Javaslataim a VATTI- kupa szabályainak átalakításához.

 

Először voltam Tihanyban „egy baráti hétvégén”.Jól éreztem magam,-de nem a „legvégén”.Egyébként megfejtettem a „rejtélyt”,-hogy került a csizma az asztalra?

Ehhez,-hogy más is értse,-egy kis „magyarázat is” tartozik.

 

Péntek déltől úgy hajnali 3-ig „váltott lovakkal” versenyeztem,mindig újakkal,-és akivel játszottam, legalább 10 játékos benne volt a 15 döntős között. Akinek van ellenvéleménye,-előbb ezt cáfolja meg,-és csak utána jöjjön elő aljas eszközökkel.

Már tudom,-miért volt „csak a régi zacskó” nálam,-amit az asztalra borítottam:- az utolsó fordulóban „egyszerűen elcserélte” EGY HŐS GLADIÁTOR a zsebemben levővel,amit,-mivel a WC-n voltam,-a KEZDÉSNÉL NEM HALLOTTAM,-HOGY LE KELL ADNI! -leadtam volna,-és a „versenyen használt zacskót” az után DOBTA AZ ASZTALRA, -ahogy a „kevertet” kiborítottam. Ami természetesen az „utolsó fordulóban”-végig nála volt. Hogy miért csinálta? Hogy bebizonyítsa,-hogy én a döntőben 2 ZACSKÓVAL JÁTSZOTTAM,- tehát én „csak csaló” lehetek.

 

Ehhez nincs mit hozzáfűzni :-mindenki ítélje meg maga. Nekem nem esett jól,-csak az vigasztalt,-hogy közben „aki meghallgatta”-bajaimat,-és írásaimból meg is ismert,-az „csak vigasztalt és bátorított”.Így indultam „Pali néniékkel”-HAZA. Mert mikor Tihanyba „elindultam,”-még nem tudtam,-”merre visz az utam”.

 

Ezek után ne csodálkozzon senki,-ha ebben a formában nem jövök többet a VATTI- kupára.Mert ahol ennyi szabálytalanságot el lehet követni,-mint itt,-ott „valami sántít”.Nem hiába volt több „kupaktanács”,-hogy MIN KÉNE VÁLTOZTATNI?

Szerintem sok mindenen. Ezért javaslatomat én is leteszem az asztalra:-lehet vitatkozni rajta,-valamit megvalósítani,-vagy csak figyelmen kívül hagyni. De egy biztos:-Érdemes változtatni is!

 

1. El kell felejteni a „zsetonos rendszert”,-helyette VERSENYJEGYZŐKÖNYVES MÓDSZERT kell bevezetni! Erre a legjobb a MARABU- program,-3 fős asztallal, 12 leosztásos VERSENYEKET játszani ,-15 fordulót az első két napon,-ELLENŐRZÖTT IDŐBEN, mindig mással!

2. Erre van javaslatom is,-a „lebonyolításra:” Az kerülhet be a DÖNTŐBE, -aki a 15 fordulós versenyben az első 15-be bekerül. Az,-aki nem játszik eleget,-be se kerülhet: Mert itt már NEM A Ft a lényeg,-hanem a pont,-amit a helyezésekből szed össze: 4-2-0 .A fennmaradó időben „szabadon választott” játékosokkal annyit játszanak,amennyit akarnak!-Ezzel „csak a Ft-ját növelheti „nem a pontjai számát. Ez a módszer a „ Jójátékosoknak” -segít átlépni a küszöböt a VERSENYULTIBA, amire úgy láttam,-van igény. Sokan azt sem tudják,-hogy „ilyen is van”!

3. Mivel van sok „tapasztalt ember” a VATTI -kupa élmezőnyében,-a „kötelező versenyt” úgy képzelem el,-hogy minden alkalommal /péntek du.,-szombat de.-és du./- KIEMELT JÁTÉKOSOK MELLÉ,-megszámozott asztalokhoz a többiek BESZÁLLNAK JÁTSZANI,oda,akihez akarnak,de valakihez BE KELL SZÁLLNI Ha maradnak többen, játszanak ők is. Fél óra elteltével a „jegyzőkönyveket” a rendezőség összeszedi,-és elkönyveli,-és jöhet 1 újabb forduló. Mindenki addig játszhat,-amíg a KÖTELEZŐ 15 FORDULÓJA MEG NEM LESZ!-továbbiakban már csak „Ft-ját növelheti”,-de azt már nem 12 leosztásos „versenyen”,-hanem akár „maratoni hosszúságú” játékkal,-a végén ELSZÁMOLÁSSAL.

4. Nem kell a 3 egyenlő részre osztani. Aki 1 nap akarja az egészet lejátszani,-azt is megteheti,-ha talál partnereket ehhez. De ugyanazokkal nem játszhat,-mindig másokkal kell,-habár ezt „kötelezően nem sorsolás dönti el,”-csak szabad választás.

5.Ajánlanám minden „harmadra” másokat KIEMELNI. Lehetőleg olyanokat,-akik a „versenyjegyzőkönyvet” tudják vezetni. A VERSENYEN mindig a „hivatalosan elfogadott szabály szerint kell játszani! A szabadon választottban lehet eltérni ettől.

6.Számítógép és projektor segítségével meg lehet spórolni azt a rengeteg „írást”, amit a táblára kell felvezetni. Na meg az időt,-legalább a felére lehet csökkenteni.

 

Ha ebben a formában gondolkodik a VATTI-brigád, lesz jövője a KUPÁNAK.

Ha nem,-valószínűleg „csak múltja”. Pedig kár lenne érte,-mert „hangulata van”, mindenki azt találhatja meg benne,ami neki a legjobban hiányzik:- BARÁTOKAT, -a „nyugalmat”,-az „izgalmas kalandokat”,-a „békés halakat”,-és a MAGYAR TENGERT,- a Balatont,-az összes vitorlást,-amelyik „nem egyszerre ring”.

 

Majd elfelejtettem a leglényegesebb változást: AZ ELSZÁMOLÁST! Szerintem „elfogadható” az a forma,-hogy NEVEZÉSI DÍJ 3000 Ft. Eddig kaptunk érte 300 zsetont,-ami „hazafelé” a felét éri. De ezt mindenki megérti: 3 nap alatt a pénzünk ennyit „inflálódik”!

Jövőre ha nem kapunk semmit,-csak a 3000 Ft-ot ,azt bátran eljátszhatjuk,-mert az a miénk! És ha szerzünk hozzá még sokat,-A FELÉT HAZA IS VIHETJÜK, -mint eddig. Számolni se kell „fél napig”,-mert az eredmény ott van a KÖTELEZŐ, és „szabadon választott” JEGYZŐKÖNYVEKBEN Ft-ban elszámolva!

 

Mert mi változik? Semmi! Ha valakinek van 10000 Ft „pozitívuma”,-visszakap 5000 Ft-ot,-és boldog,-mert NYERT KETTŐT! És ha „negatívuma van” 3000 Ft-tal? Akkor „kevésbé lesz boldog”,-mert még ezt neki KI KELL FIZETNI,- mintha közben „kölcsönt vett volna fel”.Azt hiszem,-javaslataimmal hozzájárulhatok a következő évek VATTI-kupájainak sikereihez. Ha viszont változások a „sportszerűség” felé nem történnek,-nélkülem fog a többi elmúlni.

 

Egyébként pénteken és szombaton jól éreztem magam. Kár,-hogy a „vasárnapom nem lett ünnepi hangulatú”-ez a „zsetonos játék” elavulásából adódik. Talán érdemes új szabályokkal próbálkozni,-hogy a gyanú árnyékát is el lehessen kerülni.

 

Zárszó helyett:Szeretnék jövőre is EGY MEGÚJULT Vatti-kupán részt venni

BARÁTOK KÖZT.

Baráti üdvözlettel:

Várszegi Szilárd iivcs Szilárd bácsi Szilárdbá

-kinek hogy tetszik-

 

Szerző: Szilárd bácsi  2008.05.27. 15:30 Szólj hozzá!

Címkék: napló ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr87490278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása