Önéletrajz?  Végrendelet?

Egyik  sem:  Csakazértis  ulti!  Mindhalálig

 

Van  egy fájó  pontja  az  életemnek, e  nélkül  nehéz  megérteni, miért  vagyok  néha  letört, pesszimista  és  miért  fáj  jobban  az Élet,  mint  másoknak.

http://szilardba.blog.hu/2009/02/09/eletem_legszomorubb_napja

Néhány  szót  szednék  össze,  amiből  összeáll  a  kép:  Ki  vagyok  én?    Lámpás. Homo  Sapiens. Homo Ludens. Angyal  vagy  ördög? Szerintem Ember.  Aki  keresi  a  helyét  a  világban, keresi  a  Barátokat, hogy  életét  megossza  velük  mindkét  vonatkozásban.  Gondolkodóként  és  játékosként  egyaránt.

Mindig  szerettem  olvasni. Különösen  Gárdonyi  Lámpás  címü  önéletrajzi  regénye  fogott  meg. Úgy  éreztem, mintha  rólam  is  szólna. Hiszen  én  is  hivatásként  éltem  meg  42  évet  a  pedagóguspályán.

Közösségben  gondolkodtam  és építettem a „csapatot”. Életemhez a sport és a  játék  szorosan  hozzátartozott. A  sportszerűséget normaként  kezeltem  és  tanítványaimtól  is  megköveteltem. Pályám  befejezése  után sem  tudtam kibújni  a  bőrömből: Tanítani,  szervezni  szerettem  a  körülöttem  levő  embereket,  legyen  az politikai  közösség  vagy  éppen  a  kártyás  barátaim.

Pedagógusi  múltamból  két  csapatra  vagyok  büszke:  Az  iskolai  focicsapatra, megyei  2.  helyet  értünk  el  és  az  Énekkarra, azóta  emlegetik  tanítványaim:  És  folytatják a  megkezdett  munkát. Azóta  van  énekkar  Bodroghalomban. Említésre méltó a  községi  focicsapat  szereplése  is. A  semmiből   hoztam  fel  őket 15  év  alatt  a  mezitlábas  kategóriából  a  megyei  I.  osztályba. Innen  a  sportszerűség  szeretete,  ami  meghatározója  lett  életemnek.

Erről  írtam  már  régebben  blogot,  aki  nem  olvasta, megnézheti.

http://szilardba.blog.hu/2012/02/13/bemutatkozok_11

Másodszor  is  „megszülettem”, a  játék  iránt  érzett  szeretetem  segített  a  továbbélésben.  Volt  3  év  az  életemben, szeretném  kitörölni,  de nem  megy:  Szomorú emlékek fűződnek ehhez az időhöz. Először csapott meg a Halál szele.  Ennek  majd  20  éve. Minden  képességem  elvesztettem,  ami azelőtt  volt,  elsősorban  az  egészségemet. Élni  sem  akartam. Az  ulti  iránt  érzett  vágyam  hozott  ki a bezártságból és kezdtem újragondolni  az életet. Bekapcsolódtam a  politika világába, csatlakoztam  az ultisok táborához. Talpraálltam és túltettem  magam,  mit  nem  vagyok  képes és  azt  csináltam,  amit  addig  is  szerettem,  csak  nem  volt rá  elég  időm. Nyugdíjasként  viszont  időmilliomos  vagyok.

Irásom  arról  szól,  hogy  érzem  magam  az  ultis  Barátaim  társaságában?

http://szilardba.blog.hu/2013/06/10/amikor_homo_ludenskent_vagyok_pesten

2008-tól, mióta  a  számítógép  segítségével  kinyílt  előttem  a  világ  és  bekapcsolódtam  a  politikába  is,  a  Homo  Sapiens  és  a  Homo  Ludens  együtt  jár  a  jelenlétemben  itt  is,  ott  is.  Pesti  útjaimat  úgy  szervezem, hogy ha  megyek,  a  politikának is,  az  ultinak  is  szentelek időt. Akik  ismernek,  tudják  a  szokásaim  és  tiszteletben  tartják  az  érzéseimet  is.

Egy  időben, amikor  a  számítógépet  tanultam, versírásra  adtam  a  fejem. De  azt  sem  akármilyen  formában: Politikai  felhangja  is  volt  a  mellett, hogy  rólam  szólt. Ez  a  „vers”  a  kezdeti  próbálkozások  egyike,  amire  büszke  vagyok. Na  nem  a  versformára,  inkább  a  mondanivalójára. Ez  is  azt  mutatja, hogy  a köpönyeget  ha  felvettem,  nem  szoktam kifordítani.

http://szilardba.blog.hu/2009/01/01/gyurcsany_vagy_orban

Ma  már  csak  egy  dolog  érdekel: Az  ulti. Ehhez  a  szenvedélyemhez  hű  szeretnék  maradni  egészen  az  utolsó  percig. Megszerveztem  magamnak  egy  Baráti kört, ahol  jól  érzem  magam. És  ha  egészségem  megengedi, minden  évben  rendezek  néhány  „Szilárd  Barátság  Kupát”, amire  az  ereklyéim  közül  minden  alkalomra  egyet  feláldozok.

így  célja  és  értelme  is  van az életemnek. Remélem, Barátok  is  akadnak  hozzá, akik  segítenek  elviselni  azt  a  kis időt, ami  még  hátravan. Municióm  van  hozzá: De  ha  szükséges,  beszerzek  néhány  kupát. Olyan  ez,  mint  amikor  a  katona  már  a  szolgálati  idő  végefelé a  centit  végja:  Annyi  különbséggel, hogy  Ő  tudja, mennyi  van  még  hátra, én  viszont  nem.

