Nosztalgia

 

Amikor  az  ember  régi  fényképeket,  relikviákat  nézeget,  tulajdonképpen  megnyitja  az  emlékezet  tárházát  és  elmereng  azon,  milyen  jó  is  volt  akkor,  amikor  még  fiatal,  erős,  bátor  és  szenvedélyes  volt. Aztán  belenéz  a  tükörbe,  és  sírni  volna  kedve:  „Hol  van  az  a  nyár,  hol  az  első  szerelem”..

 

https://www.youtube.com/watch?v=_8Vz6rsnJJk

 

Vannak  emlékek,  amelyek  az  ember  szívét  megdobogtatják. Amikor elmúlt  idők  helyszínén  járva  átéljük  a  régi  sikerek  élményét,  akkor  érezzük  azt,  hogy  addig,  amíg  a  szenvedély  ki  nem  hűl,  érdemes  élni,  mert  szép  az  élet.

 

Ma két kupát állítottam az asztalra és azon tűnődtem, melyikre  vagyok   büszkébb? Az  elsőre,  amit  még  2006  tavaszán  szereztem  Tiszabercelen,  az  első  hivatalos  „bemutatkozásom”  alkalmával,  vagy  az  utolsóra,  amit  tegnap  kaptam  ugyanott  a  Mausz  ultiversenyének  4.  selejtezőjének  I. helyezettjeként?

 

Azt  hiszem,  az  első  volt  a  nehezebb: Egy  új  rendszerű  versenyben  helyt  állni. Az  csak  egy  III. helyezést  eredményezett, de  azon  az  éven  ez  adta  meg  azt  a  lendületet  a  játékomnak,  ami  felrepített  egész  a  csúcsig: 2006-ban  országos  bajnok  lettem.  Így  arra vagyok  büszkébb.

 

Azóta  sok  víz  lefolyt  a  Dunán  és  sokfelé  rendeztek  ultiversenyt, de  ritka  az  a  hely,  ahol  még  nem  szerepeltem  volna. Ha  hívnak,  megyek.  Ha  nemhívnak,  akkor  is. Volt  részem  sikerekben  és  kudarcokban  egyaránt.

 

Az ulti játék, műveléséhez  szenvedélyes  szeretet  kell. Olyan,  mint  egy  szerelem,  annyi különbséggel, ezt nem  cseréli  le  az  ember  másra.  Vannak  elképzeléseim  is  erről a szép játékról,  magam  is  szoktam  versenyeket  rendezni,  ahol  úgy  játszunk,  hogy a barátság  és a  sportszerűség  ne  sérüljön. Júniusban  is  rendezek  egyet, ahol  az  alábbiak  egyfajta  erkölcsi  normaként  elvárhatók  a  résztvevőktől.

 

Barátság  ultiverseny

 

Ez a két fogalom messze esik egymástól. Már csak a  különböző  „érdekek”  miatt  is.  A barátság a szeretet megnyilvánulása, míg az  ultiverseny szórakozási forma, ahol azért versengenek a játékosok, hogy  eldöntsék:  az  adott  időszakban  ki  a  legjobb? 

 

A másik fontos dolog: A  sportszerűség, összeköti a két fogalom ellentétes  érdekeit. Olyan ez, mint a törvények és szabályok között az  írott  érvényessége,  amit mindig fölülír az íratlan, erkölcsi szabályok emberi,  „baráti”  légköre. Olyan  baráti  légkör, ahol az írott és íratlan szabályok egyszerre érvényesülnek, csak baráti  társaságban  alakul ki, ahol az Ember áll a játék középpontjában  és  a  sportszerűség  dominál.

 

Hogy kerülök ebbe a történetbe? Szeretek  ultizni.  Szeretem az embereket, keresem a Barátokat és kerülöm azokat, akik a versenyeken azt a célt tűzik maguk  elé,  hogy  a  tisztességesen  játszóktól  elvegyék  a  „játék  örömét”,  a  mindenáron  való nyerési kényszert kihasználva jogosulatlan előnyt harcoljanak ki maguknak. Miattuk  szokott  balhé kitörni még a  Barátinak nevezett versenyeken is. A  szabályok   szó szerinti  értelmezése  ok  lehet  a  baráti  légkör  megmérgezésére.

 

De  visszatérve  a  tegnapi  versenyre,  nekem  már  nem  volt  szükségem nagy  eredményre,  hiszen  egy  tisztes, közepes  eredménnyel  az  elődöntőbe  kerültem  volna. De  az  ember  mindig  szeret  nyerni, és  ha  a  körülmények  kedvezőek,  ki  is  használja  a  lehetőségeket.  Jól  indult  a  verseny  számomra.  az  első  körben  két  nagy  partit  sikerült  kifognom. Ez  megér  egy  misét,  elmesélem.

 

Többszöri licit után piros 40-100 ulti következett. 6 zöldem volt 7-es és király nélkül  és 4 tök: Ász, király, alsó, 7. Számítás  szerint a talonban  2  zöldet  kellett  kapnom.  Megkaptam.  Terített  betlit  mondtam.  Mivel  mindkét  játékosnál  két  színhiány  is  volt,  mindkettőtől  kontrát  kaptam.  Természetesen  rekontrával  nyertem  meg.

 

És  a  másik: Pirosból  Á, K, F 10, 7,  zöldből  K, F, 10, 8 és  egy  makk  alsóm  volt.

Terített betlit  mondott „B”. Benyúltam. Több esély volt:  Zöld  és még  egy  ásszal plafon, kis  zölddel  piros  20-100  ultimó, ha  van  zöldje  a  betlisnek.  Volt,  a  7-es. „C”  játékos  kontrázta  a  20-100-at, amit  rekontrával nyertem  meg.

 

A  két  megnyert  parti  pontértéke  160 + 144 =304! Ennyit  még  két  partiban  soha  nem kaszíroztam. Habár a későbbiekben korántsem ment minden  zökkenőmentesen, sikerült  10  pontot  elhullajtanom,  30   ponttal  végül  megnyernem  a  versenyt.

 

Jól  esett  ott  nyerni,  ahol  nyolc  évvel  ezelőtt  első  sikeremet  elértem  és  ahol  elindultam  ultis  pályafutásomon. Hogy  most  melyikre  vagyok  büszkébb?  A  2006-osra. Mert  azt  „ismeretlenül”  értem  el. Azóta  volt  sikerben  részem  sokszor,  ez  is  egy  a  sok  közül, remélem  nem  ez  volt  az  utolsó…

 

A versenyről  annyit:  Sportszerű  volt,  méltó  az  ulti  hagyományaihoz. Hogy  az  volt,  arra  bizonyíték: Az  asztaloknál  „döntőbíróra” nem volt  szükség. Még  ráadásul  maradtunk néhány  órát  baráti  játékra,  pusztán  a  játék  szeretetéért.

 

Soha  rosszabb  rendezést  és  rosszabb  szereplést  nem  kívánok  Barátaimnak,  de  magamnak  sem. Ha  a  Barátság  ultiversenyen  a  hangulatom  csak  félig  ilyen  jó  lenne,  elégedett  lennék,  hogy  ilyen  barátaim  vannak.

 

Gratulálok  berceli  barátaimnak  a  szevezéshez.

 

 

Szerző: Szilárd bácsi  2014.06.01. 15:38 5 komment

Címkék: barátság ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr26248892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Nelli 2014.06.01. 16:36:18

A ķártyából egy szót sem értek, de gratulálok! :-)

Tóth Nelli 2014.06.01. 18:00:55

Hát a tegnapi kupához! :-)

Lilla50 2014.06.01. 18:30:29

gratulálok! én is! de nem kell nosztalgiázni! új eseményeket kell szervezni!

Szilárd bácsi 2014.06.02. 09:17:58

@Lilla50: Épp azt csinálom. A "Barátság Ultiverseny" egy olyan "esemény", aminek a hangulatát csak "Nálam" lehet megtapasztalni.
süti beállítások módosítása