Sötét felhők az égen

 

 

Jártam szorgalmasan az óvodába. Csak  nem szerettem,

amikor köszönni kellett! -Mert olyan hosszú volt!

-Dícsértessék az Úr Jézus Krisztus!

-Mindörökké! -volt a válasz,- és bosszantott hogy „Anyámnak” -csk ilyen rövidet kell mondani..

 

Azon is sokáig törtem a fejem: -Mért kell a Kedves nővéreket Anyámnak szólítani?Mert se „kedves nem volt”, (néha akkora pofot kaptam Tőle, hogy leestem a székről) se az anyám. Az apácák (akkori tudásom szerit ) mind Jézus Menyasszonyai voltak. Ha meg így áll a dolog,- nem lehetnek ANYÁK! -Sőt,- „szűznek” kell lenniük,-mert különben Jézus nem veszi Őket feleségűl!

 

-De hát minek neki ennyi „feleség”?-Ennyi még a török szultánnak sincs,-meg a bagdadi pasának se,- hiszen Róluk már hallottam „egyet-mást”  Anyámtól, amikor mesét mondott, hogy elaludjak. Sok mesét tudott,

de azért annyit nem,- hogy minden napra jusson egy.

Amikor megint egy „régi” került terítékre és eltévesztette valahol,- rögtön megszólaltam:

-Nem úgy van! -A multkor azt mondtad,- hogy...

-és kijavítottam...

 

Azok a mesék még valódiak voltak! Hófehérke,-Hamupipőke,-Vasorrú bába,-Hétfejű sárkány, -Három királyfi,-Hüvejk Matyi és sok más békés szereplő.

Hogy a „farkas” néhányszor megette a Nagymamát,

vagy a Hétfejű sárkánynak „csak egy feje” maradt,

az meg se kottyant nekem: Nem féltem!

 

De visszatérve az óvodai apácákhoz,

„valami nem stimmelt velük”..

Mert volt,- amikor a Kanonok Pap bácsi jött,- hogy hittanra tanítson minket, az „Anyámmal” sokáig elmaradtak egy másik helységben...

Fogalmam se volt,- mit csinálhattak,- de ilyenkor mindig „madarat lehetett volna fogatni” Anyámmal..(már az óvodaival) Már arra is gondoltam,- hogy „fogott is”,

ha már ilyen jó kedve lett tőle..

De  azt elképzelni se tudtam,- hogy „milyet”?

 

Volt ennek az „óvodai korszakomnak” egy másik feladata is! -Amikor nem voltam éppen óvodában,- én voltam a BEVÁSÁRLÓ! Kis kosarat kaptam Anyámtól,- vagy Nagymamától,- felírták,- hogy mit kell hoznom,

és én BEVÁSÁROLTAM!

 

Hiszen már Naaagy fiú lettem! Az ajtófélfán ott volt a „mérce”,- és ha odaálltam, sose nőttem semmit!

De ha elfelejtettem,- és csak sokára mértem magam, akkor SOKAT NŐTTEM! Pláne akkor, amikor mások is nézték, mennyit nőtt ez a gyerek!

Ilyenkor még „ágaskodtam is”,- hogy többnek lássék!

 

Tehát én vásároltam..-Nem mindig,- csak ha hirtelen kellett valami. A bolt nem volt messze:

Akármelyik utca sarkán volt egy boltocska.

Nem volt nagy,- de mindenütt vagy egy Bácsi,- vagy egy Néni mindig kedvesen fogadott.

-Mit adhatok a Fiatal Úrnak?-kérdezte a boltos, és nyomatékul vagy egy barackot nyomott a buksimra,- vagy csak megsímogatta a fejem...  Én odaadtam a kosárkát,

Ő megnézte,- mi van felírva,- és belerakta.

 

-Aztán máskor is ide gyűjjön a Fiatal Úr!

és búcsúzóul egy édes,- vagy egy savanyú cukrot adott,- aminek persze nagyon megörültem... Azt ugyan eddig is tudtam,- hoy „fiatal vagyok”,- de hogy még Úr is,

azt csak a boltbajárós években tudtam meg.

De nem tartott sokáig ez a „békeidő”!

 

Egy nap sok repülő jött,úgy szálltak, mint a darvak, szinte érezni lehetett, hogy nehéz terhet cipelnek.

A szomszéd bácsi meg is jegyezte:

-No,- ezek se viszik messzire!

 

Nem is vitték. Nemsokára hallottuk a robbanásokat.

-Nofene!-Csak nem Kassát bombázzák?- De kik lehetnek? -kérdezte a szomszéd.

 

Este a Rádió bemondta a híreket: Oroszország megtámadta Magyarországot,- ezért hadat üzentünk az oroszoknak!

 

Ezt végképp nem értettem:-Hogy lehet hadat üzenni? Meg hogy Oroszország! De hisz a repülők nem onnan jöttek!

Ezt a szomszéd bácsi is említette,-hogy „csak a németek lehetnek”,- hiszen Oroszország a másik irányban van!

 

Erről majd legközelebb...

Most szomorú vagyok, mert így biztos nem jön haza Apám,

- akinek már éppen lejárt volna az ideje...

 

Szerző: Szilárd bácsi  2008.11.25. 10:41 2 komment

Címkék: napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr61787347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vegyi61 2008.12.01. 13:52:15

Nagyon tetszik a történeted.

Mészáros Attila · http://oregbaratom 2008.12.02. 06:40:49

Hát én nem jártam óvodába, nem volt "anyánk" de "apám" engem is lepofozott, amikor télakoltam a hittanóráról! Lehet, hogy ezért lettem balos?
süti beállítások módosítása