Amikor kifejtem a véleményemet :

 

Magamról,- magamnak.

 

Vagy „csak Másról,- másnak”.

 

Van,- amikor már azt se todom,- „kiről,- kinek”.

 

Az éjjel azt „álmodtam:”-Én is ott voltam...-A CSÚCSON!

De mire „felébredtem,- „elfelejtettem, -melyiken”...

Mert ma annyi „csúcs van”,- hogy az ember már azt se tudja,

mikor melyiken jár.

 

Így hát elkezdtem a közmondásokat „gyűjteni”,

hiszen ki tudja,-mikor jó egyet előhúzni,

hogy jobban megértsem én, vagy „más” a LÉNYEGET.

 

Mert a közmondás, (pláne ha magyar)

csak NEKÜNK MOND walamit:

-Más nyelvre még lefordítani se lehet,

meg nem is érdemes,- mert meg se értik.

 

Ma egy ilyen napom van:

Csupa közmondás jut az eszembe,-és általában arról,

amiről még nekem sincs „kialakult véleményem”.

De majd lesz,- csak előbb még „megbeszélem Magammal”,

és akkor majd el is mondom. Azt úgy se tudnám „megállni”,

hogy ne mondjam el. Walaki úgyis megérti:

Ha meg nem,- az se baj: ”Nem oszt,- nem szoroz”!

 

A lényeg azon van,-hogy Walakivel úgyis

EGYETÉRTEK A VÉGÉN! Lehet,- hogy éppen Veled..

Vagy esetleg Vele. De Magammal mindenképpen,

csak néha nem tudom eldönteni, melyikkel:

Mert ketten is vagyunk,- Én,- meg „az a Másik”,

aki mindig ELLENTMOND Nekem!

(a „fene vinné el”,hogy soha nem tud csendben maradni!)

 

Így amikor azt mondom,- vagy írom,- akár csak gondolom:

Teljes mértékben egyetértek Veled!

Nem is biztos,-hogy „éppen rád” gondoltam.

Mert ki tudja, éppen kire, ebben a rohanó világban.

 

 

Aki véletlenül azt állítaná, hogy ez mégsem így van,

sértéssel lenne egyenértékű. Mentségemre szolgáljon:

Itt fejtem ki azt, amit "walamiről",- vagy Walakiről gondolok.

Vagyis a véleményemet. Nem kell utána "keresgélni,-kutatni",

hogy a témáról MÁSNAK - MI A VÉLEMÉNYE.

 

Nekem a sok közmondás között, amelyeket gyakran citálok ide,

van egy kedvencem, ami jellemző rám: "Lustaság fél egészség!"

Az olyan linkeket, hogy"Kattints ide", ha nagyon kíváncsi vagyok,

el is olvasom. (ezt is csak akkor,- ha épp nem vagyok "lusta".)

De a hosszú linkeket, amit be kéne írni, meg kell "keresni",

ott eszi a fene, ahol van:Erre már biztos, hogy LUSTA VAGYOK!

 

Az is lehet, hogy csak időm nincs rá,

mert ebben a rohanó világban néha azt is be kell osztanom,

hol fogok aludni, -hozzászólni,-véleményt mondani,

várakozni arra, aki éppen elvisz walahová,

közben hol fogom a kis-és Nagy-dolgaimat elintézni.

MINDEZEK KÖZBEN - hol,-és kivel fogok KÁRTYÁZNI!

Mert ugye ez a legfontosabb, és CSAK UTÁNA jön a többi...

 

Ezek után "nem csoda," ,- ha időnként "lusta vagyok"

még felkélni is..,-Vagy "csak fáradt",

és ilyenkor szoktam magamnak mondani:

-"Te vén hülye,-inkább aludnál!"

Persze,- az is lehet,- hogy ezt nem is én mondom,

hanem a "feleségem hangja ez",

amikor "reggel" -odaülök a gépem elé...

 

De hát ez nem csoda,-hiszen ebben a korban már

"keveri az ember a dolgokat", -ki emlékszik arra,

hogy KI SZÓL. A "lényeget", -azt úgyis megérti az ember:

-A "vént is,- meg a hülyét is".

Akkor meg PROBLÉMA EGY SZÁL SINCS!

 

Probléma csak akkor lenne, ha ezt Walaki más mondaná:

Ebben e kérdésben nem ismerek tréfát!

Egy "picit" HIÚ is vagyok.

(ha már "fiú"-kevésbé) legalább ezt (is)

megengedhetem Magamnak.

 

-Úgy vagyok "ezzel a kérdéssel”,- mint Ciranó d' Bergerac,

akinek a "mondása" -rám is illik:

"Magamat kigúnyolom,-ha kell, de MÁSTÓL NEM TŰRÖM EL!"

Na jó,- az "asszony,- az más". Vele már olyan viszonyban vagyok,

mint a LELKIISMERETEMMEL,- vagy a "másik énemmel,"

ezekkel meg hiába is "vitáznék"!

MINDIG NEKIK LENNE -(van) IGAZUK!

 

Hogy ezt mért Neked magyarázom?

Mert szeretem a KÖZMONDÁSOKAT.

Most is egy idevágó jutott eszembe:

"A fiamnak mondom,- de a lányom is értsen belőle!"

 

Remélem,Kata is megérti,ha a sok link helyett szűkszavúan leírja: „Mitől döglik a légy"! Azt megértem én is (-a vén hülye)

De ha keresni kell, arra már lusta vagyok!

 

Remélem "SZŰKSZAVU VOLTAM" – ahhoz,

hogy mindenki "értse",- mit is akartam mondani...

Mert én "már a végére" (Isten bizony!)- el is felejtettem!

 

Azért reggelre változott valamit a „véleményem Magamról”,

amikor meghallottam „vitatkozni” Stumpfot,- meg a „másikat:”

Kicsit „kihúztam Magam”,- mint „Szaros Pista a neve napján”,

és elégedetten állapítottam meg Magamról, habár nem voltam ott.

Vén tényleg,-de „hülye azért még nem vagyok! „

 

-Nem "hiába vagyok én "- A VÉN HÜLYE!

-Várszegi Szilárd iivcs Szilárdbá'-

-kinek hogy tetszik-

 

-Nekem NAGYON!

 

Szerző: Szilárd bácsi  2009.08.24. 13:49 Szólj hozzá!

Címkék: napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr21334808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása