Vegyes felvágott.

 

Miközben a Fidesz Orbánnal az élen elkezdte a tavaly törvénybe iktatott marhaságait megvalósítani, azt érzékelem, (sajnos nem csak én) hogy a baloldal még mindig „béna kacsaként” azon hápog, mit és hogyan kéne TENNI a demokrácia értékrendje védelméért.

 

Ez csak az egyik gond: A másik, hogy akik tudják sem azt teszik, amit kéne, hanem tovább folyik a „semmittevés”, az „Ereszd el a hajamat” és az Enyém a Vár, tied a lekvár”! - című JÁTÉK.

 

Pedig az idő nagy úr! Amit Ma megtehetsz, arra már HOLNAP nem lesz módod.

Nem elég AKARNI, de tenni, TENNI KELL! (ezt már mintha említette volna „Walaky”)

 

Legfőképpen az Emberek hitét kéne visszaadni, ami elveszett. Hogy lehet BÍZNI abban, aki „szóba se áll” azokkal, akik Őt „magas polcra” helyezték? Pedig a kutya ugat, csak nem hallatszik az égig! A karaván is halad, csak nem aRRa, ameRRe szeretnénk.

 

Elindult az ÚJ ÉV. Egy kicsit szomorkás a hangulatom máma. Nem a sláger jutott eszembe, hanem az, hogy az ELSŐ „munkanapon” a lehetséges 96-ból jó, ha tizen gondolták úgy, hogy BESZÉLJÜK MEG VÉGRE KÖZÖS DOLGAINKAT.

 

-Igaz, ilyen hosszú pihenő után nehéz visszazökkenni a hétköznapok szürkeségébe.

Még a Naptárt se biztos, hogy mindenki „átállította”. De ez a legkisebb baj: Az „Érdektelenség” ennél sokkal nagyobb. Pedig a Mi bőrünkről van szó! Ennyire nem érdekli az Embereket, mi lesz a PÉNZÜKKEL, a munkahelyükkel, a JÖVŐNKKEL?

 

Azt kell mondani, hogy „sajnos, ennyire”. Mert MÉG NEM ÉRZI. De ha fogja, az már késő lesz. Most még VAN RÁ egy kis idő. Lehetőség is, hiszen a Soros elnökség alatt RAJTUNK A VILÁG SZEME. Ha ezt a lehetőséget is elqrjuk, az Isten se ment meg minket Orbanisztántól.

 

A „Vegyes felvágottat” a tegnapi vitanapunkon elhangzottakból szemezgettem. Több szempontból tanulságos: A következtetés levonását az olvasókra bízom.

 

A következő „Kérdés” volt az egyik legfőbb: KIK az új tagok, és MIT „keresnek itt”?

-Mintha ez olyan lényeges lenne: Hiszen a Kubatov-lista után VAN MÉG MIT megtudni rólunk?

 

Tessék már megmondani nekem is ki az a ??? ….... új tag?”

Remélem,  mielőtt  be  fog  mutatkozni.  egy  régi  ismerősöm-  de  nem  akarok  "elébe  vágni."

 

Be is mutatkozott, úgy ahogy „illik” egy közösségben. Mind a kettő. A többség meg is volt elégedve, de azért vannak „kivételek” - ami csak a SZABÁLYT erősíti.

Értsem ezt úgy, hogy az új tag a ….., akinek ellentmondani nem illdomos? Ugye, nem. Ha zöldeket beszél, nem fogod tudni megvédeni. Tőlem biztos nem. Akkor pedig konfliktus lesz.

 

Szeretettel  köszöntöm  a  két  új  tagot: egyikük  már  nálunk  járt Nálunk, régi kedves  ismerőst  köszönthetünk benne. Teljesen  mindegy,  KI  HONNAN  JÖTT!  Az  a  lényeg,   MIÉRT? Remélem, mindannyian  egy  célért!  Orbán  ámokfutásánsk  megakadályozásáért  vagyunk  ITT.   JÓL  GONDOLOM?

 

Azt hittem énektanár vagy, nem illem,és én pl.már írtam valahol az új tagjainknak, be is fogom jelölni őket ismerősnek, (ha már meg nem tettem)..... pl.nagyon írigylem az ikrek unokákért

Azt vártam,hogy üdvözöllek ... valami ilyesmit. Kicsit zavaros,szokatlan mert én ahhoz vagyok szokva,hogy látom azt aki kérdez és lát az akinek válaszolok. Nem lesz ezzel gondom majd letisztul. Az általad javasolt másik témában is reagálok és az ott tapasztalt általatok tanúsított toleranciát meglepetten tapasztaltam.

Szeretettel köszöntöm az uj tagjainkat,személy szerint !Remélem jól fogjátok érezni magatokat nálunk! És sajnos a régiekkel is régebben találkoztam már ! Örölök nektek is! 

Ezért is a „vegyes saláta”, hiszen kinek a PAP, kinek a papné, kinek meg a lánya teccik.(vagy egyikse) De majd megszokjuk egymást! LAKVA ISMERNI MEG az Embert!

Mellesleg egy „költővel” is gyarapodtunk:

Neked mindik énekelnék.

Vándormadár vagyok én, Kinek nincs hazája.
Testvéreim a folyók, S minden erdő fája.

Apám a zöld legelő, Anyám virágos rét,
S kedvesem a rám boruló Kék tavaszi ég.

Könnyű szárnyon Repdesek a csillagok felett, És megleltelek...

Gyönyörű,egyszer elénekelhetnéd ha találkozunk személyes találkozón Ha van  "kedvesed"  akinek    ÉNEKELED  IS,    eccer  magaddal  is  hozhatnád.  szerintem  nem  "prücskölne"..


 

Másik téma volt az oktatás:

Nem tudom mit szóltok pl.a Táncsics Akadémiához?Engem azért foglalkoztat a téma, mert már 2 hónapja hülyítem a gyerekemet, hogy ezt neki el kell végezni, hiszen fiatal, értelmes, baloldali, a párt tagja is, erre most kiderül, hogy egyetemi hallgatókat, vagy 35 év alatti diplomást vesznek fel

Én csak a blogra írtam,szerintem el fogják olvasni,és remélem megszívlelik,hogy esetleg több csoportot indítsanak! Tudom,hogy most a fiatalok, a generációváltás fontos,de Gy F is szükséges Molnár Csaba mellé! 

Kiváncsi lennék a többiek véleményére.Szerencse blogját olvastam, ott több hozzászólónak volt az ötlete, hogy közvetítsék az előadásokat a kapcsolaton.Szerintem jó ötlet az is,nekünk idősebbeknek

Amit most hozzátettél egy újabb módszer, a képzés hatásának javítására szolgál. Minél több fiatal ember hallja az okos türelmes módon előadott észérveket annál többen állnak mi mellénk... több hozzászólónak volt az ötlete, hogy közvetítsék az előadásokat a kapcsolaton  Ez jó ötlet. Így ki lehet fogni a szelet a névvel visszaélni kívánók vitorlájából, a tudás mégis eljut mindenkihez.

 A netes közvetitést jó ötletnek tartom , de meg van a veszélye. pl: valaki hülyeségeket kezd el terjeszteni az ott hallottakról, vagy nem lehet tudni ki nézi, hallgatja. Aki ott van azt látja az előadó, és az vissza tud kérdezni. Nincs félreértés. Korhatár: Én 40-ben húztam volna meg. De nem én voltam ott. Szerintem a 35 is jó.Ez is pénzbe kerül az alapitványnak. Nem fogadhat mindenkit számolatlanul.A kor-ról szóló vitákat olvastam (ezen most sokan fel fogtok háborodni mint Gyurcsány "öregecske feleségcserélőjén" A jövő politikusnak valóit keresik és képzik előre. Mint orbán az foci utánpótlást. Az a külöbség hogy azt mi fizetjük, ha szeretjük a focit ha nem.

Egy újabb kérdéskör: Mi legyen a „provikkal?

Nem akarok új irány venni,illetve szabni a polémiánknak de azért lényegesnek tartom amit egy előző reflexiomban jegyeztem meg.A türelmetekre ,toleranciátokra gondolok ami meglepett. Arrol kellene beszélnünk,hogy akik sunyi módon behatoltak a portálra azok tevékenységét milyen módon kezeljük. -Szálljunk vitába? -Hagyjuk figyelmen ivűl a mondókájukat? -mit tegyünk ?

Konkrétan  mire  gondolsz?  Az a legjobb, ha  figyelmen kívül  hagyjuk. Blogoknál  az  se  rossz,  ha  a  provokatőröket  eltávolítjuk.  erre  van  a  GAZDÁNAK   lehetősége. Csak  kevesen  élnek  vele.

Ész érvekkel megszólítani. Barótoddá tenni. 

Nem a vitával van a baj hanem a vitatkozó nézetei idegenek és elutasíthatóak.
Provokatívak,félrevezetőek gyakran.

A Gyurcsány blogban egymásnak adják a kilincset a provokátorok. A papagájkommandó mindig akkor szokott jelentkezni, ha Orbán veszélybe kerül. Gondolom mindig csak a kérdésnek megfelelően lehet kezelni Őket. Ha konkrét kérdésben hazugság, csúsztatás hangzik el, hidegen le kell pisszegni az illetőt. Egyébként fütyülni kell Rájuk.

Vitába szállok. Igyekszem észérvekkel hatni. Aztán ha nem megy akkor elkezdek gúnyolódni. Nem szép de ez van. Ilyen vagyok :( Én senkit nem dobnék ki vitáról amig nem személyeskedik.

Még ez is téma volt: Van-e értelme a sok (döglött) klubnak?

Amikor megkaptam az ajánlást, hogy hova kéne belépnem, írtam a DK-nak, hogy szerintem marhaság ez a területi csoportosítás, ugyanaz mint az Mszp-tagságnál, nem lesz ennek semmi haszna. Azt mondták oda lépek be ahova akarok.Na én meg nemléptem sehova, mert ha egyszer már a sátorban az alakulásnál beléptem, akkor mi a frásznak még több csoportra oszlani


Vannak    MŰKÖDŐ  KLUBOK    is.   De  ahhoz,  hogy   MŰKÖDJÖN,    kell  legalább    EGY,   de  inkább   TÖBB    "elkötelezett". Nélkülük  az    EREDMÉNY    az,  ami  nálatok.

 Kívácsi vagyok elvi kérdésekben hogy érvelsz racionálisan?
A vasárnapi Hetihetesben láttd Nagy Krisztát? Neki hogy érveltél volna? Hajós megpróbálta irónikusan, erre "Te mindig olyan jól beszélsz" volt a válasz.
El tudom képzelni a hasznos oldalát. Találok olyanokat akikel tudok beszélni, mert a magamfajta nehezen talál olyat akivek egyet tud érteni. Most egy kicsit könnyebb. Mostmár bárhol nyugodtan szidom a kormányt  az egész fideSS-el eggyütt. Ezt nem mertem megtenni egy évvel ezelőtt sok ember előtt.  Sött ma egyik kolégámmal nagyon fennhangon ecseteltem a magánnyugdij megtakaritásom és orbán fizetése közti átfedést, és ellenpéldának azt mondtam: Gyurcsány nem volt jó, mert ő a fizetését el jótékonykodta, bezzeg orbánnak a megtakaritásaink is kellenek.

TÖBBSÉGE  a  szimpatizánsoknak    KISEBBSÉGI  ÉRZÉSBEN    leledzik,  és  fél  megmutatni magát  (sokszor  okkal) ezen  kéne  változtatni. Hit  nélkül    NEM  LEHET   - összefogni.

Ezt  tapasztalom  Én  is:  Megváltozott a KÖZHANGULAT! Ezt  kell  "meglovagolni" Nem  kell    FÉLNI   kimondani  a  véleményünket! Vonaton,  piacon, kocsmában, BÁRHOL.

Magam is tapasztalom a hangulatváltozását.Nagyon egyszerű de mivel aki gondolkodik felismeri az egyszerű jeleket is Pl.Egy nagyszájú ismerősöm akitudja én ki vagyok és én is tudom ki ő és azt is hogy ki volt és lassan csöpögtettem az ismereteket mosolyogva neki mostanában jobbára csendben van a buszmegállóban folyó csevelyben.Régebben, a választás elött igen agresszív volt...

Volt még szó Találkozó szervezésről, meg barátságról, ki hogy gondolja a jövőt, kinek mi fáj. Legjobban az, hogy a pénzünk sincs már biztonságban, mert akkor nyúlja le a kormány, amikor akarja. Egyben egyetértettünk. Ha Mi nem lépünk, más nem fog helyettünk tenni semmit.

Némi vigaszt jelentett, hogy néhányan MÁSNAP utólag hozzátették a véleményüket. Ami azt jelenti, hogy azért „többen vagyunk” mint ami látszik. Mert ki csak a „jéghegy csúcsa” látszik, de az ERŐ a felszín alatt húzódik meg. Erről a Titanic legénysége tudna mesélni.

Végül álljon itt a mai összefoglalóm.

Örülök, hogy a ráadás-napon nem volt Napfogyatkozás, de voltak magvas gondolatok. A Beszámolót köszönjük. A  kérdés  az: eléggé  ÉRETT  már a helyzet  arra,  hogy  fel tudjunk lépni Orbán és bandája ellen  EREDMÉNYESEN? A  válasz?   SAJNOS,-nem!!! Miért? mert akinek  KÉNE, mert meg van győződve az  Igazunkról)  FÉL!  (joggal) 

De  vannak  olyan  korosztályok,  akiknek  NEM  KÉNE! Mit  tudnak  velünk  csinálni?  Felküldenek  a    HEGYRE? A  baj  gyökerét  abban  látom, hogy  hiányzok  a   HIT. Abban, hogy győzhetünk a gonosz felett. Ezért szakad meg a LÁNC, ezért engedik  el egymás kezét az Emberek mert  NEM BÍZNAK! Ezt  a  "bizalmat"  a  baloldali  vezetés  már    SOXOR   "elqrta!" amit  pedig   ELVESZTETTÜNK    nehéz  visszaszerezni.

Az ÉLŐ-beszédnek varázsa van. Azt nem pótolja semmi, pláne nem néhány  "döglött"  klub,  ahová  még  a  madár  se  jár,  még  "
sz@rni"  se.  A  Hajón  tapasztalhattuk: Volt  olyan  budapesti  Charta Klub,  aminek  még    Vezetője  se  volt! (mit  várjunk  a   VIDÉKTŐL?)  Én  is  tagja  vagyok  a  sárospatakinak. Ha  jól  emlékszem, 5  főt  számlál,    EGYETLEN  BEJEGYZÉS  NINCS,  fórum  se.

A Klubvezetők Találkozójából se látom, hogy lenne előrelépés:az egyik fél, a másik nem akar barátkozni. Egymás Klubjainak lejáratása folyik. Ha ezen sürgősen nem tud javítani a vezetés, bedögölhet az egész. A  "Közös  terem"  gondolata  jó  felvetés. Kérdés,  MI  LESZ  BELŐLE? Addig  marad  a  következő:    MAGAD,  URAM,  HA  SZOLGÁD  NINCS! A  BESZÉDNEK    is  akkor  van  értelme,  ha  a   HALLOTTAKAT   elvisszük  a  tömegek  közé,  és  NEM  FOGJUK  BE  A  POFÁNKAT!



 

Szerző: Szilárd bácsi  2011.01.06. 08:57 Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: blogok politika elemzés

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr932564282

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit gondol magáról a politikai elit? 2011.01.06. 12:29:01

Négyszáz, a kutatók által a politikai elithez sorolt embert faggattak ki. Nagy az ellentét a politikusok önképe és a róluk kialakult kép között - írja a Népszabadság.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása