APÁM

2008.12.02. 12:23 | Szilárd bácsi | 6 komment

Kedves Olvasó!

 

Tudnod kell,- hogy a most következő részt nem én írom! (a „kisfiú”)

Mert a „Vén Hülye”- állandóan közbeszól,- hogy NEM ÚGY VOLT!

Ha annyira tudja,- írja meg ezt a részt Ő!

 

Én mosom kezeimet, (ennyit én is szoktam tisztálkodni), minden „felelősség” az Övé!

 

Igaz. Ragaszkodtam hozzá! Mert Ő- ,még kicsi,- nem tudja,

mi miért történt úgy,- és miért nem tudott Ő akkor MINDENT!

 

APÁM.

 

Már rég tudtam, hogy van. Mikor a gyertyát gyujtottuk Anyámmal, hogy a SORS , vagy az ISTEN- épségben hazavezesse. Láttam is. Képen,- ami az ágy fölött lógott, -és amin Anyám csak akkora volt,-hogy nyugodtan a „hóna alá” vehette volna.

 

Híreket is kaptunk Róla. Két havonta egy tábori levelezőlapot, amire csak olyat volt szabad írnia, amit megengedtek a katonáknak, mert ha mást írtak,- nem köldték el.

 

Nekem is rajzolt mindig valamit,(hiszen olvasni nem tudtam), amire Én egy rajzzal válaszoltam.Az utolsó „levelet”-1944 szeptemberében kaptuk. Nem hasonlított az előzőekre! Ez nagyon kusza betükkel volt írva! Afeladás helye se a megszokott volt

 

Az „üzenet se”! Mert ezen egy dal szövege volt,- náhány sor: „Darumadár fenn az égen,- hazafelé szálldogál Aztán a „rajz”:-egy katona-bottal a kezében-néz a távolba...-hazafelé. -Aztán még egy idézet: „Várj reám,-s én elmegyek...”

Mikor Anyám elolvasta a levelet, elsírta magát!

-Miért sírsz?-kérdeztem Tőle..

Könnyei közül rám mosolyogva azt mondta:

-Édesapád alindult Haza! -Csak nehogy valami baja essék!

 

Én nagyon megörültem,-és azt hittem,- mindjárt itthon is lesz.

Attól a naptól kezdve minden esti imádságba bevettük,- hogy Édesapámat a Jó Isten vezesse haza! És ezt már én is mondtam,- nem csak az AMENT.

 

DE SOKÁIG NEM TÖRTÉNT SEMMI:

Legfeljebb katonák jöttek,-katonaszökevényeket kerestek.

 

Aztán az egyik este nagy sürgés-forgás lett a házban. Egy rongyakba burkolt, sovány,-legyengült ember kopogtatott be,- aki nem más volt,- mint az APÁM!

 

Hazatalált! -De mennyi szenvedés,- bujkálás és ezer veszély kísérte útját!

-És még mennyi várt rá itthon!

 

Így a család úgy döntött,- hogy senkivel nem tudatják,-és azon tanácskoztak,-hová kéne „eldugni” a szökevényeket kereső katonák elől.

 

-Aznap éjjel a padlásra ment fel:-Ott töltötte az éjszakát. Anyám is ott volt Vele. Megfürdette,- a tetveket kiszedte belőle,- és tiszta ruhát kapott.

 

Másnap engem elküldtek egy levéllel a „másik nagymamámhoz”,- hogy vigyem el. Ők a város másik végében laktak. Megengedték,- hogy egész nap ott maradjak:

-Csodálkoztam is rajta,-mert eddig nem igen fordult ilyen elő.

 

Csak késóbb értettem meg,- miért volt erre szükség:

Búvóhelyet építettek Apámnak,- és nem szerették volna,- ha „elkotyogom” valahol.

 

Így hát fogalmam se volt,- hogy Apám már itthon volt,-és nem is volt tőlem messze! Hiszen az ágy alatti veremben húzta ki a FELSZABADULÁSIG,

ÉS AKKOR TALÁLKOZTAM először Vele,

amikor az orosz katonák a kenyeret kezdték osztani Nekünk.

 

Mert akkor már Ő is elő mert jönni a „veremből”,- és Ő is odajött,

ahol a katonákkal beszédbe is elegyedett! Mert Ő még oroszul is tudott!

Hiszen éppen elég időt töltött a fronton,- volt ideje megtanulni.

 

Amikor hozzám lépett,- énŐt néztem,- Ő meg engem:

És megismertem! -A képről,- ami a falon lógott:-Csak ott szebbnek nézett ki!

 

-Édesapám!-Szakadt ki belőlem a kiáltás,- és örömömben sírva fakadva átöleltem a térdét. Ő felemelt,- sokáig nézett,-és még a szeméből a könnye végigcsorgott borostás arcán,- azt mondta:

-De nagy fiú lett az Én „kicsi fiam”!

 

-És megcsókolt,- addigra Anyám is ott volt,- és minhárman öleltük egymást,- és bíztunk abban,- hogy ez után az életünk jobbra fordul.

 

Így ismertem meg az Apámat. Azért írtam ezt a részt Én,

mert a a „kicsinek” erről fogalma se volt..

Ő csak átélte,de én MEGÉRTETTEM:

 

Történelemformáló idők voltak azok az évek.

 

Szerző: Szilárd bácsi  2009.07.12. 14:04 1 komment

Címkék: napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr851241760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsiráf 54 2010.05.09. 21:13:01

Megríkattál. Édesanyám és Szülei üldözöttként élték meg ezt az időszakot.Nagyszüleit elpusztították Auswitz-ban. Azon az ágon 14 halott van.
Édesapám résztvett a németek elleni ellenállási mozgalomban. Végül egy háztetőn élte meg az oroszok bejövetelét.
süti beállítások módosítása