Modellezés

 

"Jöjj el szabadság, te szülj nekünk rendet, jó szóval oktasd,

játszani is engedd szép okos fiadat". ...

 

Ezzel a József Attila idézettel mutatom be magam.,Egyesítem  magamban  a  Homo  sapiens  és  a  Homo  ludens  tulajdonságait. Néha  a  „gondolkodó”m máskor  a  játékos Ember vagyok. Egyszer Angyal, máskor  Ördögként  viselkedek, de mindig a cél felé haladok. Ha  akadályba  ütközök, nem adom fel.. Ha százszor megyek fejjel a falnak,  101. - x  is  megpróbálom  leküzdeni Ezért  mondom  Magamnak  „néha”: Kell  ez  neked,  Te  Vén  hülye?Mit  lehet  erre  válaszolni?  Semmit. Ha  Más  mondja,  azt  nehezen  tűröm.

 

 Naplómban  gyerekkoromról  találhattok  részleteket. az  alábbira  kattintva, ha kiváncsiak vagytok. http://szilardba.blog.hu  Miért  van  bennem  ilyen  nagy  játék  utáni  vágy?  Erre   a  korosztályom  tagjai  lehetnek  a  tanuk:  Nem  volt  „gyerekkorunk”,  legalábbis  békés  és  nyugodt. Erre  ez  a  Radnóti vers  a  bizonyíték.

Radnóti MiklósTöredék

 Oly korban éltem én e földön

 mikor az ember úgy elaljasult,,                                                                                                                                      

hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,

s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,

befonták életét vad kényszerképzetek.

 

Oly korban éltem én e földön,

mikor besúgni érdem volt s a gyilkos,

az áruló, a rabló volt a hős, –

s ki néma volt netán s csak lelkesedni rest,

már azt is gyűlölték, akár a pestisest.

 

Oly korban éltem én e földön,

mikor ki szót emelt, az bujhatott,

s rághatta szégyenében ökleit, –

az ország megvadult s egy rémes végzeten

vigyorgott vértől és mocsoktól részegen.

 

Oly korban éltem én e földön,

mikor gyermeknek átok volt az anyja,

s az asszony boldog volt, ha elvetélt,

az élő írigylé a férges síri holtat,

míg habzott asztalán a sűrű méregoldat.

……………………

 Oly korban éltem én e földön,

mikor a költő is csak hallgatott,

és várta, hogy talán megszólal ujra –

mert méltó átkot itt úgysem mondhatna más, –

a rettentő szavak tudósa, Ésaiás.

1944. május 19.

 

Radnóti verse idézi a kort, amibe beleszülettem. 7 éves koromig apa nélkül nőttem fel. Alig volt a környéken hozzám illő korú gyermek Így nőttem fel, pincében, bunkerban, ágy alatt „lapulva”, így éltem át a kor legnagyobb drámáját, a Holocaustot. Akkor nem értettem. Ma is a szemem  előtt  vannak az anyától elszakított gyermekek képei. Úgy  hajtottak  Őket, ,  mint  az  állatokat a  vágóhídra. Újhely  felszabadulásakor  ismerkedtem  meg  Apámmal Megtanultam  a  történelmet.

 

Négy éve ismerkedtem meg a számítógéppel. Ha nem lettem volna a „játék rabja”, nem tanulom meg kezelni. Mai napig az  unokák segítenek az eligazodásban Kezdetben  csak  a  játék  érdekelt,  később  megtanultam  írni Mindig  érdekelt  a  politika, és  amióta  rátaláltam  a  Kapcsolatra, itt  töltöm  az  időmet. Másra  úgyse  lennék  „alkalmas”,  erre  talán  még  egy  kisideig.  Hacsak  addig  ki  nem  „készítenek”  a  Barátaim  idegileg.  De  az  Sebaj,  eccer  úgyis  meg  kell  halni.

 

Senki vagyok, ha még  nem mondtam volna. Egy a  tízmillió  magyarból, vagy  a  nyolcmilliárdnyi  Emberből,  akik  benépesítik  a  Földet. Mégis  egyedi,  mert senkinek  nincs  olyan  újjlenyomata,  mint  az  enyém. De  más  különbségek  is  adódnak:  Nem  vagyunk  egyformák!  (szerencsére)

Mi  lenne,  ha  csupa  Hitler,  vagy  Sztálin  lenne  az  Emberiség!Az  se  lenne  üdvös, ha  a  Fradi  szurkolói lennének  többségben! Hitlerből és Sztálinból  a  történelem  során    EGY    is  sokk  volt!  Nem kell félnünk: Mindig van „utánpótlás”, még  ha  a hasonlóság  nem  is  mutatható  ki  teljesen.

 

Nem maradtunk Vezér nélkül. Megvan a „keresztünk”, van, aki csak cipeli, lesz,  akit    is  fognak  feszíteni, ha  hagyjuk. A birka tulajdonsága a türelem. A „birkanépé” a tudatlanság, hagyja magát az  orránál  fogva  vezetni. Aki  szegény,  az  a  legszegényebb!  Azt  lehet  legjobban  „megvezetni”  csak  ígérni  kell,  minél  nagyobbat  és  sokat,  aztán  a  végén „elköszönni”:  Oszt  jónapot!

 Úgyis  elfelejtik,  mert  az  emlékezet  szelektív,  amit  sulykolnak,  azt  nem felejtik  el

 (habár  meg  se  történt) az  igazat  meg  akkor  se  hiszik  el,  ha  látják. Miközben  épült,  szépült  gyarapodott  az  Ország,  mivel  a  yízcsapból  is  az folyt: ROMOKBAN  AZ   ORSZÁG!   Egyik-  másik  ünnep  után  úgy  is  nézett  ki. Csatatérnek.

 

Nagy fába vágtam a fejszém! Megpróbáltam senkiből Walaky lenni. Nem  állítom, hogy sikerült, de  azon fáradozok. Jáccok! MIT? „Közösségesdit”! Előbb egyet, aztán sokat. Mára csak kettő maradt,a többi csődbement,  mint  az  ország. Ezen a kettőn szeretném bebizonyítani a matematika  szabályai  alapján, hogy  1  X  1 = EGY! De 1 + 1 = KETTŐ! És ha egy helyett kettőt  hozunk, az HÁROM! Ismerős a Piramisjáték. Néhány csalónak, gazembernek sikerült milliomossá válni, hogy  bepalizta  a lakosságot az ígéretekkel, mennyit fognak nyerni, ha beszállnak és terjesztik. Ő  biztos  nyert és az  elején néhányan, de akik a piramis alján voltak, azok  egy  vasat  nem láttak  viszont  a  pénzükből!

 

Pedig az elmélet jó, ezzel  igen  sokat  lehet(ne)  hozni  a  konyhára,  mindössze  hinni  kell  (kéne)

abban,  hogy  az  általam  megálmodott  szám  megvalósítható! Ha  mindenki  „csak  két”  Embert  hoz  magával, még  túl  is  szárnyalhatjuk! Csak  a  sakktábla  kitalálójának  kérését  alapul  véve  a  vaknak  is  világos,  mennyi  lehet  a  végeredmény,  ha  csak  minden  kockába  az  előzőnek  a  duplája  kerül! Még  „búzaszemből”  is  sok Akinek  van  kedve-  számoljon  utána. Elég  hozzá  13  ember, aki úgy indítja el a „láncot”-  hogy nem szakad meg.!Ezzel  szemben voltunk  kb  130-an a közösségben, és a  „piramis  alja” nem lett szélesebb,  mint  a  közepe! Ebből következik, egy  kézen meg lehet számolni, hányan éltek a  meghívás  lehetőségével.  Ezért kellett felszámolni Mozgalmi közösségünket Rendezni végre közös dolgainkat  ez a mi munkánk; és nem is kevés.

 

Minden  út  Rómába  vezet! Szinte  látom  Sanyibát'  a  fejéhez  kapni: Minek  megyünk  már  megint  Rómába!-A  franc  akar  Rómába  menni!  Csak  el  akarunk  érni  oda,  ahová  elindultunk:Egy  mindenki  számára  otthont  adó,  élhető  Magyarországba! Es  ha  minden  csoport  arra  indul  el,  „eccer  odaérünk”! Hogy  mikor?  Az  a  jövő  zenéje,  ezt  azt  hiszem  mi  Muzsikus  lelkek  tudjuk  legjobban

   

Mikor még nem voltam más, csak  szegény,       volt egy bérházban egy kis szobám. Ó, akkor nagyon boldog voltam én,                   sok átviharzott vad éjszakán.              A  dalnak  éltem s szerelemnek                          oly mindegy volt, ki a babám.            Cuppant  a csók, gitárom pengett                      s dalolt hozzá  sok cimborám.   Boldog voltam akkor nagyon!                           Mi muzsikus lelkek, mi  bohém         mi  kóborló gazdag  szegények,                         az  életünk nem holmi vásári  lét,     az éveink tarka  regények!

 

Mi kacagva sírunk, a könnyünk mosoly,           az élettől semmit se várunk,                mi  muzsikus lelkek, mi bohém fiúk                   csak hangulat minden minálunk!      Most úrrá lettem, van szép palotám                  s a sok kincs benne mind az enyém   egy angyali tiszta nő mosolyg reám,                 mégis mindig                                Bár ragyogó minden körülöttem.                      Hiányzanak a múlt idők,                      a léha nők s a vén gitárom                                s a cimborák, hol vannak  ők?   Boldogtalan vagyok nagyon.                            Mi muzsikus lelkek, mi  bohém  fiuk,   mi kóborló gazdag  szegények,                          az életünk nem holmi vásári lét,    az éveink tarka  regények!

 

Mi kacagva sírunk, a könnyünk mosoly,           az élettől semmit  se  várunk,              mi  muzsikus lelkek, mi bohém fiúk                   csak hangulat minden minálunk!      Nem kell a  pompa  s nem kell a fény,               bár visszakapnám kicsiny szobám,      bár lennék újra züllött és szegény,                    s várnának züllött lányok rám.     Bár lenne  az élet álom,                                     s ha véget ér ez álmodás,       adjátok vissza vén  gitárom                               jöjj vissza szép legénylakás,       jöjj vissza, elmúlt ifjúság!

 

Mi muzsikus lelkek, mi  bohém  fiúk,               mi  kóborló gazdag  szegények,             az  életünk nem holmi vásári  lét,                     az éveink tarka  regények!               Mi kacagva sírunk, a könnyünk mosoly,           az élettől semmit  se  várunk,            mi  muzsikus lelkek, mi bohém fiúk                   csak hangulat minden minálunk!                                                

 

Miért vágtam  ilyen  nagy  fába  a  fejszém?  Hogy  bebizonyítsam  magamnak és másoknak:         Ha nagyon akarunk valamit és  hiszünk  benne, el  lehet  jutni  a  célig. Kölön-kölön nehezebb, együtt könnyebb lenne. Megoldás, ha összefogva megyünk az  úton.  Segítve,  nem  eltaposva  egymást.  Ezért  nyújtjuk  a  kezünk  minden  arrafelé  igyekvőnek:  MENJÜNK  EGYÜTT!                                                                                                         

Hiszen  Minden  út  Rómába  vezet!

 

Szerző: Szilárd bácsi  2010.09.28. 12:52 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr82329393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása