Önarckép? Inkább Nekrológ.

 

-De mindenképpen szembenézés önmagammal-

 

Amikor az Ember elér egy ponthoz, - amikor már nehéz előre menni, - meg kell állnia. Nem azért,- mert az érszűkület miatt képtelen tovább menni, - nem is azért, - hogy megpihenjen, - hanem azért, - hogy ELGONDOLKODJON:

 

Érdemes-e még ELŐRE MENNI,- amikor már Maga előtt nem lát semmit.

 

Én is ezt tettem. Azért,- mert meg kellett állnom „pihenni”. Elgondolkodtam azon, érdemes-e továbbmenni azon az úton,- amelyik nem vezet sehová se? Előre semmiképpen nem.

 

-Hogy miért PONT MOST? Talán azért,- mert most jött el az ideje SZEMBENÉZNI Önmagammal. Ki vagyok Én, mit akarok, - és hogy képzelem, - hogy megválthatom a Világot, - ha a Világ nem akarja?

 

Visszanéztem. Mögöttem ott volt az Életem. Nem túl sikeres, néha boldog,- de többnyire fájó emlékekkel teli. De szerettem, mert az ENYÉM volt. Még most is az,- de már ne szeretem annyira:-NEHÉZ. Cipelni is,- de főleg „elviselni”.

 

-Erről nem akarok bővebben beszélni,- ezt leírtam a Naplómba, - ami egy Nyitott Könyv,amibe mindenki belenézhet, - és amit azok a „régi” ismerőseim,- akik annakidején olvasták, ismeik. Tudják,- hogy nem volt mindig fenékig tejfel az Életem,- de egyre vigyáztam: A Becsületemre. Az végig megmaradt.

Napló

 

Jöttek korok, emberek, pártok, eszmék, az Én szívem változatlanul egy helyben maradt. -A baloldalon. Nem váltottam „ruhát”,- amikor egyik párt megszűnt, ha úgy véltem, hogy „Van Másik”! Ott folytattam. Nem voltam mindig párttag, csak akkor,- ha úgy véltem: Eegyetértek azzal az ideológiával,- amit képvisel.

 

Voltam MSZMP – tag is. Akkoriban azt hittük,- az van MINDENEK FELETT!

-Nem volt. Amikor „elkaptak” csempészésen, (amit akkoriban mindenki „művelt”) Szabadkán voltunk „bevásárolni” a lányainknak néhány farmert,- Fa-szappant,- és még amit, LEBUKTUNK! Na nem nagy összeggel: 10000 Ft „alattival”,- amiért SZABÁLYSÉRTÉST követtünk el,- a PÁRT első -embere- kijött,- és „Pártfegyelmit” akart kiróni ránk: A feleségem is tag volt.

 

Megkérdeztem Tőle:

-Te jártál Szabadkán, Lenygyelországban?

-Igen,

-Hoztál „ezt-azt?

-Igen.

-Elkaptak?

-Nem

-És ha „elkaptak volna”,- Magadnak is adtál volna PÁRTFEGYELMIT?

 

Elvörösödött,- és azt mondta:

-Felejtsük el!

-Nem Felejtjük!

 

Kiléptünk abból a Pártból, amelyik nem EGYFORMÁN kezeli az Embereket, mert amit szabad volt JUPITERNEK, nem volt szabad az ÖKÖRNEK.

 

A rendszerváltás még be se következett,- de előtte a „reform-kommunisták” ki lettek zárva az MSZMP-ből (Király Zoltán és társai) és a párt „belűlről” is szétszakadt, megalakult a Munkáspárt és az MSZP, Mi is beléptünk! Az MSZP-be, azt tartottuk az előrehaladó politikát képviselőnek. Nem Ma „jöttem rá” hogy nincs minden rendben! Hogy ide is „befészkelték” magukat a régi elveket valló, a haladást gátló,- és csak a saját zsebükre „dolgozó” MEGÉLHETÉSIEK!

-pÁRTVACSORA

 

Ez az írásom is jelzi,- SZÓLTAM. Süket fülekre találtam.

Az eredmény Mára érett be. A Választásra. De nem egyik napról a másikra,- hanem folyamatosan. Az eredmény boritékolható volt. Hogy ilyen nagy bukta lett belőle, - sok összetevője van. Az „Értékelést” majd megteszik az okosok.

 

-Én,- a „mezei Senki” is megpróbáltam segíteni.

Másképp látszik ugyanis FENTRŐL,- az Elefátcsont-torony „vakablakából”,- ahová még a „hangszigetelt falak” miatt a kutyaugatás se hallatszik be,- mint innen Vajdácskáról,- a Gólya-tó partjáról,- a „zöldleveli béka segge alól”.

 

Más ugyanis a perspektíva és a KILÁTÁS! Valódi „kilátás” a normálisabb Életre persze innen sincs: De azt LÁRNI,- hogy „hol szorít a cipő”,- mit LEHET,- és mit KELL(ene) TENNI azért,- hogy a „kisemberek” és a mélyszegénységben élők, (akiknek a nagy része cigány) is azt ÉREZZÉK,- hogy van,- aki az Ő „felemelkedésükért” is TENNI AKAR.

 

Úgy nézett ki, hogy VAN. Magyarország Miniszterelnöke (-nem Orbán Viktor !) segítségért fordult híveihez, hogy az Ország sorsát befolyásoló kérdéseket közösen tárgyaljuk meg.Megszólítva éreztem Magam. Feri tisztelője vagyok, az Ország sorsát is a szívemen viselem.-Igaz,- hogy „mellesleg „Vén Hülye” is vagyok”, aki azt gondolta,- hogy ismerősei és barátai MEGÉRTIK célját, - hogy az egyik legégetőbb kérdésről a VITÁT eleve azért kezdeményeztem, hogy a szűkebb Közösség VÉLEMÉNYÉT ütköztetni lehessen a ”tágabb” közvéleménnyel.

 

A Vita addig jól szolgálta a célt, hogy beszéljük meg a kényes kérdéseket is! A hetven hozzászólás azt jelezte:ÉRDEMES volt vitát kezdeményezni. Addig, amíg időm engedte, kézbentartottam, „elsimítottam a nézet-ellentéteket”, baráti hangulatú VITA kerekedett ki olyan témában, - amiről még „felelős politikusok is” csak NÉGYSZEMKÖZT hajlandók „szót váltani”,- azt is LETAGADJÁK később.

 

Sajnálatosnak tartom, hogy segítőtársaim ebben a VITÁBAN nem vettek részt.Ha kérésemre ott vannak, nem fajul el és távollétemben is megfelelő mederben folyt volna. Így a blog törlésre került, vele együtt azok az értékes VÉLEMÉNYEK és hozzászólások, amik a Téma szempontjából fontosak lettek volna.

 

Ez az a PONT,- amikor „elszakadt a cérna”, - vagy elpattant az a húr,- amit lehet,- hogy TÚLFESZÍTETTEM,- de semmi esetre se akartam rosszat.

 

A kialakult helyzet számomra elfogadhatatlan. Ezzel a bloggal búcsúzok azoktól, akik bíztak bennem. A Közösségben, ahol a 76-os létszámból 8 szavazat született, de még azt sem látom,- hogy ez „igen,- vagy nem”?- ott nem szeretnék maradni. Habár ez lehet,- hogy csak az én „analfabétaságom” eredménye.

 

Szembenéztem Önmagammal,- és azt láttam: Sok reményem nincs megváltani a világot. Még az ismerőseim és „barátaim”? Véleményét megvéltoztatni sem .

 

Ígéretemhez híven megvárom a hétföt,- mert még eddig mindet betartottam.

-Ott Velük is „szembe fogok” nézni.

 

De a szemem nem fogom lesütni, elnézést se fogok senkitől kérni. Nincs ugyanis miért. Első perctől úgy terveztem,hogy kiviszem a blogot. Akiben van gerinc, oda fogja írni a véleményében: ebben a kérdésben nem árultam „zsákbamacskát”.

 

-Köszönöm, hogy eddig ismerőseim, néhányan barátaim voltatok. Azoknak a barátságára nem tartok igényt, - akik hibámat vagy tévedésemet nem tudják megbocsájtani. Ezzel kinyitom Ismerőseim előtt az ajtót, az megy el, aki akar.

 

Hogy Én hogy döntök a Közösséggel kapcsolatban,- az Ma és Holnap dől el.

-A „szavazás” azt sugallja: El fogok köszönni, - és bezárom magam mögött azt a Kaput,- amin Titeket ide vártam.

 

Erre a blogra sem „kötelező” reagálni.

-A „távolmaradás” is egyfajta vélemény-nyilvánítás.

 

Mindenkinek megköszönöm eddigi aktívitását és kívánom,- hogy a jövőben is azok maradjatok.

 

Várszegi Szilárd

 

Szerző: Szilárd bácsi  2010.05.09. 10:31 1 komment

Címkék: napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr161985415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsiráf 54 2010.05.09. 14:24:06

A világot egyedül nem tudjuk megváltoztatni.Ahhoz helyzetbe kell jutni ami csak keveseknek sikerül,de a sok egyéni reagálás a dolgok menetére,talán olyan eredőt indukál,hogy eljuthat az égig.Ezt a lehetőséget sose szabad feladni.
Addig nincs demokrácia amíg mindig lemondunk a változtatás jogáról és lehetőségéről.
Ha ezt tesszük akkor visszajutunk az " 1984 "-hez és az "Állatfarm"-hoz. Nem hiszem,hogy ezt akarnád.
Minél kevesebben hallatjuk hangunkat,annál inkább veszélyeztetve vannak azok akik másképpen gondolkodnak a világ megszokott rendjéről. Addig amíg állások vannak veszélyben politikai meggyőződés miatt,amíg családok mennek szét,amíg az az embert lebeszélik ,hogy résztvegyen a társadalmi vitákban,mert féltik a szabadságát ( a családom is így gondolkodik), addig nincs demokrácia.
A Jobbik is( a FIDESZ csak halvány különbséggel ,szalonképesen ) attól válik a demokrácia ellenségévé,hogy a másképpen gondolkodót megbélyegzi,kirekeszti ,életét veszélyezteti,ráadásul szupremácia elméletével népcsoportokra fogja a rendszer ellentmondásait. Ezért nem lehet velük tárgyszerűen se tárgyalni,mégha vannak jó elképzeléseik is. A kezelhető gondolatokat viszont lakmuszpapírként fel kell használni.( Ez nem lopás. )
Tehát igenis most van szükség minden emberre - mindhalálig.
süti beállítások módosítása