Nosztalgia

Amikor az ember régi fényképek nézegetése  közben elérzékenyül,  akkor  döbben  rá  hogy milyen öreg,  hiszen a fényképen még előtte volt az  Élet,  most  meg  már  mögötte.  Megette a  fene,  kár  vele  foglalkozni,  az  Élet  már  csak  ilyen:  Véges.

Hangulatom  kifejezésére  Petőfi  verse a legalkalmasabb. Igaz, Ő  fiatalon  írta, az  érzéseknek mindegy  az  évek  száma.  A  szerelem  és  a  szeretet  nem  korfüggő.

http://magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/petofi/szeptveg.htm

De  térjünk  vissza  a  témához:  A  fényképhez. Egy  régi  osztálykép,  ami  nem  tudom, hogyan  került  hozzám,  eddig  nem  is  akadt  meg  rajta  a  szemem,  de  a  minap  a  tanítványaim  körében  ez  forgott  a  neten,  én  is  megkaptam  újra,  hiszen  „érintett”  vagyok. Osztályfőnöke  voltam  a  társaságnak.

Az  ismerős  arcok  felkeltették érdeklődésemet, hogy  kibogarásszam:  Ki  kicsoda  a  képen? A lányok  asszonynevükön  szerepelnek  és  az  Istennek  sem  tudtam  megállapítani mindenkinek a személyazonosságát.  Én  lányként  ismertem  Őket,  itt  asszonynevükön  szerepelnek. Többségüket  sikerült  beazonosítani,  azonban néhányat  nem  ismertem fel. Különösen egy bosszantott, aki az első  sorban  áll:  Fogalmam  sincs,  ki  lehet.  Éppen  e  miatt  született  meg ez az  írás. 

Nem  szaporítom  a  szót,  itt  a fénykép,  amin  elnosztalgiáztam  néhány  órát. 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=570304786379162&set=t.100002133440952&type=1&theater

Ez a fénykép már régen nálam van, de most éreztem fontosnak reagálni rá. Hogy miért? Mert volt, akiket nem ismertem meg. És a kommenteket olvasva olyan érzésem támadt, hogy szólnom kell. Több okból is.

  1. Nehogy azt gondolja bárki, hogy ez volt a "tablóképünk". Ez csak egy csoportkép.
  2. Hogy sokakat nem ismerek fel, az bosszantott annyira, hogy blogot írjak erről a képről.  KI   AZ   A   SÁNDORNÉ    LIPCSEI?  Ennyire nem lehet rossz a memóriám...Vagy mégis?

Kedves Tanítványaim! Ha még tiszteltek annyira, hogy "felhomályosíttok" a kérdést illetően, megköszönném!  Ja és ha a blogot is elolvassátok, azt is. Hiszen Rólunk szól. A Ti és az Én fiatalságunkról. Ma már csak emlék.

Igaz,  hogy  emlék,  de  szép  emlék. Remélem, nem  csak nekem.

 

Szerző: Szilárd bácsi  2015.08.24. 10:50 Szólj hozzá!

Címkék: blogok barátság

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr87730072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása