A „Fekete Bárányok” - nem hallgatnak.

 

Aki úgy élte meg az életét, hogy a végén azt érezte, Ő volt a FEKETE BÁRÁNY, tényleg az volt. Az élet már csak ilyan:

Ismétli önmagát!. A „végére” AZ LESZ!.

 

A FEKETE BÁRÁNYOK tulajdonsága, hogy addig keres,

amíg „talál másikat”, akivel JÓL ÉRZI MAGÁT!

Kerestem,- és MEGTALÁLTAM! 1957 februárjában,

(a falu „bikaistállójában”)-egy munkaközösségi bálon,

ahol a rendezők egyike én, a „másik” az ÉLET- volt,

találtam egy „másik FEKETE BÁRÁNYT,- aki épp hozzám illett!

Akit az ÉLET ÉPP ÚGY SEMMIZETT KI,- mint engem:

Ezért lettünk „egymásnak kedves”, mindenki másnak

”csak a fekete bárányok”, szálka a szemben, akiket nem,

vagy „csak nehezen” fogadtak el EGY PÁRNAK!

Pedig EGYMÁSNAK LETTÜNK TEREMTVE!

 

Már az „indulás” szép volt!

Két „szűzi lélek”- szerelemben egyesült egy BOLDOG EGÉSSZÉ,

amit sokan szerettek volna „szétválasztani”!

Aki a -”jelenben kíváncsi erre”, megtudhatja az EGYIK,

a „Vén hülye”-vallomásaiból,- amit NAPLÓ NÉVEN ír,

írt,- és írni fog,.- amíg a TOLL,- vagy a „kártya”

ki nem esik a kezéből!

 

De megtudhatja a MÁSIK,-”bolondnovákaran”

(született „Fekete Bárány”-tól)  aki az ÉLETÉT

az „egyik Fekete Báránnyal”-örök harcban, de BÉKÉBEN ÉLTE LE , és még szeretné addig a „kis ideig”- amíg a SORS ezt megengedi.

 

Ezek után jön a jelen: -Amikor már lehetne ÉLNI,

mindenkinek kedve szerint: Ki a „családnak,

- ki a „kártyának” szentelve a még hátralevő kis idejét.

Ehhez ismerni kéne a családnak az idáig vezető utat,

annak minden következményével. De nem akarják!

Se megismerni, se elfogadni a két vén hülyét,

akik áldozatok voltak a saját családjukban.

 

Ezért voltunk Mi a Fekete Bárányok,

akik egymásban találtuk meg a vígaszt, de a harcot is:

„Ki az erősebb kutya”!-ez a „kérdés”-a mai napig NEM DŐLT EL!

És már nem is fog „eldőlni”- erre a kis időre!

 

Mert az EGYIK (Én) mindig engedett,

amikor „rossz fát tett a tűzre”,

ami /valljuk be őszintén/, SOKSZOR MEGESETT,

de aki a családi kasszába SOHA NEM NYÚLT BELE,

és a „családi költségvetésbe”- SOHA NEM SZÓLT BELE!

 

A másik pedig, habár 20?- 30 évig KÜZDÖTT,

hogy a kártyáról „leszoktasson” de amikor látta,

ez NEM MEGY,- elfogadott olyannak,- amilyen vagyok.

Kártya-spillernek, akinél a rangsorban Ő utánna rögtön

a KÁRTYA ÁLLT a mai napig a II. helyen!

Sőt,- ha jól „belegondolunk”- ma már „talán”- az I. HELYEN!

 

Aki elolvasta vallomásaimat , csak három részt: 

Viszonyom Apámmal,- Anyám és én,

és a Depressziós lettem címűeket,) -talán MEGÉRTI:

Mért lettem az,- aki lettem: 

ÖRÖKÖS VÁROMÁNYOSA A „Fekete Bárány” címnek!

 

Ennyi „előzmény után”- talán a tárgyra is térhetek:

Mért érzem azt,- amit érzek. De „nem csak ÉN,

a „Másik” is,- aki velem EGGYÉ LETT - már régen.

És aki ugyanazt érzi egy-egy ESEMÉNY UTÁN,

csak nem mondja ki: Inkább beledöglik! Mert az a fajta,

aki nem panaszkodik, csak mindig MELLÉBESZÉL!

Engem szapul,- hátha MÁS IS ÉRTI,- miért mondja:

 

De eddig ezt még soha nem értette meg!

Ezért mindig „csak velem beszélte meg”

és EGYET ÉRTETTÜNK mindenben!

Mert a „jelek beszélnek”- pláne,

ha két egymáshoz szokott ember EGYFORMÁN ÉRZI!

De nem „egyformán mutatja ki!”

 

A JELEK pedig egyformán azt jelezték:

Nem kívánatos személy lettem családom szűkebb körében.

Mert mire lehet vélni azt,

amikor az egyik unokám nem tudja megbocsájtani,

hogy nekem a kártya az ÉLETET JELENTI,

és a „szalagtűzés” csak a II. helyen áll!

Vagy azt,- hogy „aznap”- úgy lettünk elküldve,

mint akiket SOHA NEM VÁRNAK VISSZA!

 

Vagy amikor egy másik helyen,

akinek már számtalanszor segítő kezet nyújtottunk,

azt kapjuk,-hogy ÉN NEM SEGÍTEK SENKIT!

Mert amit „kaptak”- azt „csak a MAMA adta”,

Tőlem pedig SEMMIT, csak „elvárásokat” kaptak!

 

És ezt PONT AKKOR, amikor a legnagyobb segítséget

én adtam azzal, hogy a kért összeget DUPLÁN ADTAM!

És az is én voltam, aki a kezét nyújtotta,

amit nem fogadott el a vőm,- és amit „később korrigált”,

de az ÍGÉRETÉT- „csakazértse!”-tartotta be!

 

És az unokáimhoz intézett kérések, amik közül,

bár megígérik, soha senki semmit nem tart be!

És elvárják, hogy a „Vén Hülye”

Nagyapjuk kérjen bocsánatot olyanért,

amit el se követett!

 

NEM FOLYTATOM A SORT.

Tudja mindenki,- mi történt:

”Betelt a pohár”- és én kiöntöttem.

 

Ha úgy tetszik a BILIT!- Mert úgy éreztem,

senkitől nem kapom meg azt,- ami megilletne: a TISZTELETET. Amit nem állítok,- hogy mindig kiérdemeltem volna,

de amit ÁLLÍTOK, hogy most nem szolgáltam rá!

Mert mit gondolhatok, amikor a leveleimre

ÉRDEMI VÁLASZT nem kapok.

Amikor a „telefon-hívásaimat” NEM VESZI FEL SENKI!

De ha „mégis”,- akkor olyat kapok „válaszul”,

amitől a kedvem is elmegy,

hogy AZT A SZÁMOT- még egyszer felhívjam!

 

A legszomorúbb az egészben, hogy ÉN VAGYOK LESZARVA mindenki által, és TI VAGYTOK MEGSÉRTŐDVE!

És amikor „tiszta vizet kéne önteni a pohárba”,

akkor a BILIT, ami mindenkinek van,

amibe az ÉLET KESERŰSÉGEIT GYŰJTI,

a fejemre önti -vagy csak akarja mindenki,

akit szeretek,- akit mindig is szerettem, 

akiknek a „véleményét is tiszteletben tartottam”,

akiknek a nézetei megváltozása miatt sokat bosszankodtam,

de akikről, amikor a szeretetemet mutattam ki,

SOHA ROSSZAT NEM MONDTAM!

(ilyenkor írtam meg a gondolataimat VERSBEN)

 

És Tőlük kaptam „jutalmul”,

hogy a telefon- hívásaimat nem veszik fel.

Hogy a kéréseimre nemmel válaszolnak.

A kérdéseimrepedig nem válaszolnak!

 

Ezért érzem ugyanazt, amikor fekete bárány voltam!

Most is az vagyok! Csak a név változott.

 

Már nem csak Én érzem ezt: MAMA IS ÉRZI!

Ezt egy Tomival átvitatkozott délután után bátran mondhatjuk: Egyetértésre jutottunk!

 

Talán mégsem csak én vagyok a hibás abban,

hogy most itt tartunk: Ez KÖZÖS TELJESÍTMÉNY VOLT.

Amiből természetesen Én is bőven „kivettem a részem”!

Ezért,- akit HIRTELENFELINDULÁSBÓL- megbántottam,

ELNÉZÉST KÉREK!

 

De talán ugyanezt „elvárhatjuk mindketten” TŐLETEK IS! 

Hiszen Ti is AKTÍV (illetve „passzív”)-

SZEREPLŐI VOLTATOK – ennek a történetnek!

 

Én a magam részéről az „ügyet” azzal zárom:

Amit TI DÖNTETEK,- azt fogom ELFOGADNI!

És ebben MAMA MELLETTEM ÁLL- mindenben.

Mert amit „kaptunk”- KÖZÖSEN KAPTUK!

NÁLUNK EZ így müködik: -Ha A MAMA AD, azt Én is ADOM!

Ahol a MAMA OTT VAN,- ott Én is OTT VAGYOK!

 

És amit ÉN KAPOK! - azt a MAMA IS MEGKAPJA!

És Neki ez JOBBAN FÁJ- mint gondolnátok!

Ezért MINDENKITŐL- egy dolgot kérek: KÉRÜNK!

Mit akartok „ezek után”- VELÜNK KEZDENI?

 

Van egy JAPÁN MESE:

A lényege: Amikor már az „öreg” nincs hasznára a CSALÁDNAK, összecsomagolnak Neki egy heti élelmet,

FELKÜLDIK A HEGYRE- meghalni.

Részükről ezzel az „ügy el van rendezve”.

 

Most MI IS ERRE VÁRUNK: Mit válaszol erre a családunk,

akiket változatlanul szeretünk,

de akiktől ennek fejében azért a „kötelező tiszteletet” elvárjuk.

 

És nem „csak az egyikünk! Mert MI KETTEN VAGYUNK egy pár!

És Minket majd „csak a halál” választ el Egymástól.

Mert erre esküdtünk,

és EZT TARTJUK az élet „legfontosabb kérdésének!”

 

Már csak az ÍTÉLETHOZATAL VAN HÁTRA.

NEM „egyformán vagyunk bűnösök”.

De a BÜNTETÉST ( vagy kegyelmet)

EGYFORMÁN FOGJUK VISELNI!

 

Méltósággal.

Mert Minket az ÉLET – ere (is) megtanított.

Meg sok másra.

 

Mindenkitől VÁLASZT VÁRUNK.

Én megbocsájtom előre,- bármi lesz:- és elfogadom.

És a MAMA IS ehhez fogja tartani magát.

 

 

u.i.

 

Ez a levél „nem egyformán szól MINDENKINEK!”

-DE „mindenki megtalálja benne”- a NEKI SZÓLÓ ÜZENETET!

Ezért csak azt olvassátok ki belőle,- ami NEKTEK SZÓL!

De arra VÁLASZOLNI – illik.

 

Papa és MAMA.

 

Szerző: Szilárd bácsi  2009.01.27. 05:14 3 komment

Címkék: napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr1905353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ködember 2009.01.27. 07:46:37

Megvagyok döbenve! Egy családban ilyen megtörténhet! Holv van a LÁNYOTOK szilárd??? Mire várnak két idős szülő esetében? Talán térdre kellene borulni? Az egészet nem értem, hogy egyáltalán ilyet tesznek veletek! Bármit is tettél, nem jogositja fel őket arra, hogy öregnapjaitokra magatokra hagynak!

ködember 2009.01.27. 07:47:38

Bocsánat a hibákért, de nagyon felkavart amit olvastam, mert ez bárkivel megtörténhet?

juhasznejuli 2009.01.27. 15:55:22

Szülő vagyok én is,sohasem tudom mire kell számitani,lehet ,hogy igaz a mondás a szülök féltő gonddal viseltetnek gyerekeik iránt akárhány is van,de ugyanez nem adható vissza többgyerektől a 2 idősödő szülőnek!Nagyon szeressétek egymást a feleségeddel,és tudom nem is tudnátok másképpen szeressétek a gyerekeiteket is!
süti beállítások módosítása