Egy nekem "jól sikerült" hétvége margójára.

 

Szeretek ultizni. Ezért néha 2-300 km-t is utazok,- ha jó hangulatú versenyre van kilátás. Mivel a MUOE -ben is tag vagyok,-nem hagyhattam ki az "Alma Mater" vendéglőben rendezett következő versenyt se.-Hiszen mint sokan mások,- én is szeretnék a "fináléba" kerülni.-Ehhez pedig "részt kell venni".

 

Hogy miért volt olyan "különleges"-ez a hétvége?Mindenki tudja,- aki ismer,-hogy "egy versennyel"-soha nem érem be. Mindig van másik is. Most is,- mint máskor, a Goldban már pénteken megvolt az "előjáték"-a megszokott partnerekkel,-és a "megszokott félkezes". Amihez azért "fel kell szerelni"-magát az embernek.

 

Hogy miért volt mégis különös ez a hétvége?Mert még soha nem fordult elő velem az,- ami most: Mind a két "versenyt" sikerült 100 %-os eredménnyel zárnom.

 

Hogy akkor miért fárasztalak benneteket ezzel? Nem "dicsekedni akartam", -hanem egy "sportszerűtlenségre"-szeretnék kitérni.

 

Előrebocsájtom:-Szeretek "Dudival" játszani. -Csak éppen a "stílusát" nem szeretem.-És amint tapasztalom,- mások sem.Egy tanulságos "befejező forduló" eseményeivel szeretném illusztrálni mondanivalóm lényegét.

 

Az első asztalon játszottunk:-én, 12 pont (és "sok" +), a 2. "helyezett"-(nem tudom a nevét,- de mindenki más fogja tudni) 11 pont (és kb. 100-zal kevesebb +), és a 3. "helyezett" Dudi, 11 pont ("legkevesebb" +)

 

Nyilvánvaló volt:-Aki nyer,- az lehet első,-ha én "csak 3. vagyok". Nekem elég volt a 2. hely a nyeréshez. Éppen ezért "kemény csatának"-néztünk elébe. Ebbe belefért akár a "kockáztatás" is.

 

Az első parti tulajdonképpen "úgy hozta",-hogy a "végeredményt tekintve" -eldőlt a verseny:-Ugyanis Dudi "elszállt:"-A kettőnk licitjének végén "piros 20-100-at " kellett játszania. Én "besegítettem" a tök 10-filkó talonnal. Dudinak "9 lapos szinnélkülije" volt,-a 10 lap egy "tök"-volt. Így "nagyon örülhetett" a talonomnak, de "bevállalta",-és úgy vélte,-hogy a 3.-nál lesz a tök király-ász, és nem fog beütni. Csak arra nem gondolt,- hogy a tök király nálam maradt,- indulónak.

 

És mivel a 3.-nak "be kellett ütni",- Dudi meg visszatette a 10-est a talonba, - elbukta a 20-100-at,- amit a 3. játékos meg is kontrázott.

 

Ekkor Dudinál "elszakadt a cérna": Ettől kezdve INKORREKTEN JÁTSZOTT. Kijelentette a parti után,- hogy a "3."-nem nyerhet,- mert mindenbe bele fog nyúlni.-És meg is tette,-pedig erre nem kérte senki,- sőt:-Figyelmeztettem,- hogy amit csinál,- az "enyhén fogalmazva"- SPORTSZERŰTLEN .

 

Még azt is "megpróbálta",- hogy a mindkettőnk által kontrázott betlijét -"csak nekem" rekontrázza. (csak azért,- hogy ne a 3. nyerjen.) És ehhez még "bírói segítséget" is igénybe vett,- aki természetesen nem adott neki igazat,- én se!

 

Ha Dudi az "említett partiban"-megtartja a tök 10-est,- MEGNYERI A PARTIT! Először magát,majd a partnert szidta, mint a bokrot, hogy MIRE KONTRÁZOTT!

 

Kedves Dudi! Ha valaha elolvasod ezt az "írást",-bebizonyítom neked,- hogy JOGOSAN KONTRÁZOTT! Mert ha neked VALÓBAN TÖKBŐL VAN A 20-ad, akkor is buksz!-(amit legfőképpen reklamáltál) Mert a "harmadlagos tök ász,-és a 3 piros KIRÁLLYAL!- minden alapon, mindenkor,-mindenkinek KONTRA!

 

A Te viselkedésed meg mindenütt,-és mindenkor INKORREKTNEK MINŐSÜL.

 

Ezért írtam meg a "véleményemet"-erről a versenyről is,-amire egyesek azt fogják mondani: "Semmi közöm hozzá". Nincs igazuk. Ezért állunk ott,-ahol állunk "erkölcsileg és etikailag,"-mert a VÉLEMÉNYEKET SOHA SENKI NEM MERI ELMONDANI a hasonló eseményekről.

 

Én ebből a szempontból magamat a "kivételek közé" sorolom. És talán jobban örültem volna a "győzelmemnek",- (ha nem is lett volna 100 %-os)-ha nem árnyékolja be egy sportszerűtlenül játszó játékos "segítőkészsége".

 

Azt hiszem,- mindannyian találkoztatok már "hasonló esettel",- csak legfeljebb az indíttatás volt más. Akármi is az ok,- az ilyen cselekedet nem az ultiversenyek velejárója kell,- hogy legyen. Néhol egyszerűen „csalásnak,- vagy összejátszásnak”, -máshol „királycsinálóknak” nevezik az ehhez hasonló eseteket és játékosokat.

 

Ha a „szabályalkotók” kicsit nagyobb odafigyeléssel lennének,- be lehetne zárni azokat a „kiskapukat”-amiket már régóta „döngetek” javaslataimmal,-amik egyelőre süket fülekre találtak. De talán lesz,- aki meghallja,és megérti,- hogy az ulti jövője érdekében ki kell tudni szűrni az ESETEKET ÉS JÁTÉKOSOKAT -egyaránt,- akik miatt sokszor „keserű szájízzel” hagyják el sokan a verseny színhelyét,-egyesek örökre.

 

Eddig is megtettem észrevételeimet,- ez után is meg fogom tenni. Tisztelem Dudás János játéktudását,- de elítélem a viselkedését! Mint ahogy ezt megtettem már sok esetben, másokkal is. Ettől épp úgy „partnerem” maradt mindegyik,- mint maradni fog „Dudi is”,-akivel utána meg is beszéltük,-hogy milyen „bunkó” volt,-és amit el is ismert.

 

Mi lenne,- ha végre az asztalnál is úgy viselkedne mindenki,- mintha „úriember volna”?-Szerintem nőne a „tiszteletadás” irányában,-és kevesebb lenne az „asztalborogatás,-és kártyatépés” is. A HANGULATRÓL -már nem is beszélek.

Szerző: Szilárd bácsi  2008.07.25. 06:40 Szólj hozzá!

Címkék: ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr25584703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása