Szigetek

 

Földünk  tele  van  „szigetekkel”,  ahol  a  klíma  nem  olyan,  mint  más  helyeken..

Ezért  szoktak  télen  „melegebb  égtájra”  járni  üdülni  azok,  akik  megtehetik..

 

Sokszor  azok  is,  akik  egyébként  nem  a  saját  pénzükből  lubickolnak  télen  a  meleg  tengerekben meghúzódó  „Paradicsomban”, hanem  az  adófizetők  pénzén.  Mint  legutóbb  a  Fidesz  megyei  képviselői  tették...  Jó  példát  követtek:  anno  Torgyán  dr.  és  Szabadi  Béla  is  ezt  az  utat  „járták”.. Csakhogy  Torgyán  „megúszta”,  Szabadi   MEGFIZETTE..

 

Képletesen  szólva  vannak  olyan  „szigetek”  is,  ahová  a  politika  hullámverése  nem  hallatszik  be.  Ilyen  „sziget”  a  Mezőkövesdi  Reumakórház  (leánykori  nevén  Zsóry  Rehabilitácoós  központ)  ami  a  többi  kórházhoz  képest  a  „Béke  szigete”   VOLT. 

 

Erről  annak idején  is  beszámoltam  egy  blogban.  Aki  kíváncsi,  nézzen  bele...

 

Karácsony  előtti  hangulat  a  Mezőkövesdi  Reumakórházban.

 

Miután kiderült, hogy cukrosbácsi lettem, sikerült  bekerülnöm  a  Mezőkövesdi  Reumakórházba, ahol minden igényt kielégítő ellátásban  részesültem.Ugyan  fiatalabb  nem  lettem,- de elmeszesedett  és  merevvé  vált  csontvázam  használható  állapotba  került, hála a Kórház teljes személyzetének, akik mind azon fáradoznak, hogy a hozzájuk bekerült beteg embereket a legjobb állapotra feljavítva adják vissza családjuknak és a  munkájuknak.

 

Ehhez kell a kórház teljes személyzetének  kollektív  együttműködése,- hiszen  ha  bármelyik  láncszem  nem  úgy  működik,- borul  az  egyensúly.Tapasztalataimat  összefoglalva:  Az  Orvosok  minden  idegszálukkal  a  gyógyítás  lehetőségét  keresik  minden  betegnél. Figyelembe  veszik  az  igényeket  éppúgy,-  mint  a  lehetőségeket. Ha  valakinek  egy  kezelés  nem  használ,-  azonnal  találnak  Neki  megfelelőt  a  helyettesítésére.

 

Már  előző  írásomban  kitértem  a  két  doktornőre,-  akik  hivatástudatból  gyógyítják  a  leromlott egészséggel ideérkező betegeket, pedig  Nekik  is  van  ezer  problémájuk. De  ezt  a  betegek  soha  nem  érzik,-  csak  azt  a  szeretetet,- amit  Tőlük  kapunk. Nincs  olyan  jogos  kívánság, amit ne teljesítenének, és  minden  beteg  megelégedetten  hagyja  el  a  Kórházat. 

 

Találkoztam  egy  régi  ismerőssel,  Zsemlye  főorvos  úrral,- aki  még  2006-ban  kezelt,-  és  állapította  meg  a  betegségemet:  A  Betherew-kórt, - ami  már  szerinte  legalább  10  éve  fejlődött  ki. Megismertük  Egymást,- hosszan  elbeszélgettünk. Ő  már  csak  néha  jár  be,- leginkább  ügyelni,- amikor  más  nem  ér  rá. Egyben  egyetértettünk:  A  politikának  nem  lenne  szabad  beleavatkozni  a  gyógyítás  folyamatába,-  mert  ez  szakmai  kérdés.

 

A  betegek  sokfélék: Van,-  aki  tolószékben  érkezik,-  de  haza  már  a  saját  lábán  megy. Ez  persze  nem  „csak”  az  orvosok  érdeme:  A  betegkisérőktől  a  kezelő  személyekig  mindenki  azért  dolgozik,-  hogy  mindannyian  jól  érezzük  Magunkat,- és  ehhez  a  segítőkészségük  nagyban  hozzájárul. 

 

Egyről  mégis  külön  szólnék.  Egy  fiatal  nő,- aki  két  éve  jár  be  azért,-  hogy  újra  megtanuljon  járni.  Baleset  következtében  a  lábai  lebénultak. Mégis  példamutatóan  „dolgozik”  azon,-  hogy  újra  teljes  értékű  tagja  legyen  a  családjának  és  a  társadalomnak. Mindig  mosolyog,- és  bízik  abban:   LÁBRA  FOG  ÁLLNI.

 

Én  is  bízom  benne,-  hiszen  aki  nem  hagyja  el  Magát, - szembeszáll  a  betegséggel és vállalja a kemény munkát,  annak  előbb – utóbb  eredményének  is  kell  lenni. Kívánom,-  hogy  ez  a  Karácsony  a  bizakodás  jegyében  teljen, és ha jövőre újra  találkozunk,- már    ÖNÁLLÓAN    lépkedjen  a  saját  lábán. Remélem,-  ezt  a  kívánságomat  a  Karácsonyi  Angyalok  meg  is  hallgatják  és  teljesíteni  fogják.

 

Végül  néhány  szót  a  gyógyulást  segítő  személyekről.

 

Vizibalettnek  neveztük  el  a  medencében  való  közös  gyógytornát.  Nem  véletlenül,- hiszen  olyan  esetlen  mozgásokat,-  mint  amilyeneket  „produkáltunk”,- talán  a  Hattyú  halála  című  balett  paródiájában  lehetett  látni,-  amikor  valamelyik  Szilveszteri  műsorban  Lóránt  Lenke  alakította  a  „hattyút”. Körülbelül  így  nézhettünk  Mi  is  ki  egy-egy  nehezebb  gyakorlat  közben,-  de  ezért  „csak  egy  mosoly”  volt  a  jutalmunk.

 

A szárazon se úsztuk meg  az  egyéni  tornákon,-  hogy  mázsásnak  tűnő  végtagjainkat  meg  ne  mozgassa  a gyógytornász. Nekem  Rita  jutott,-  de  amikor  fordulni  kellett  a  padon,-  vigyázott,-  nehogy  a  nagy  igyekezetben  leessek. Aztán  azt  is  eltűrte, - hogy  egyik- másik  gyakorlatot  ellazsáljam,- és  amikor  már  a  tüdőm  is  majd  kiköptem,- megkegyelmezett.

 

De  a  fülkék  „gazdái”  külön  dícséretet  érdemelnek. Nem  zavarták  el  a  nem  időben  jelentkezőket,-  pedig   órarend  volt.  De  ha  lehetett,-  néha  három  pácienst  is  kezeltek  egyszerre. Marika  volt  az  egyik  legügyesebb  szervező: Még  a  nők  közé  is  bevett  néhányszor  férfibeteget  „harmadiknak”  ha  ez  nem  zavarta  a  női  betegek  kezelését.

 

De  Anita  is  nagyon  segítőkész  volt: -Amikor  „eltévedt  bárányt”  játszottam,-  Ő  csípett  fülön,-  és  terelt  a  helyes  útra:  -És  amikor  nem  bírtam  a  „hasonfekvést” - utána  már  ülővendég  voltam  Nála  is. Meg  Másnál  is.

 

Egyik  legszebb  emlékem  Mónikához  fűződik, - aki  a  gépeket  kezelte. Az  inkvizicióból  ittmaradt  szerkentyűk  közül  nekem  a  Nyújtó  jutott:  szerencsére  egyszerre  csak  egyik  irányba  nyújtottak:  Vagy  a  derekam,-  vagy  a  nyakam.  Még  nézők  is  jelen  voltak  az  egyik  „akasztásomnál”, - ami  után  egész  vidáman  szálltam  ki  a  gépből.

 

Legjobban a  masszírozás esett.  Igaz,  három  masszőrt is kipróbáltam,  mindegyik értette a dolgát, kíméletesen bánt a fájó  részek  megdolgozásában. Azért  egyet  kiemelnék,- negatív  példaként. Nem szabad elvárni a betegektől, hogy percre pontosan mindig ott  legyenek. Mindig  közbejöhet  valami. Ez  az  egyébként  jól  dolgozó  hölgy  lehetne  rugalmasabb  is.

 

A tangentorról is szólni szeretnék. Amikor bekerültem, nem  fájt  semmim.  Az  első  kezelés  után  úgy  éreztem,-  hogy  most  már  mindenem  fáj.  Ez  hozta  ki  legjobban  a  fájdalmat, - és  ez  után  tudtam  koncentráltan  oda  kérni  a  kezeléseket,-  ahová  legjobban  kellett.

 

Most  ugyan  még  csak  eltávozásra  jöttem haza,-  de  úgy  érzem,- mintha  megfiatalodtam  volna.  Igaz,-  még  fáradt  vagyok  a  sok  „kínzástól”, - de  tudom,  hogy  erre  szükség  van  ahhoz,-  hogy  a  hétköznapok  gond  nélkül  telhessenek.

 

Végül,  de nem utolsósorban a nővérekről pár szót. Ha arra jártam és  látszott  rajtam, hogy  valamit kérni szeretnék, -”Miben  segíthetünk”?  volt a kérdésük. És segítettek  mindenben, amiben lehetett. Leginkább a kaja volt számomra ehetelen:  A  „fekete, - magvas  kenyeret”  egyszerűen  nem  voltam  képes  megenni.  -Kaptam  helyette  zsemlét,-  így  sikerült  átvészelnem  ezt  a  három  hetet,-  amit  úgy  éreztem: A  Béke  Szigetén  töltöttem.

 

Köszönöm  a  betegek  nevében  is  azt  a  szerető  gondoskodást,-  amit  ottlétünk  alatt  kaptunk  a  Kórház  összes  dolgozójától. Kívánom,-  hogy  még  sokáig  szolgálják  így  a  rászorulók  gyógyítását.

 

Végül  Kellemes  Karácsonyi  Ünnepeket  Kívánok  és  BUÉK    2010-re!

 

Szeretném,-  ha  jövőre  is  ilyen  körülmények  között  találkozhatnánk!

 

 

Várszegi  Szilárd

 

a  102-es  szoba  ideiglenes  lakója

 

 

Bizonyos  szempontból  ma  is  annak  számít:  A  betegek  oldaláról  nézve.. Ami  nagyonis  dícséretes ebben a nehéz helyzetben. Itt a „dolgozók”  az  orvosoktól kezdve a  takarítónőig  úgy  végzik  a  „munkájukat”,  hogy  a  beteg  azt  érzi, érte  vannak,  nem  fordítva.

 

A  „másik”  szempont  szerint, a  dolgozók  oldaláról  nézve)  inkább  a  „béka  szigetéhez”  kezd  hasonlítani. Miért  gondolom  így?  Mert  a  „szinvonal”-  (bér  és  élet  egyremegy)  ma  is  ott  van, ahol  kb.  2002  tájékán  volt,  amikor  az  50 %-os  béremelést  megkapták. Azóta a kórház bővült egy  szinttel, a beteglétszám szintén, a dolgozók  létszáma maradt..  Ami  egy  szempontból  dícséretes,  hiszen  senkit  nem  küldtek  el, de  ma  ugyanannyi  embernek  kell  ellátnia  200  beteget,  mint  a  fejlesztés  előtt  150-et.

 

Hogy a betegek ebből semmilyen hátrányt nem éreznek,  az ott  „dolgozók”  lelkiismeretes  munkájának és hivatástudatának köszönhető. Pedig a körülmények  megváltoztak! 

A kórházak általában deficitet termelnek. A Rehabilitácoós Központ ez alól kivétel   VOLT.  Ma is  nyereséges, csakhogy ebből már  nem  kapnak  azok,  akik  megtermelik,   a  megyei  kórháznál  csapódik  le  a  „nyereség”,  ami  arra  elég,  hogy  a  veszteséget  annullálja..

 

Ennek ellenére mi sem változott, a  „beteg” ebből nem  érez  semmit. Úgy éreztem  magam, mintha a Béke Szigetén töltöttem volna el az év végét, nyaralással. Ha az ember „hallgat”,  meghallja a panaszokat  is..Ma  rosszabb az anyagi helyzete   minden  dolgozónak,  ezzel  szemben  több  a  munkája..  Mégis  hangos  zokszó  nélkül  végzik  a  dolguk.. De  vajon  meddig  lehet  elvárni, hogy  az  elvégzett  munka  elismerés  nélkül  maradjon?

 

Szeretném, ha a minőség megmaradna és sikerülne még igénybe  vennem  az  intézményt.. Nem vagyok mai gyerek: Sok  időm  nincs  megtapasztalni,  hová  fejlődik  a  „színvonal”?  A  BÉKA    ül – e  rajta  továbbra  is,  vagy  megmarad  a  BÉKE  SZIGETÉNEK?

 

Az utóbbit szeretném. Legutóbbi ittlétemkor az „A” osztályon voltam,  most   a  „B” -be  kerültem. A főorvosasszony nagyon kedves volt,  minden  külön  kívánságomat  teljesítette,  viccesen  megjegyezte  a  felvételkor:

 „Felvitte  az  Isten  a  dolgom”.

Mire  Én  megjegyeztem:

 „De  jó  kezekbe  kerültem”.   

 

Ha  ilyen  mértéknen  romlik  az  állapotom  és  minden  alkalommal  feljebb  kerülök,  rövidesen  elérem  az  ötödik  szintet.  Ott  már  csak  két  választásom  lesz: 

Vagy  a  Jóistennel  fogok  beszélgetni  a  világ  dolgairól, 

vagy  az  ördöggel  forgatom  a  bibliáját..

 

Addig,  amíg  erre  sor  nem  kerül,  szeretnék  inkább  a  Béke  szigetére  visszatérni, 

ha  a  sors  engedi..  Csak  azt  a  csúnya    BÉKÁT    le  lehetne  szoktatni  arról, 

hogy    RÁÜLJÖN    arra  a  bizonyos  vonalra...

 

Várszegi  Szilárd

a  202-es  szoba ideiglenes  lakója

 

u.i:  Nagyon  jól  éreztem  magam  mindkét  alkalommal… De  a  „különbséget”  az  ott  dolgozók  nagyonis  érzik..  Mi  még  nem.  Remélem,  hogy  sokáig  megmarad  (nem  csak  ez  a  kórház)  a  betegek  számára  továbbra  is  a  Béke  szigetének… 

 

Habár  a  legjobb  az  lenne,  ha  az  egyik  hozzászóló  „jókívánságai”  beteljesülnének.

Az lenne szép, ha nem egy kórház, hanem egy kis ország lenne Európa közepén a béke szigete.
Ha Magyaroszág nem a széthúzás, irígység és a "meg nem gondolt gondolat" országa lenne. Ha ez a ránk nehezedő agresszív hatalom kipréselné állampolgárainkból a felismerést, hogy széthúzás helyett összefogásra, vakhit helyett gondolkozásra, felelősségvállalásra van szükség. Talán egyszer eljutunk eddig a felismerésig. (Csak nehogy késő legyen.)  

 

Szerző: Szilárd bácsi  2012.01.05. 17:36 Szólj hozzá!

Címkék: blogok politika elemzés

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr983522374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása