ÉLETÜNK LEGSZOMORÚBB NAPJA

 

1979 május 17.-én verőfényes reggelre ébredtünk. Volt még bőven idő a felkekésig,- éppen azon „meditáltunk”- mit lehetne csinálni addig,...amikor megszólalt a CSENGŐ!

De nem úgy,- mint ahogy máskor,- ha valamelyik szomszéd „csak úgy”- átszaladt.

 

Ez hosszan,-belénk hasítva szólt! Már ekkor éreztük, ez valami „rosszat” jelent.

-Ki lehet az,- ilyenkor reggel? -Kérdezte a feleségem.

Kimentem. Két rendőr állt az ajtóban. -Kiszóltam:

-Mindjárt nyitom,- csak felöltözök!

De ekkor már a feleségem „rosszat sejtve” ott állt az ajtóban.

Magamra kaptam a fürdőköpenyt,- és kinyitottam az ajtót.

 

-Ott álltak,- és sokáig egy szót se szóltak. Közben azt se tudták,- melyik lábukra álljanak: -Zavarban voltak! Végül egyikük megszólalt:

-Egy rossz hírt kell bejelentenünk...- Eddig jutott,- amikor a feleségem felsikoltott:

 

-IBOLYA! A két rendőr csak bólintani tudott, és elmorzsoltak egy árulkodó könnyceppet...

-MI TÖRTÉNT?- kérdezte magán kívül a feleségem,- de már félig ájultan tartottam a karomban. Hosszú másodpercekid tartó szünet után az egyik megszólalt:

 

-Szerencsétlenség történt. A vonat halálra gázolta.. Az utolsó mondat végét a feleségem már nem hallotta: Elájult. -És hogy nem esett le a földre,- az egyik redőrön mult,- aki odaugrott „felfogni”- hiszen én se álltam valami „szilárdan” a lábamon.

Közben „átfutott az agyamon” egy gondolat:

 

-Ha én is padlóra kerülök, ki fogja támogatni feleségemet, akit ez a hír annyira lesujtott!

Hallottam,- amit közöltek Velünk. Felfogtam a tragédiát. Közben már arra gondoltam, mi minden vár még ránk,- és ezt a „Golgotát”- végig kell járni!

-Aztán feleségem is „feleszmélt”- megértette: -Egy gyermekünkkel kevesebb lett!

És mindezt Ő,- aki eddig mindent „megérzett,- megálmodott”- NEM ÉREZTE ELŐRE!

 

Ezért érte ilyen váratlanul a HÍR,- és ezért viselte ilyen nehezen el a történteket.

Akkor mindketten „halálos sebet kaptunk”,- amit nem egyformán viseltünk el.

Nekem nem lehetett „összeomlanom”- mert akkor mindketten belehaltunk volna!

 

Közben a rendőrök „befejezték feladatukat”- elmondták,- hogy mit várnak Tőlünk:

Azonosítani kell gyermekünket. Felajánlották,- hogy elvisznek minket Kazincbarcikára.

-Elmegyünk Mi -együtt,- kocsival...-válaszoltam,- mert azonnal menni akartunk.

 

Olyan néma utazásunk még soha nem volt! Egész úton egy szót se szoltunk egymáshoz.

Mindketten azon gondolkodtunk: Mi vár még Ránk! Aztán odaértünk. A rendőrségen kézbe vettek minket és előkészítettek az azonosításhoz: A feleségem minden áron szerette volna megnézni a lányát, utoljára. Nem javasolták Neki:- Ne az legyen az „utolsó képe róla”.

 

Így nekem kellett azonosítanom. Azt a „képet” nem fogom elfelejteni soha! Mert amit láttam,- az „nem embernek való látvány”. Darabokban volt ,- ahogy a vonat szétvágta!

 

Azonosítanom kellett:- Megismertem,- de nem lehetett „felismerni”.Örültem,- hogy a feleségemnek nem engedték megnézni:- Talán túl se élte volna a látványt!.

 

Meghagytam: A koporsót ZÁRJÁK LE, hogy senki ne láthassa,- mivé lett a „szépsége”.

Nekünk még sok feladatunk lett,- elintézni a „hivatalos ügyeket”,-és megnézni:

-Hol,- hogyan történt,- és kik hogyan emlékeztek rá?

 

Végül „összeállt a kép”,- ami egy nagyon egyszerűen definiálható jelenség volt.

A lányom szerelmes volt egy fiúba,- akivel össze akarta az életét kötni.

És akit AZNAP a nyílt utcán a „túloldalon” látott egy „másik lánnyal”- CSÓKOLÓZNI!

Ez vezetett Nála -egy „pillanatnyi elmezavarra”,- aminek következményeként a legközelebbi vonat alá feküdt.

 

És amivel szülei és testvérei életét is „derékba törte”.

És ami miatt 20 évig „befelé fordultam”- sírni nem tudtam, -csak a szívem vérzett, amikor a feleségemmel a temezőn voltunk.

És amiért a „lelkem mélyén” -haragudtam is rá,- amiért ezt tette Velünk.

És amibe belerokkantam:-Nert mindent,- amit addig „lelkesen műveltem”- abbahagytam:

Az edzősködést,- a játékvezetést,- a sportolást,- egyedül a kártyát nem,- ez nyújtott némi vigaszt fájó szívemnek.

 

De a sok „befelé folyó könny”- egyszer csak már nem fért el BENN,- és kicsorsult. Egyik éjjel „Illyával álmodtam”-és akkor bocsájtottam meg Neki,- hogy „búcsú nélkül távozott” ebből a világból. Azt az éjszakát „végigsírtuk”-hiszen nem lehet hangtalanul zokogni! És a fájdalmunk is közös,- mint ahogy az örömeink is azok.

 

Mert vannak ilyenek is. Hiszen van három lányunk,- három „rendes vőnk”,(habár ebben már nem vagyok annyira biztos,- a „számukban”)- és hat szép és értelmes unokánk,- akikért lehet,- és KELL ÉLNÜNK - még a hátralevő időnket.

 

Ezért vagyok „ilyenkor” morcos. -És érzékeny,- és minden FÁJ,- ami arra emlékeztet:

 

Nekünk is volt egy kedves Ibolyánk,

-Kinek a sírján van mindig friss virág”!

 

2009 február 7.-én lett volna 49 éves!

 

Nyugodjék békében!

 

Szerző: Szilárd bácsi  2009.02.09. 11:12 3 komment

Címkék: napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr76931804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadtigris 2009.02.09. 15:04:22

Iszonyatos... Nem csodálkozom, hogy haragudtál Ibolyára. Senki nem ér annyit, hogy eldobjunk érte egy fiatal életet, tönkretéve egy családot. Jött volna más, jobb.
Örülök, hogy meg tudtál bocsátani. Most talán sekirül megnyugodnod.

juhasznejuli 2009.02.09. 20:10:37

Nem lehet ezt talán soha feldolgozni,kérlek segits hogy szeretetünkel néha elhomályosithassuk ezt a kegyetlen nagy fájdalmat!Neked erősnek kell lenni mert ha te elhagyod magad a feleségednek még rólad is le kell venni a terhet,mint ahogy már irtad.Fogjátok egymás kézét és ha szükség va rá mindig itt a kinyujtott kezem felétek!

ködember 2009.02.23. 11:26:24

Csak most olvastam el ,de nem tudok szóhoz jutni!Ebbe az ember egykicsit belehal és még 30-évvel később sem tudja feldolgozni, szerintem soha!
süti beállítások módosítása