Az  egyik  szemem  sír,  amásik  nevet

 

Hogy ez mennyire igaz rám, azt ez éven tapasztaltam meg közelebbről, amikor egész évben sírtam. Eldugultak a könny-csatornáim. A könny, ami  termelődik, hogy ne  száradjon ki  a szem,  az  Én  esetemben nem  a természetes  úton  távozott, hanem  könnycsepp  formájában  legördült  az  arcomon.

Ez napközben csak kellemetlen volt,  éjjel katasztrófális:  Minden  reggelre  úgy   becsipásodott  a  szemem, hogy  ki  se  tudtam  nyitni,  míg   ki  nem  mostam. Végül orvosnál kötöttem ki, aki  megállapíotta a baj okát:  Ki  kell tisztítani,  azaz átmosni a könny-csatornát.Ez félig sikerült:  A balt igen, a jobbot  nem  sikerült. Ezért még ma is az  egyik  sír, a  másik  ha  nem  is  „nevet”  rajta, de  legalább a  balszememmel „látom”  a  prolémákat. Orvosom szerint néhány  próbálkozás után akár ezt is  sikerül  átmosni  és   a könnyeimmel nem  lesz  gondom, de  ha  mégsem, akár életem végéig  lesz  módom  „sírni”  akkor  is, ha  nincs  rá  okom.

Az Ember alapjában véve  abban  különbözik az  Állattól, hogy tud  gondolkodni.  Már Rhoden megmintázta az ókorban  a Gondolkodó  szobrát.  Űl  szerecsétlen  ember egy kövön és azon töri a fejét, hogyan tudná megváltani a világot. Nem  csak Homo Sapiensekből  áll  a Világ,  vannak szép számmal Homo Ludensek is. Rájuk az jellemző: Soha nem nő be a fejük lágya, megmaradnak gyereknek és  a Játékot, ami közel áll a szívükhöz, nem hagynák  abba,  ha  bele  döglenek  sem.

Így  vagyok  ezzel  Én  is. Addig  fogok  „jáccani”, amíg  eccer  nem  lesz  tovább. Bemondom az utolsó ultimót. Habár  azt már a  Sors tartja  kézben.  Amíg  élek, remélem, hogy  minél  később jön  el és  addig  Ember  tudok  maradni.

Hogy  honnan  van  ez  a  nagy játékszeretet  bennem?  Amikor  gyerek  voltam, a játékra vajmi  kevés  lehetőségem  és okom volt. A korosztályom-beliek tudják  igazolni: 1940- 45  között  a  „gondtalan gyermekkorban” sok lehetőségem erre  nem volt sem a pincében, sem a bunkerben, ahol a legtöbb időt töltöttem. Ja és  nagyon jáccani sem volt kivel, a testvéreim csak azután születhettek meg, mikor apám hazaszökött a Don-kanyarból. Tovább rontotta  esélyeimet, hogy  amikor  már  a”nagyokhoz” húzott  a  szívem, a  „kicsikkel”  kellett  foglalkoznom.

Ebben nagy köszönet nem volt, mert ha  otthagytam Őket, az egész utca tudta,  már megint a „labdát rúgom” ringatás helyett, amit soha  nem úsztam  meg.  Ha úgy  ringattam,  hogy kiesett a kocsiból,  azért kaptam  meg  a  magamét.

Valamikor  be  ke pótolni  a játékmennyiséget, amit  az  ember  gyerkkora  óta  nem  tud  bepótolni. Ezért  vagyok  Én  mindkét „fajtának”  különleges  egyede.

Az ultiban találtam  meg  azt a játékot, ahol gondolkodva lehet játszani. Hatvan éve játszom és  soha nem úntam meg. Még ma is mindenhová elmegyek, ahol „verik a blattot” a hozzám  hasonló emberek, akik azt  vallják:                                  Játék nélkül az Élet  olyan lenne, mint  az  étel só  nélkül.

Nyomós oka  van, hogy  pont  ma  írom ezt az eszme-futtatásomat. Ugyanis  tegnap  sikerült „beverekednem”  magam  a másik  nagy  ultiszervezet   éves  felmenő  rendszerben zajló  versenyén  a  döntőbe.  Pedig  ez  nem  ment  zökkenőmentesen. Ugyanis az  utolsó  elődöntőn  mindenki  azért  „harcolt”, hogy  a számára  hiányzó pontokat megszerezze. Ebben  néha  sportszerűtlen  eszközöket  is bevetettek  egyes  játékosok. Annak,  akinek  lapja nincs, az  ne  azzal próbálja meg  „berenonszolni”  társát,  hogy  Ő  még nem passzolt, amikor számtalanszor megtette minden formában. Milyen  „jól  hangzana”, ha  játék  nélkül  tehetne  szert olyan  pontokra, amihez  köze nem  volt  a  partiban.

Szerintem a Verseny a játékról és a sportszerűségről  egyaránt  szól. Akinek  van  „lapja”,a  jogosan kér időt  arra, hogy  meggondolja, vállalja  a  kockázatot vagy  sem  belenyúlni. Egy  piros negyvenszáz ulti után akinek  olyan  lapja  van,  amit  „csak  tartani  lehet”  a  kézben és fizetni  azt, amit  a  licitálók  bemondtak, az  a  „játékos”- aki  ebből  renonszot  akar  kicsikarni, az minimum  nem  a  Fair  Play  szellemében  cselekszik. Mire  idág  jutottunk  a licitben, volt hat  felvétel:

  1. „B”  játékos: Passz.
  2. „A”  játékos: Piros passz
  3. „B” :  Ultimó
  4. „A” : Piros  ultimó
  5. „B” : Piros betli
  6. „A” : Piros negyvenszáz ultimó

 „C”  játékos passzolt, és gusztustalanul megjegyezte:  „Hányadik” piros  ultimót  játszom abban a körben!  E közben, míg kényszeredetten  vigyorgott és mondta  a magáét, legalább  egy  percet  vártam  a kijátszással, és  amikor letettem  az  első  lapot.  Felderült a képe és renonszot jelentett: Hogy Ő még  nem  passzolt!

Bírót  hívott.  Muzslai Róbert  jött  „igazságot  tenni”. Nem az első  eset, amikor  játékosok így akarnak előnyt szerezni. Érdeklődött a játék menetéről. Megnézte  „C” lapját. Megállapította, hogy  „C”-nek nem volt lapja hozzá, hogy  egyáltalán  legyen  min „gondolkodnia” és  mehet  tovább  a  játék,  nem  volt  renonsz. Hogy miért írok  erről?  Azért,  mert  az ilyen  „játékosok”teszik  sokszor  a játék  szellemében  ellentétes  magatartásukkal  a  baráti  légkört  ellenségessé.

Végül bejutottam annak ellenére, hogy  a  „négyes  asztalnál”  az  utolsó  helyen végeztem, annak  köszönhető, hogy nem  adtam  fel. Ez  az  év  számomra  az  eddigi  legsikeresebb  évem, mióta  a  versenyzésbe  bekapcsolódtam.                    Még  soha nem fordult elő, hogy  egy  éven négy  döntőben  szerepeljek:

  1. Megnyertem  a Mausz által  Monoron rendezett országos  bajnokságot.
  2. Bejutottam  a  MUOE által  rendezett bajnokság döntőjébe.
  3. Részt  veszek  a Gulliverben  rendezendő  Csapat-döntőn.
  4. Ott  leszek  a Kisvárdán  rendezendő  Sportrulti  kétnapos  viadalán.

Köszönöm  a  Sorsnak, hogy  mindezt megélhettem. Szeretném  „barátok  közt”  megélni  még  azt  a kis  időt, ami  az  életemből  hátravan  a  fentebb  említett  incidensek  nélkül. Az  ulti, - mint  az összes  többi  sport   - a  versenyen kívül a Barátságról  szól  elsősorban. Addig  szeretném  ezt  a szép  játékot  jáccani, amíg  van  értelme  ott  lennem  Köztetek, kedves Barátaim.  Remélem,az  ulti  nem  kerül  feledésbe. Kár lenne  érte.

 A  viszont  látásra  a  hátralevőkön  és  jövöre  is,  ha a  Sors  úgy  akarja!

u.i:

Szokásomhoz híven felolvastam a feleségemnek a történetet, „óvást” nyújtott be ellene. Az óvás több, mint a „renonsz”: Az csak egy partira vonatkozik, míg az óvás az egészre.

A „tárgya” arra vonatkozott, hogy kihagytam belőle egy fontos tényezőt: Őt!

Az óvásnak helyt adtam: Ezennel kijelentem, Nélküle nem lennék itt, mert a „feltételt”, hogy köztetek lehetek, Ő biztosítja számomra. Már akár 17 éve távozhattam volna az élők sorából, ha „elengedi a kezem”. Nem engedte el. Azóta is „fogja” és segít a hosszú hétvégeim zavartalan szervezésében, nem állítva akadályt a játékszenvedélyem útjába.

KÖSZÖNÖM!

Szerző: Szilárd bácsi  2012.10.07. 08:46 Szólj hozzá!

Címkék: blogok barátság elemzés ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr904824171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása