Amikor kifejtem a véleményemet :

 

-Magamról,- magamnak.

 

Vagy „csak Másról,- másnak”.

 

Van,- amikor már azt se todom,- „kiről,- kinek”.

 

Az éjjel azt „álmodtam:”-Én is ott voltam...

A CSÚCSON! De mire „felébredtem,- „elfelejtettem, -melyiken”...-Mert ma annyi „csúcs van”,

hogy az ember már azt se tudja,- mikor melyiken jár.

 

Így hát elkezdtem a közmondásokat „gyűjteni”,

hiszen ki tudja,-mikor jó egyet előhúzni,

hogy jobban megértsem én, vagy más a LÉNYEGET.

 

Mert a közmondás, (pláne ha magyar)

csak NEKÜNK MOND walamit:

-Más nyelvre még lefordítani se lehet,

meg nem is érdemes,- mert meg se értik.

 

Ma egy ilyen napom van:

Csupa közmondás jut az eszembe,-és általában arról, amiről még nekem sincs kialakult véleményem.

De majd lesz, csak előbb még megbeszélem Magammal.

akkor majd el is mondom. Azt úgy se tudnám „megállni”, hogy ne mondjam el.  Walaki úgyis megérti:

Ha meg nem,- az se baj: ”Nem oszt,- nem szoroz”!

 

A lényeg azon van,-hogy Walakivel úgyis

EGYETÉRTEK A VÉGÉN! Lehet,- hogy éppen Veled..

Vagy esetleg Vele. De Magammal mindenképpen,

csak néha nem tudom eldönteni, melyikkel:

Mert ketten is vagyunk,- Én,- meg „az a Másik”, 

aki mindig ELLENTMOND Nekem!

(-hogy a „fene vinné el”,

hogy soha nem tud „csendben maradni”!)

 

Így amikor azt mondom,- írom,- vagy csak gondolom: Teljes mértékben egyetértek Veled!

Nem is biztos,-hogy „éppen rád” gondoltam.

Mert ki tudja, éppen „kire”, ebben a rohanó világban.

 

Aki véletlenül azt állítaná, hogy ez mégsem így van, sértéssel lenne egyenértékű. Mentségemre szolgáljon:

Itt fejtem ki, amit walamiről vagy Walakiről gondolok. Vagyis a véleményemet. Nem kell keresgélni, kutatni,  hogy a témáról MÁSNAK - MI A VÉLEMÉNYE.

 

A közmondás között, amelyeket gyakran citálok ide,

van egy kedvencem, ami jellemző rám:

"Lustaság fél egészség!" Az olyan linkeket,

hogy"Kattints ide", ha nagyon kíváncsi vagyok,

el is olvasom. De csak akkor, ha épp nem vagyok lusta.

De a "hosszú linkeket,” amit be kéne írni,

meg kell "keresni",-ott eszi a fene,- ahol van:

Erre már biztos,- hogy LUSTA VAGYOK!

 

Az is lehet, hogy csak időm nincs rá, mert ebben a rohanó világban néha azt is be kell osztanom, hol fogok aludni, hozzászólni,-véleményt mondani,-várakozni arra,

aki éppen elvisz walahová, -közben hol fogom

a kis-és Nagy-dolgaimat elintézni.

MINDEZEK KÖZBEN - hol,-és kivel fogok KÁRTYÁZNI!

Mert ugye ez a legfontosabb, és csak utána jön a többi.

 

Ezek után "nem csoda," ,- ha időnként "lusta vagyok" -még felkélni is..-Vagy "csak fáradt",

és ilyenkor szoktam magamnak mondani:-Te vén hülye, inkább aludnál! Az is lehet, hogy ezt nem is én mondom, hanem a "feleségem hangja ez"

-amikor "reggel" -odaülök a gépem elé...

 

De hát ez nem csoda,-hiszen ebben a korban már

"keveri az ember a dolgokat",-ki emlékszik arra,

hogy KI SZÓL. A lényeget úgyis megérti az ember:

-A "vént is,- meg a hülyét is".

Akkor meg PROBLÉMA EGY SZÁL SINCS!

 

Probléma csak akkor lenne, ha ezt Walaki más mondaná: Ebben e kérdésben nem ismerek tréfát!

Egy picit HIÚ is vagyok. Ha már "fiú"-kevésbé,

legalább ezt (is) -megengedhetem Magamnak.

 

Úgy vagyok ezzel a kérdéssel, mint Ciranó d' Bergerac, akinek a "mondása" -rám is illik:

Magamat kigúnyolom,ha kell, de MÁSTÓL NEM TŰRÖM EL! Na jó, az asszony, az más. Vele olyan viszonyban vagyok, mint a LELKIISMERETEMMEL, vagy a másik énemmel, -ezekkel meg hiába is "vitáznék"!

MINDIG NEKIK LENNE -(van) IGAZUK!

 

Hogy ezt mért Neked magyarázom?

Mert szeretem a KÖZMONDÁSOKAT.

Most is egy idevágó jutott eszembe:

"A fiamnak mondom,- de a lányom is értsen belőle!"

 

Remélem,Kata is megérti,ha a sok link helyett

szűkszavúan leírja: „Mitől döglik a légy"!

Azt megértem én is (-a vén hülye)

De ha keresni kell, arra már lusta vagyok!

 

Remélem "SZŰKSZAVU VOLTAM"  ahhoz,

hogy mindenki "értse",- mit is akartam mondani...

Mert én már a végére (Isten bizony!)- el is felejtettem!

 

Reggelre változott valamit a „véleményem Magamról” mikor meghallottam vitatkozni Stumpfot, meg a másikat:  Kihúztam Magam, mint Szaros Pista a neve napján”,

és elégedetten állapítottam meg Magamról:

(habár nem voltam OTT) Vén tényleg,

de „hülye azért még nem vagyok!"

 

-Nem "hiába vagyok én "- A VÉN HÜLYE!

-Várszegi Szilárd iivcs Szilárdbá'-

-kinek hogy tetszik-

 

-Nekem NAGYON!

 

Szerző: Szilárd bácsi  2008.11.03. 13:47 Szólj hozzá!

Címkék: humor napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr44747369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása