szervezésem”  csütörtököt  mondott:  alig  kezdtük  el,  már  4  órakor  az  egyik  partner  otthagyott minket,  mint  szent  Pál  az  oláhokat. De  milyen lenne  az, ha  kora  délután  abbahagynánk?  a  szomorú  az  a  dologban,  hogy számtalan  telefonhívás után  sem  akadt harmadik  ember,  akivel  folytassuk  a  játékot,  így  ketten  maradtunk. először  nyertem,  de  a  másik  addig  csűrte-csavarta  a  dolgot,  míg  a  végén  „levágott”.. 

PÉNTEK

Szegeden  volt  a  folytatás:  Kedves barátom  megszervezte  a  szállást  és  a  partit  egyaránt.  „Ahány  ház,  annyi  szokás” elvén Szegeden másképp játsszák  a  félkezest,  és  mire  belejöttem  volna,  addigra  a  gatyám  is  majdnem  ráment. De  az  utolsó  órában,  mikor  hárman  maradtunk,  némi  vigaszt  jelentett,  hogy  fordult  a  szerencse:  A  felét  sikerült  visszanyernem.

SZOMBAT

Ez  volt a  nap,  amiért  a hetet  végigcsináltam:  Az  országos  döntő  napja. Jól  indult,  pocsékul folytatódott: Vereségek  hegyén-hátán. A hat fordulóban  mindössze 10  őontot  szereztem,  amivel  úgy  a  15.  hely  táján  tanyáztam. ebéd  után  jobban  ment,  a  négy  fordulóban  sikerült  14  pontot  szereznem,  végül  az  ötödik  lettem. a  körülményekhez  képest  elfogadható  teljesítmény.

Hogy  milyen  volt  a  verseny, ahhoz  adalék  az  Ultiszövetség  honlapjára  betett  írásom,  a  végeredményhez kapcsolva.

http://magyarultiszovetseg.hu/piatnik-nemzeti-ulti-bajnoksag-2014-evi-donto-vegeredmeny/

Szerencsésen  „hazaárkeztünk”  Nagyhegyesre,  ahol  Csilla  lányomnál  éjszakáztam.  Idáig Nagy  Pista  barátom  hozott,  aki  Debrecenből  jutott  be  a  döntőbe. Haza  Vasárnap  érkeztem,  a  vőm  hozott  be  Debrecenbe,  délre  kerültem  Sátoraljaújhelybe, innen  még  Széphalomba mentünk  a  másik  lányomékhoz  egy  családi  ebédre  és  csak  este  kerültem  haza  Vajdácskára. Nem  csoda,  hogy  csak  ma  számolok  be  a  hosszú  hét  eseményeiről.

Fárasztó  hét  van  mögöttem, de  az  élet  nem  áll  meg. Már  megszerveztem  a  következő  hétvége programját. Remélem,  azt  már  jobban  bírom  erővel,  addig  talán  sikerül  kipihennem  e  hét  fáradalmait.

Hogy miért  csinálom? egyszerűen  azért,  mert  számomra  már  csak  ez  jelenti  az  Életet: ha van miért  Pestre utaznom. Ha  már  ehhez  se  lesz  kedvem  meg  energiám  akkor úgy fogom  magam  érezni,  mint  egy  lejárt  lemez:  VÉGE

Köszönetemet  fejezem  ki  néhány  embernek,  akik  lehetővé  tették a hosszú héten  a  mozgásomat.

Megérdemlik,  hogy  név  szerint  is  megemlítsem  Őket.  Moskovits  Sándor  és  Dudás  János  a  pesti  útjaimnál  az  éjszakai  "taxis"  szerepét  vállalták  föl.

Bágyi  Imre  a  szegedi  tartózkodásomban  vállalt  oroszlánrészt.

Nagy  István  pedig  a  hazautazásomban  segített  sokat. egészen  Nagyhegyesig vitt!  Ott  laknak  a  lányomék.

Mindegyiküknek  megköszönöm  a  baráti  segítséget. Nálkülük  nem  tudtam  volna  nekivágni  az  útnak.

Szerző: Szilárd bácsi  2014.09.29. 10:38 5 komment

Címkék: barátság elemzés ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr176740883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PiperPerabo 2014.09.29. 11:54:04

Szilárd! Az Ultiszövetségnél nem találom az adalékot. Pedig várom!!

Benkő Marika Anikó 2014.09.29. 12:11:27

Szilárd, akkor nagyon sokáig fogsz élni, ha "az jelenti at életet, ha van miért Pestre utaznod!" Ott mindig van mit nézni, csinálni az ultin kívül is. :)) Megnéztem az Ultiszövetséget is. Nem is igazodtam ki rajta!Igaz, nem is akarok! :) Csak 105 Ft- ot nyertél? :( Na, azért nem rossz az 5. helyezés! (Jobb is lehetne!)Pihend ki magad! Üdv!

stumbek 2014.09.29. 15:16:47

Szilárd Bá! Én a nejeddel tudok együttérezni.....Hatalmas türelme van,Neked meg szerencséd,hogy kitart melletted! Puszi!

Szilárd bácsi 2014.09.29. 15:26:03

Ha a linket kinyitod, az eredményt mutatja. Alatta viszont van két hozzászólás. A második az enyém. Lehet, hogy még nem látható, mert moderálás alatt van. az is lehet, hogy nem is lesz látható, mert kimoderálják. Sajnálnám, ha így lenne..

PiperPerabo 2014.09.29. 17:22:43

@Szilárd bácsi: Nem szeretném, ha elveszne. Ha nincs más lehetőség, akkor ide betennéd?
süti beállítások módosítása