Voltak kellemetlen  emlékeim is  a  „baráti”  versenyekkel kapcsolatban. Tulajdonképpen egy  ilyen  kellemetlen partner  beszólásai  miatt  estem  ki  egy  hónapra  a  forgalomból. Azóta  az ágyat  nyomtam  és  várta, hogy  legalább  erkölcsi  támogatást  kapjak  az  ultis  társaktól.  Ez  a  napokban  megtörtént. Ugyan  még  egészségileg nem  vagyok  rendben,  de  a  lelkem  már  újra  a  régi  és  remélem,  mihamarabb  visszatérek  a  régi  kerékvágásba.

Aki  a  Barátomnak  számít,  az  érti,  miről  van  szó: Újra  versenyt  szervezek. Úgy  látszik  a  fejem  lágya   soha  nem  fog  benőni.

Aki  kíváncsi  és  érdekelt,  az  be  tud nézni  a  következő  verseny  Eseményébe. Aki  meg  nem, elégedjen  meg  azzal:  Az élet  nem  áll  meg  ultis  szinten.

https://www.facebook.com/events/612374185563058/?pnref=story

Nem  csak  a  húszéveseké  a  világ! Remélem,  a  tiszteletreméltó  játékot  még  sokáig  űzhetjük  jókedvvel, sportszerű  keretek  között  baráti  körben.

https://www.youtube.com/watch?v=_lGfr8ACxgY

Szerző: Szilárd bácsi  2015.02.05. 07:21 7 komment

Címkék: politika barátság elemzés ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr377142625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pupu Blogja 2015.02.05. 10:44:51

Szinte mindegy, hogy mivel foglalkozik az ember, csak maradjon aktív.
Hogy a politikát háttérbe szorítod, azon nem csodálkozom.
Aki ezzel foglalkozik, azt rengeteg csalódás és kudarc éri, főként akkor, ha a közösségért próbál tenni, - hadd kerüljem a nagyképűnek tűnő "haza" kifejezést.
Pedig ez a valódi hazaszeretet - az ember törekvése arra, hogy segítse környezetét abban, hogy együtt jól érezzék magukat a saját szűkebb és tágabb környezetükben.
Te megtetted és megteszed a magadét ebben az ügyben, bár lenne hozzád hasonló ember még millió.
Az ulti is része ennek, hiszen közösségszervező ereje van, az ultis baráti körök stabilak, és aki tagja egy ilyen körnek, az ritkán marad egyedül.
Szóval, örülök, hogy visszatért az életkedved, mert ezzel a környezeted életét is jobbá teszed.
Ha egyszer az Úrral és Szent Péterrel játszol majd - remélhetőleg nagysokára - akkor bátran bemondhatod a piros ulti, durchmarsot - tettél róla, hogy az összes ehhez szükséges lap a kezedben legyen.
Vigyázz magadra, értékes ritkaság vagy...
:O)))

Szilárd bácsi 2015.02.05. 14:28:32

Kösz a bíztatást, PuPu! ez jól esett.

Csak tudod, valamikor így szólt a mondás: "Ép testben ép lélek! "

Mára változott kicsit. /inkább sokat/ Roggyant testben épp hogy élek"

Azért ez nem mindegy. És ebben a helyzetben az ember már csak annyit szeretne elérni, hogy amíg él, azt az időt barétok közt, kellemesen töltse el. A Halallal egész jól elvagyok. Amíg nem hív, vagyok. Ha meg itt az idő, menni kell. Még senkit nem hagyott itt. Teszi a dolgát. ))))

Bubuci 2015.02.05. 17:43:10

Szilárd! Ne gondolkodj azon mennyi van még hátra!
A jövőnek tervezz aztán annyi jön be belőle amennyi bejön. Ami már nem jön be az pedig már úgy sem lesz érdekes!

Noszticzius Judit 2015.02.06. 03:38:40

Kedves Szilárd!

Nagy csodás életed van,hogy hosszú éves boldog házasságod van és nagyon sajnálom lányodat (Ibolyát)a tragikusért!!! :( :( Valóban Te nagyon jól igyekezve az iskolai tanárral (sporttal és énekkel) fogalkoztál az iskolai gyerekekkel együtt,most nyugdíjas vagy!!!Most nagyon jól mükődöd együtt még szivesebben együtt Gyurcsánnyal!!! :):)Persze, még harcoljunk Orbán ellen !!! Nagyon kell vigyázni az egészségedre!!! :) Üdv:Judit

Szilárd bácsi 2015.02.06. 13:13:02

@Noszticzius Judit: Kösz, Judit, hogy MINDENT elolvastál.

Köszönöm a bíztatást a jövőre nézve.

Szilárd bácsi 2015.02.06. 13:16:52

@Bubuci: Nem gondolkodok rajta: Élem az életet addig, amíg a Sors engedi. De a lehetőségeim minden nappal szűkösebbek.

Erre mondják: Ember tervez, Isten végez. A terv megvan. hogy mi valósul meg belőle, az a jövő zenéje, amihez már nem lesz beleszólásom. ...

Promenad 2015.02.06. 13:48:13

Nagyon jó írás ! Bíztatást jelent olyan " vén csontoknak".mint amilyen én is vagyok .N em is szabad soha feladni ! Üdv.
süti beállítások módosítása