Darázsfészek

 

 

Volt az udvarunkban egy nagy eperfa. Nagyon fínom eper volt rajta.

Nekem soha nem az kellett,- amit lentről is el lehetett érni:

Ami „magasan volt”- mindig SZEBBNEK,- érettebnek tűnt!

Ezért hát felmásztam,-és fenn csemegéztem.

 

Ha „Walaki kérte”- még a fát is megráztam! Ilyenkor kiterítettek a fa alá egy ponyvát,- és annyi eper hullott,- hogy még a tyúkok is azt ették!

 

Volt a fának két ága,- ami a háztető fölé hajlott.

Ezen „sokkal éretteb” eprek voltak,- így hát ógy gondoltam:

-Ez lesz az éppen nekem való! Kimásztam a tetőre. Vígan „falatoztam „

a szebbnél szebb epreket. Közben Anyámék szedték fel,- amit leráztam.

 

-Aztán le ne ess!- szólt fel anyám,- aki akkor vette észre,- hogy a tetőn vagyok.

-Már mért esnék,- mikor nem csúszik a tető,- hiszen a cipőt ledobtam! -feleltem.

 

Bádogtető volt,-és a nagy táblák „hajtással” voltak összekapcsolva.

Így mindegyik hajtás alatt volt egy kis hézag.

A fene látta,- hogy ebbe a „hézagba”- befészkeltek a darazsak.

Amikor éppen „arra jártam”- a darazsak nem nézték „jó szemmel” ténykedésemet:-Kirajzottak.

És amikor látták,- hogy „csak Én vagyok”,-nekem estek:

 

Szerencse,- hogy nem voltak MIND OTTHON! Így „csak az otthon tanyázó” 20,-30 darázs „esett nekem”- és ott csípett belém,- ahol ért!

 

Amikor már „táncoltam a tetőn”-és azt se tudtam,- mit csináljak,

Anyámék már azt „lesték”- mikor,- és hová fogok leesni!

Már a ponyvát is kézbe vették,- hogyha esek,- „beleessek”- mint egy érett eper!

 

Nem sírtam,- csak „csapkodtam” amitől még jobban megvadultak!

Még ha „méhek lettek volna”! Mert akkor „csak annyi fulánkot” szedtem volna össze,- ahányan voltak! De a DARÁZS,- az másfajta szerzet!

Az annyiszor tud SZÚRNI,- ahányszor csak akar!

 

Aztán eszembe jutott: Valahogy csak „idekerűltem”?

-Így a fára „visszamásztam,- és a fáról való LEMÁSZÁS VILÁGREKORDJÁT megdöntve, le is értem. A darazsak persze követtek,- de addigra már talán „méreg se maradt” a FULÁNKJUKBAN,

ezért ezeket a csípéseket már fel se vettem.

 

 

Nagymama már különben is a „seprővel a kezében jött darazsat hajtani”,

azok meg már – kiadva a MÉRGÜKET- egy-két „búcsúszúrás után” visszaszálltak a tetőre. Onnan „nézték”- hogy milyen NAAGY -lettem hirtelen: Mindenem bedagadt,- alig láttam:

-Csak azt vettem észte,- hogy a kútra vittek,- és „öntöztek”- mint a VIRÁGOT!

 

-No,-Te MÁKVIRÁG! Fogsz még a tetőre mászni? -kérdezte Nagyapa-somolyogva.

-Többet SOHA!- feleltem most már pityeregve,- hiszen nem csak DAGADT VOLTAM- de mindenem úgy fájt,- mintha leforráztak volna.

 

Még szerencse,- hogy „fullánkot” nem kellett szedni,- hiszen a „darázycsípés” után az nem marad. Égető érzés,- meg „viszketés”- ANNÁL INKÁBB!

Úgy vakaróztam,- mint a „rühes kutya”- ezt még a Bodri se nézhette „szótlanul”: Sűrű vakkantások között nyalta a kezem-lábom,- ahol épp vakartam.

 

Nagymama közben előhalászta „házipatikájából” az ÓLOMECETET!

Neki ez volt „csodagyógyszere”, mindenre ezt használta!

És csodák-csodája,- néhány órás „borogatás után” egészen helyrejöttem:

Amikor a „tükörbe néztem,-” már meg is ismertem magam.

 

De azért az „eperfát” sokáig elkerültem! Még az epret se ettem már olyan jóízűen, hiába hozták be,- ami éretten lehullott.

 

A végén mindenki örült,- hogy „megúsztam a darázs-kalandot”.

Én meg megtanultam:

A DARÁZSFÉSZEKBE- belenyúlni se jó!

De „táncolni rajta”- kimondottan rossz dolog!

 

Egy érdekesség: Méhecske még sose csípett meg!

Talán azért,- mert Én se „bántottam,”- és Ő se akart MEGHALNI!

 

Szerző: Szilárd bácsi  2009.01.21. 11:36 2 komment

Címkék: napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr86893149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juhasznejuli 2009.01.22. 17:52:35

De jó is lenne megint eperfára mászni,tényleg van még eperfa?-azok után ami akkor veled történt a reuma egy életre elkerül!Jó gyerek voltál megint bizonyítottad!

ködember 2009.01.23. 15:08:13

Eszembe jutnak azok az évek és rögtön ugy érzem magam, hogy indulni kell és mienk a világ! Nekünk gyerekeknek a Népliget jelentette a szabadságot az eper és bogyó fáival! Összel, ha fáztunk belehemperegtünk a lehullot falevelekbe, mert azt hittük az majd felmelegit! Ma már tudom, hogy tévedtünk! És nem kicsit!
süti beállítások módosítása