HÁROM FÉLIDŐ A POKOLBAN

 

Előhang :„bolhából-elefánt”

 

Ezt az írást azoknak „ajánlom”,

akik félreismernek a mai napig.

Csak annyit akarok vele „igazolni:”

-rosszat senkinek nem akartam soha.

Arról meg nem tehetek,-

hogy nekem „vannak javaslataim”,

-amit ha az ULTIS TÁRSADALOM

-azon tagjai,-akiknek a MEGVALÓSITÁS a „szakmájuk”-megértettek volna,-békésebb,barátibb,

-és „csendesebb lett volna” minden verseny.

 

Van „egy melléklet”-39 ultis KIPRÓBÁLTA! -

Szerintem működött. Lehet,-hogy „csak ott-és csak akkor!” De Mi OTT-ÉS AKKOR- ettől is éreztük jól magunk.

Talán „máskor,-máshol” is ki lehetne próbálni.

LEGALÁBB 1-X!

 

AKI A TELJES TÖRTÉNETRE KÍVÁNCSI:

-megtalálhatja a „blogomban”.

 

Http:szilardba.blog.hu

 

Prorok Márton Úrnak külön „figyelmébe ajánlom”-szeretettel a „bolha”

 

A kálváriám úgy kezdődött,

hogy mertem őszinte véleményt írni azokról a versenyekről, amiken ott voltam, -AZ ÉN SZEMSZÖGEMBŐL NÉZVE.

 

Mindig az igazságot írtam,-de tudott dolog?

mindig az fáj a legjobban,-HA AZ IGAZAT VÁGJÁK A FEJEDHEZ! Mert az ellen még védekezni se lehet.

Hogy „igaza legyen”, támadni kell!

Ezt kaptam az igazmondásomért cserébe: TÁMADÁST,

a becsületembe és családom becsületébe gázolást-

az „érintettektől”. És ami még fájóbb volt nekem,

még vélt barátaim is tapsoltak,

mikor gúnyverseket írtak a tiszteletemre.

Amikor pedig kifakadtam és csúnyán visszaadtam a kölcsönt, én kaptam kitiltást mindenhonnan

 

Így kezdődött a HÁROM FELVONÁSOS DRÁMA, aminek írója,-szervezője,FŐ-és mellékszereplője,ELSZENVEDŐJE is egyedül én voltam. Az vagyok a mai napig,

mert egyesek szerint ÉN MÉTELYEZEM AZ ULTIT,

mint játékot és sportot egyaránt.

 

Pedig én csak „javítani akartam a hangulatot.”H

ogy ne lehessen ÖSSZEJÁTSZANI, CSALNI,

„királyt csinálni” azzal,-hogy sportszerűtlenségek sokaságát használják ki azok, akik ezt KI AKARJÁK HASZNÁLNI!

Van rá lehetőségük:”vannak kiskapuk,-

amiken lehet bujkálni!”Ezeket kéne csak „bezárni,-

zűk teret kéne,-vagy egyáltalán nem kéne e

ngedni a SPORTSZERŰTLENÜL JÁTSZÓKAT -labdába rúgni.

 

Erre vannak nekünk,játékosoknak javaslataink,

amiket meg kéne hallgatni.

Szebb lenne tőle a játék,barátságosabb a légkör,

nem mennének haza sokan keserű szájízzel,mondván:

MEGINT JÓL MESZÍVATTAK!

 

Mert minden versenyen vannak olyan résztvevők,

akik miatt még a VERSENY IS BORUL!

Legyen az akár egy ORSZÁGOS DÖNTŐ!

 

És íme a Beszámoló,

ami a „gyalázkodást elindította”.

Pedig csak azt írtam,-amit gondoltam:

HOGY NEM JÓ 24 EMBERNEK JÁTSZANI,

mikor lehetnénk többen is,-ha mindenki,aki számít,

eljött volna. Ezt „hiányoltam” mindössze.

 

 

NEM EZ VOLT AZ ELSŐ ÉRTÉKELÉSEM :

Azt se gondoltam,hogy ez olyan nagy port ver fel,

amiért majd felelnem kell Mert mindig az fáj legjobban,

ha az igazságot mondják meg.

CSAKHOGY EZT ÉN NEM A „HÁTA MÖGÖTT”

szoktam mondani. Igazamat mindig fel merem vállalni, ezért szoktam oly sokszor a fejem „falba verni”.

Hogy ekkor kezdődik a „kálváriám,”-azt nem gondoltam. Az országos döntőn kibic minőségben.

Tar Jánost én is elítéltem. De megtettem ezt máskor is: Budaházi Úr kisvárdai, Szabó Berti sárospataki,

a debrecenieknél a Szikszai-emlékversenyen TÁVOLMARADÓ,  DE OTTLÉVŐ „versenyzőket” marasztaltam el sportszerűtlenségükért.

Tettem javaslatokat a sportulti megreformálására,

az etikára,-a szabályok megváltoztatására,

ÉRDEMI VITÁT CSAK KAMPÁNYIDŐSZAKBAN folytattam. Betartottam a szabályokat, ellene nem szóltam.

Mégis kaptam a kritikákat: PROVOKÁLOK ÉS LÁZÍTOK! Alapjában véve „békés természetű” vagyok.

Ha nem bántanak,-”csak játszok”.

Rendeztem én is versenyt: A Szilárd Maraton Kupát,

ahol „külön etikai szabályok szerint” ment a játék,

-mindenki megelégedésére:Így is lehetne játszani!

Már ki lett próbálva! Ami a legfontosabb, MŰKÖDÖTT.

E szerint játszottuk a „Szilárd Maraton” kupát:

 

Kedves Ultis társak!

A versenyen a Barátságé és a Sportszerűségé a főszerep.                      E szerint játsszunk mindnyájan,                                                               az Ultiszövetség 2008-ban elfogadott szabályai szerint .

Renonsz:1.A lejátszás változatlan. /színtévesztés,felülütés elmulasztása, nem az játszik ki aki az ütést elvitte,-ezek renonszok. Be kell dobni,fizetni ami elhangzott,az ultit„bukva”.

2.Licit után kötelező „szint és figurát mondani”-de mivel ez a verseny a Barátságról is szól, 1 – x fordulónként csak figyelmeztetni kell,csak 2.-x lehet renonszként büntetni .

3.Ha alacsonyabb licitet vállal , KÖTELEZŐ figyelmeztetni ,                 még a passz előtt. Ha ezt elmulasztották,kijátszáskor már nem követelhetnek „renonszot”! A partit le kell játszani .

ETIKA Kerüljük az összejátszás gyanúját Felelőtlen kontra,      szándékos időhúzás ,minden mindegy alapon való,RONTÁSRA irányuló belenyúlásoktól tartózkodni kell. A versenyben levők a helyezéseket egymás közt döntsék el. Az utolsó körben aki már elszállt, ne kövessen el sportszerűtlenséget, ezzel juttatva előnyhöz a társát. „Szándékos időhúzás” miatt önrablást 1 játékos csak 3-x követhet el. Ahol már eldőlt a nyerés-vagy bukás,ki lehet mutatni.

LEÜLÉS:Bemutatkozás,megegyezés az alapban. Nem lehet kényszeríteni,.10, 20 és 50 Ft.-os alapot lehet választani. Ha 2 játékos azonos alapot választott, 1 akár kisebbet is választhat, ő azon „számol el”. A forduló végén kézfogás, elszámolás és aláírás kötelező.

LEBONYOLITÁS:Tervezett 21 forduló,mindenki-mindenkivel formába. 2 forduló 1 egység,közte 5 perc szünet. Utána 15 perc szünet. A 4.forduló után ebéd. A 6. forduló után EREDMÉNYHIRDETÉS: Vajdácska Bajnoka.Folytatás,mindenki,aki marad,viszi magával az eredményét. 5 és 15 perces szünetekkel (közben vacsora és reggeli fél órással) Az utolsó forduló vasárnap 10 órára befejeződik,ha úgy alakul,fél 10-kor már nem kezdünk „újat”.

 

EREDMÉNYHIRDETÉS:                                                                                                                                                 Díjat kapnak: 1-3. helyezettek kupát,1-6.helyezettek érmet.                                                                   A legidősebb, legpechesebb, legjobb női játékos különdíjat kap..                                                       A Szilárd Maraton 1-6 helyezettje a nyereményalap 35, 25, 15, 10 és 5-5 %-át kapja.

 

KEZDÉS: Szombat reggel 9 óra ünnepi megnyitó,előtte és utána regisztráció, 10 órakor indul a verseny. Remélem,hogy ez csak a kezdet. Ha Ti is úgy akarjátok,lesz „folytatás” is. Mindenkinek eredményes szereplést és jó szórakozást kívánokSzilárdbá’

 

ELSŐ FÉLIDŐ:  bolhacirkusz

 

Nem gondoltam, hogy különleges lépésre szánom el magam:     Kaptam egy verset ,amitől elszállt az agyam,                                         és amire már nem vagyok büszke:

 

Hasonlóan Kemény stílusban én is VERSBEN VÁLASZOLTAM,                 amire további méltatlan kritika ért. Marci volt ebben a főszereplő, szintén nem csomagolta be mondanivalóját.                                        De „neki szabad”-Jupiternek, nem szabad az ökörnek                         (ez voltam én),pláne fejjel menni a FALNAK,                                        mert az nekem „magas,” legalább 209 cm.,                                          ilyen magasat még a „dörzsölt bolha se tud ugrani”,                              ha BOLHAIDOMÁR idomítja.                                                                      (aki „képben van”,érti,mit akartam mondani)

 

Bizalmi szavazást kezdeményeztem-magam ellen. Álltam a „küszöbön,”- nem tudtam eldönteni,-merre menjek. Mindenkinek,-aki akkor „segítő kezet nyújtott felém,”-most megköszönöm. Nekem nagy tanulságul szolgált ez az elkeseredett lépés: Megismertem azokat az embereket,-akiket eddig „barátként tiszteltem”,-és csalódtam olyanokban kellemesen,akik eddig ellenségnek mutatták magukat. Igaz a népi bölcsesség BAJBAN ISMERNI MEG A BARÁTOKAT! Ha másra nem volt jó ez az eset,a tisztánlátásomat és a harci kedvemet visszakaptam.. Mészáros Karcsi barátom bögréjére ez van írva:

„SOHA NE ADD FEL”! Ehhez fogom tartani magam a jövőben. Nekem megérte.

 

Mindenkit megnyugtatok:Nem fogom magam felakasztani,  

se az életem eldobni!Meg fogom gondolni,

kivel ülök le 1 asztalhoz játszani!

Mert eddig is a kellő tiszteletet MINDENKINEK MEGADTAM,

csak nem mindenkitől kaptam meg. Ha Sárospataknak nem kellek, -van ahol „befogadnak”,-és nyugodt leszek,

mert BARÁTOK KÖZT LESZEK, akik lehet,

hogy „nem ha nem is szeretnek,-de elfogadnak olyannak,

amilyen vagyok”.

 

És most csak 1 hónap „nyugalmat akarok”.

Addig ha nem hívnak sehová,nem kártyázok.

De a szívem és az ajtóm a barátaim előtt nyitva áll:

azon bármikor,-bárki eljöhet hozzám.

 

A BARÁTAIMAT és azokat,- akik természetem miatt nem vetnek meg , mind visszavárom!És azoknak, akik eddig „bármit,-de válaszoltak,”-megköszönöm.

 

Akik pedig úgy gondolják,-hogy alaptalanul „itéltem meg őket”, -elnézést kérek,-de a véleményemet ettől nem változtatom meg.

Aki úgy érzi,-hogy „ellenem sokat vétett”-nem vagyok haragtartó, -még nekik is „meg tudok bocsátani,-ha kérik”.

Ha meg nem-nélkülük is megleszek,-sőt BOLDOGABB LESZEK!

 

ÖSSZEGZÉSÜL az első nap bebizonyította:

VANNAK MÉG BARÁTAIM, van szerető családom, és vannak,

akik nem szeretnek,sőt csak „messziről”ismernek,

mégis megértik a helyzetemet és aggódó, bátorító szavaikkal

„lelket öntenek belém”. Ami most-bevallom őszintén,rám fér.

Mint az a „pihenő,ha úgy tetszik „önkéntes száműzetés”,

amit magam választottam,de amit az első „igaz hívó szóra”

fel fogok adni. Ha hívni fognak,el megyek. Még Sárospatakra is.

 

Vagy valahová máshová,ahol nem leszek „teher és szálka”

a többiek szemében. Nem kell hogy szeressenek!

Elég,ha a CSALÁD MEGTESZI!A többiek csak fogadjanak el olyannak, amilyen vagyok!Ez elég nekem ahhoz,-hogy úgy éljek ez után is,

mint eddig! - és ehhez már „csak” 28% hiányzik:-a patakiaké nagyon.

 

MÁSODIK FÉLIDŐ:

 

Egyenlőtlen párbaj

 

Kedves Barátaim!

 

Pünkösd vasárnapján csak Hozzátok szólok,

és csak Veletek foglalkozok. Ha elolvassátok ezt a beszámolót,

tudni fogjátok az okot is,hogy miért. FÉLIDŐBEN vagyunk,

de a meccs, amit egyedül játszottam ,eldőlt: Milyen irányba,

azt rátok bízom,döntse el mindenki maga. Meg vagyok nyugodva,

a próbálkozás,ami mellékesen sok pénzembe került, MEGÉRTE!

 

Magamnak, Nektek is sikerült bebizonyítani,hogy maradt annyi: BARÁT, Fele-barát, PARTNER, vagy csak aki „elvisel”,

hogy már elmúltak a „sötét gondolataim,”-már nincs feladás,

játszani fogok MINDENÜTT,-AHOL SZÍVESEN LÁTNAK.

 

A hét végén, Hívtak, és mentem a Goldba,BARÁTOK KÖZT FÉLKEZEST pénteken,

egy selejtezőt szombaton játszani.Amikor a pénzem elfogyott, BARÁTAIMTÓL,

MUZSLAI RÓBERTTÓL ÉS BARTOS GÁBORTÓL KÉRTEM,-és kaptam.

Elárulom, nem ez volt az első, valószínű nem is az utolsó alkalom,hogy kérni kényszerülök, és hogy kapok is: Mert sokszor vagyok, hogy kérnem kell! Mindig kapok,

mert nincs ember az országban, akinek TARTOZÁSOM NE ADTAM VOLNA MEG!

 

-Ezért merek kérni,-és ezért kapok, BÁRHOL,AHOL ÉPP ELFOGY A PÉNZEM!

Mert a „szerencse forgandó”,-nem állhat mindenki mögött Fortuna, ezért szép az ulti!

Van, amikor a nyúl viszi a puskát! Ha nem így volna,nem lenne kivel játszani.

És ez a szép a Mi játékunkban: Bárki lehet ELSŐ ÉS UTOLSÓ!A közmondás:

UTOLSÓKBÓL IS LEHETNEK ELSŐK!- de elsőkből is utolsók.

 

HARMADIK FÉLIDŐ:

 

AZ UTOLSÓ SZÓ JOGÁN

 

Megkaptam az utolsó felszólítást, az utolsó szó jogán

szólok hozzátok. Nem akarok semmit magyarázni,se kérni.

Aki akarta, elmondta a véleményét. Egyet hiányolok:

 

SZEMÉLYESEN látta, hogy amit írtam, IGAZ VOLT,

amit a lelki egyensúlyomról”állítottam.

Ivaskó István, ha csak ismerősének tart most,

akkor minden évben meglátogatott a „magánzárkámban”,

amikor hiányoztam a kártyaasztaltól. Most a küszöbig jutottam el. Nem „be,-hanem kifelé fordultam”.Erre a helyzetre ne az „reagáljon,”

aki nem tudja,mit jelent korunk betegsége:

 

a depresszió és a pánikbetegség. Én megtapasztaltam,

de nem kívánom még annak se,

aki a becsületembe és lelkembe belegázolt.

Ő is meg fogja tapasztalni,ha megéri a 70 évet

és még esze is a helyén lesz. Nem vagyok hülye,

csak heves természetű. Se haragtartó,de az igazat

„szembe mondó.”/ellentétben,aki „kitalált név mögé bújva”

a sajátját se meri felvállalni!/

 

Voltak „ötleteim”,barátaim,ismerőseim, partnereim.

Most van néhány „mindenre elszánt” ellenségem is,

akiket nem kerestem,mégis MEGTALÁLTAK.

 

Most egyes „írásokban”,mint a BOLHACIRKUSZBAN -

egészen picire van „zsugorítva” a nevem: Nem tesz semmit:

Ahol jegyezni fogják,ott „arany betükkel” lesz említve:

Akik most „sárba taposták”az enyémet,

úgy lesz megemlítve a „lábjegyzet”rovatban: Futottak még.

 

Ez nekem elég. Belekezdtem, végigcsináltam.

A „válogatást” befejeztem.

Tudom,kitől mit várhatok. Mást nem is akartam.

 

Akit megbántottam, elnézést kérek. Már megkaptam egy baráti szó, kézfogás, jó tanács formájában,aminek a lényege röviden ennyi:

 

NE MENJ FEJJEL A FALNAK! Mindenkinek köszönöm.

Be kell látnom,hogy a FAL NAGY AKADÁLY!

Pláne,ha emberek építik a falat,-ami elválaszt,

nem összeköt „barátokat és partnereket”-egymástól.

 

Ezt Marcitól -”kértem”...-hiába

 

Nem bánom, ha a fórumom megszűnik:

Nem kell az energiámat olyanra pazarolni, amit a kutya se ugat meg. Ha én dönthetnék,moderálás után MEMENTÓNAK hagynám,

hogy lássa mindenki: Így nem kell csinálni! Az írást megszüntetném, az olvasást nem. Ha a hülyeségeket kilököd belőle,

(nem csak az enyémet,a Tiéd és a Másokét is,)

elég szép „múzeumot” lehetne csinálni belőle!

 

Palival erről „beszéltetek”.Ha már „itt a vég”,

az utolsó szó jogán lehessen ez az „utolsó kívánságom”

Hagyd meg emlékül az iivcs Fórumot!Mert van benne sok szép,

meg hasznos. Lehet,-hogy csak nekem tetszik annak,

de „az enyém volt”. Az „anya is „ ragaszkodik a gyermekéhez:

-remélem,-meghagyod „emlékül-nekem”.

 

Egy javaslatban megpróbáltam összehozni,

hogy milyen elképzeléseim vannak az ultiról.

Mindig a rosszat tételeztétek fel rólam,

mindig csak„ugattam és provokáltam”,

pedig az ÉN SZEMSZÖGEMBŐL NÉZVE:

Együtt toltam a szekeret GABÁVAL és azokkal,

akiknek voltak javaslataik. Ő célba ért ,elfelejtette a segítőket. Nem baj. Majd ezt is „túlélem”.

 

A 24 órás maratonikra ÚJ JAVASLATOM van,

a megvalósítását mindenkinek ajánlom,

ingyen adom!(hogy ez eddig senkinek nem jutott eszébe!)

 

Ha ESTE 6 -tól - ESTE 6 -ig tart a maratoni, 1 NAP ELÉG RÁ! Mert ma is ezt csinálja sok kártyás,én is.

Van ,hogy egyik nap kezdjük,másnap végezzük be!

Megtakarítható a szállás és a 2 nap költsége!Mert 1 nap is elég a „,Maratonira”,-ha a kezdést áttesszük ESTÉRE!

 

Ezt meg Marcinak -ajánlottam

 

Mindenben teljes mértékig igazad van nemcsak az itt felvetett kérdésekben..

Én laikus vagyok, nem azért voltak javaslataim, hogy ROMBOLJAK..-hanem azért,

hogy SEGITSEK a hibák kijavitásában... mert az van-és volt bőven- az év folyamán.

Nem tartom helyesnek továbbra sem azt a gyakorlatot,

hogy a versenyen kihirdetett eredményen később változtatni lehet..

 

Ez ugyanis egyetlen sportágban sincs igy.. Erre találták ki a BIRÓ fogalmát, akinek az a feladata, hogy AKKOR és OTT döntsön a vitás esetekben.. A SPORTBAN van olyan hogy "szidják" a birót, esetenként "meg is verik", de eredményt megváltoztatni-erre még nem volt precedens..

Éppen ezért olyat kell birónak felkérni, aki ugy az ULTIHOZ,

mint a SZÁMITÓGÉPHEZ egyaránt ért- és ezért a munkájáért meg kell fizetni..

Utána lehet várni tőle, hogy jól végezze a "munkáját",-és a hibáit is el kell fogadni,

mert "tévedni emberi dolog"

 

 

ZÁRSZÓ:

 

A tanulságok

 

Úgy gondolom,tanulságos eset,-ami velem megesett. Demokráciában,-szólásszabadságban nem lenne szabad ilyeneknek előfordulni. Pedig megtörtént.

 

Végződhetett volna ettől rosszabbul is-számomra.

Néhány „közmondást”-kommentálás nélkül ,-példának:

 

 

MONDD MEG AZ IGAZAT,-betörik a fejed!

NE MENJ FEJJEL A FALNAK-mert mindig a „fal” a keményebb!

HAMARABB UTÓLÉRNI A HAZUG EMBERT,-mint a sánta kutyát! A más szemében meglátja a szálkát,a magáéban a gerendát se!

AMIT SZABAD JUPITERNEK,-nem szabad az ökörnek!

AKI MÁSNAK VERMET ÁS,- maga esik bele!

SZÉL ELLEN -nem lehet pisálni!

 

A magyar nyelv tele van „népi bölcsességgel,”-ki-ki eldöntheti, -melyik közmondás kire „pászol”.Levontam a tanulságokat,

aki elolvassa 1 heti „életrajzomat”,-tisztában van mindennel. Még talán azzal is,-KI A HUNYÓ?

-vagy csak egyszerűen „kinek nehéz a felfogása?”

 

Amiben hibáztam,akiket okkal-vagy ok nélkül megbántottam, -elnézést kértem. Mégis vannak olyanok,

akik ezt „nem tapasztalták”.

 

Pedig én „felajánlottam a segítségemet:”aki 3. osztályos korában elmulasztotta az „értő olvasást” elsajátítani,

vállaltam a „korrepetálását”.Sajnálom, nem jelentkezett senki. Vártam néhány fő jelentkezését.Ajánlom figyelmükbe,

akik írásaimat „rendre félremagyarázzák,” -próbálják meg a „pletyka terjedésének módszerét” tanulmányozni.

 

Csak 10 önként vállalkozó kell hozzá:

Leírsz 1 bővitett mondatot:„belesúgod" az 1. fülébe,

az „továbbadja” -mire a 10.-ig eljut,

az ELLENKEZŐJE JÖN KI BELŐLE!

 

Így „születnek a „pletykák és az öszödi beszédek”,

így lesznek a HAZUGSÁGOKBÓL-igazságok,-és fordítva is igaz..

 

Nekem nagy „tanulságokkal zárult:”

SZÉTVÁLOGATTAM A TISZTA BÚZÁT -az ocsútól

és ez nekem -megérte.

Mindenkinek megköszönöm,

aki ebben a „munkámban”-AKTÍVAN VETT RÉSZT!

Szerző: Szilárd bácsi  2008.05.21. 16:00 Szólj hozzá!

Címkék: napló ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr60480690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása