Mindenkinek  van  egy álma.-Egy jólsikerült  rendezvény  margójára  tett  megjegyzések  a  rendező  szemszögéből  nézve-

 

A  „Születésnapi  buli”  története, 

elő  és  utóhangja  képekben  „elbeszélve”...

 

https://www.youtube.com/watch?v=QFQKzQZ8c-A

Minden ember életében van egy pillanat, úgy  szeretne  olyat  tenni,  amit  nem  szabad”... Akik ismernek, nagyonis  tudják, miről  beszélek.  Arról  az  időszakról,  amikor 58  évnyi  Élet  után  rámtört  a  betegség,  egyik  napról  a  másikra  elvesztettem  a  lábam  alól  a  biztonságot  jelentő  talajt és  a  Halál  gondolatával  kezdtem  „barátkozni.” Aki  kíváncsi  természetű, megtalálja  erről  a  korszakomről  ítr  önvallomásaimat  a  Naplómban,  amely    saját,  különbejáratú  blogomban  / http://szilardba.blog.hu / megtalálható.

 -Hogy  ma  mégis  „megvagyok”, ennek  a  kérdésnek  sok  összetevője  van. 1.  Volt  egy  „Angyal” -  Aki  vigyázott rám... 2.  Volt  egy  makacs  Ember, aki  nem  akarta  az  „Angyalt”  magára  hagyni...-Ezért megpróbált  kimászni  abból  a  gödörből, amit  saját  magának  ásott... 3.  Volt  egy  szerető  családja, akik  ebben  a  nehéz  helyzetben  mellette  álltak...

Volt egy „lehetőség” is, amit kihasználtam: Kaptam  számítógépet  2006-ban  karácsonyi  ajándékul egyik lányomtól, amit kezdetben /elég hosszú ideig tartott/ rendeltetésszerüen nem tudtam  használni segítség nélkül. Szerencsére volt egy mindenhez értő unokám, aki a kezdő lépéseket úgy tanította meg, mintha  Én  lennék  a  világ  legbutább  embere (ami  a  számítógép  használatát  illeti, ez  igaz  is) ezért  mondta  mindig,  amikor  megint  hívtam  olyan  probléma  megoldásához,  amit  már  százszor  elmagyarázott: „Háteznemigaz”  Papa,  hogy  ennyire  analfabéta  légy! Hogy  mennyire  igaz,  azt  az  a  tény  bizonyítja,  hogy  kénytelen  volt   (jóval  később!)  utánamjönni  a  Kapcsolatra   Háteznemigaz  néven,  tagja  is  lett  az  ott  működő  klubomnak, amiben  azon  kívül, hogy  nekem  segített  alkalomadtán  megoldani  nekem  nehéz  feladatokat,  egy  qrva  azót  nem  szólt...

 Az „Analfabéta” név azóta is jellemző rám: Ha megakadok, segítség  nélkül  nem  vagyok  képes megoldani olyan egyszerű feladatokat, amit egy nagycsoportos  ovodás  is  tud  már. Amit sikerül megértenem, abban már  „otthon  érzem  magam”- és  a  „profikat” jellemző  módon tudom csinálni,  sőt,  oktatom  a  nálam  kevesebbet  tudókat. Hiába,  a  „szakmát”  nem lehet elfelejteni. Tanító voltam (a  szó  legszorosabb  értelmében) és  az  is  maradtam. József Attila szavaival élve: „Én egész népemet fogom, nem középiskolás fokon taní-tani”

Hogy a gyakorlatban hogy működik? Erről számtalan blogban számoltam be, valamennyi  megtalálható a fentebb említett, csak kuplerájnak becézett blogomban. Miért hívom  így?  Mert ahogy „születtek”, úgy raktam be válogatás nélkül oda, amit Én sem találok meg, ha  keresem. De  a címkefelhőben a kulcs-szó alapján mindenki megtalál, ha nagyon kíváncsi..Magához  az  Eseményhez  két  megjegyzést  fűznék: 1. Az  előzetes  jelentkezések  utáni  „lemondási  hullám”  után  az  volt  az  érzésem,  hogy megismétlődik az első Találkozón  az  Alma  Materban  tapasztalt  „Kész  átverés show”... 2. Nem ez történt: A megjelent 30 Ember /volt egy, akinek csak a szellemisége volt ott, de  végig éreztük/ meghitt, baráti légörben érezte jól magát, hogy azt  vontam  le  tanulságul:  Ilyen  megtiszteltetésben  nem  volt  részem, még  a  szűkebb  családom  körében  sem.

 Minden  az  előre  meghatározott  „menetrend  szerint”  zajlott. Ez a  makacsságomnak  éppúgy  köszönhető,  mint  a  jelenlevőknek,  akik  meggyőztek  arról,  hogy  nem  kell  megváltoznom, így  is  megfelelek   az  elvárásoknak.. Végül  boldog  emberként  jöttem  haza.  Ezért  is  nem  énekeltü  el  a  harmadik  „nótámat”, hogy  ne  rontsam  el  a  hangulatot,  ami  az  est  végére  kialakult.  Nem  illett  volna  oda  a  „Kék  nefelejcs”...

Habár alapjában véve semmi nem  változott, megint öregebb lettem  egy  évvel. De  ez  az  a tény, amin Ember nem  változtathat. Legfeljebb  elfogadja,  mint  Isten  ajándékát. Azt  a  bizonyos „centit” ettől függetlenül már  vágni  kell. De  ellentétben  a  katonasággal, /ahol  a  centi  vége  belátható  időt  mutat/ itt  a  „Vége”  a  Sors  kezében  van.

Volt egy  gondolatom, hogy ez volt az „utolsó  tánc”. De látva  a  szeretetet  és  tiszteletet,  amit a Társaktól kaptam, egy másik gondolat született meg:  Amit a  „felek” a  házassági  esküben  fogalmaznak  meg: „Holtomiglan – holtodiglan,  míg  a  Halál  el  nem  választ” Az írásaimból, amit magamról írtam, bő volt a választék: Vittek belőle haza. Mégis maradt  sok, azzal magyarázom: A „Törzsgárda”  jobban  ismeri  az  életemet,  mint  magam, annyiszor  olvasrák.. -És  még  meg  is  van  a  számítógépen,  bármikor  belenézhetnek..

Milyen volt a „buli”?  Erről a képek „beszélnek”. Hogy ne maradjon  ki  a  lényeg:  Én  is  hozzáteszem a magamét a külön  beszámolóban,  amit  megtaláltok  a  mellékelt  blogban.

 Köszönöm,  hogy  ott  voltatok. Köszönöm,  hogy  kitartottatok  mellettem. Köszönöm,  hogy  „vagytok  nekem”... Köszönöm,  hogy  életem  egyik  legboldogabb  napját  „Barátok  közt”  élhettem  meg.

Az élet nem áll meg: Kedden  este  7-kor  ebben  a  posztban  elkezdjük  a  jövőt  tervezni. Van  hová: A Kőbányai  Barátaink  már  jelezték:  Az  Ő  otthonukat  megosztják  Velünk.

 

Szerző: Szilárd bácsi  2012.03.05. 13:22 1 komment

Címkék: blogok család gyurcsány barátság napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr414290446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Promenad 2012.03.05. 14:45:23

Nagyon szép és emberi volt a beszámoló !
Kár,hogy nem lehettem ott,dehát ingadozó egészségi állapotom ezt sajnos nem tette lehetővé.
Mégegyszer nagyon boldog születésnapot !

üdvözlettel : Gábor
süti beállítások módosítása