Éljen a magyar szabadság, Éljen a Haza!

 

2012 március 15.-e nem hasonlított az 1848-as forradalomra és szabadságharcra még csak külsőségeiben sem. Akkor is volt nemzetközi vonatkozása, a kettő messze esett egymástól, mint az ég a földhöz viszonyítva. Akkor is voltak lengyel résztvevői az eseményeknek, de az akkoriak a Szabadságért szálltak síkra, míg a mostaniak egy hatalmától megrészegült diktátort jöttek (félretájékoztatás okán) megerősíteni. Az alábbi írás sokat elárul.

 

http://www.stop.hu/belfold/meglepetes-varta-a-kormanybarat-lengyel-demonstralokat/1012089/

 

De az embernek van más kötődése is az Élethez. Ez nálam az ulti, amit még tudok művelni a politika mellett: Minden másról már letettem. Ezen a napon rendszeresen összejövünk barátainkkal összemérni tudásunkat és egyben megemlékezni '48-ról. Tegnap is nekem jutott a megtiszteltetés megkezdeni a Kossuth-nótát, ami után kezdetét vette a nagy csata, amiben nem voltak vesztesek, csak a Barátság győzött.. Aból a szempontból szinte lényegtelen volt, ki hol végzett: A részvétel volt a fontos.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=fSbI3FhqcgA

 

 

Hogy nem ez volt az első alkalom, arról ez a régebbi versem a tanú...

 

http://szilardba.blog.hu/2008/11/25/marcius_15_e_nemzeti_unnepunk

 

Nem tegnap volt ez a verseny, de hogy az idő nem változott sokat, bizonyítja, hogy hazaérve majdnem ugyanazokat tapasztaltuk, mint anno 2008-ban. Csak most Orbán helyett Vona hívei játszották el a csürhe szerepét, de a „Vezér” is kitett magáért!

 

http://www.noltv.hu/video/4225.html

 

Orbán semmit nem tanult abból, ahány kokit és sallert begyüjtött már az Unió ellen vívott Szabadságharc során, arról a Nemzeti Ünnepen elkövetett beszéde tett fényes tanubizonyságot.. Tisztességes magyar ember szégyellte, hogy magyar.

 

http://www.origo.hu/itthon/20120315-orban-viktor-miniszterelnok-marcius-15i-unnepi-beszede.html

 

Hogy mégis van némi remény, azt az ellenzéki pártok demokratikusnak mondható része szolgáltatta. Habár ha együtt tartják, „nagyot szólhatott volna”, de így is pozitív üzenet volt a Nép számára: Van még remény és idő arra, hogy eggyé kovácsolódva a ma szertehúzó ellenzék közös akarattal képes lesz megakadályozni Orbanisztán kialakulását.

 

https://www.youtube.com/watch?v=u_f3E6IsPbc&feature=share

 

Hogy a civilek megtanulják a demokrácia működésének elvét és szabályait, arra bizonyíték: A Szolidaritás langyos piknikjéhez képest a Milla rendezvénye kiemelkedett a márciusi események közül. Emelte a színvonalát, hogy a DK-ról a a nép nem hazafelé vette az irányt, hanem csatlakozott a Millához. Most nem küldték el a politikusokat sem.. Ez a lépés az egymásratalálás lehet a Pártok és civilek között: egyik a másik nélkül nem ér el semmit.

 

http://www.facebook.com/liveinfoprodukcio

 

Az MSZP Esztergomban „ünnepelt”, ennek volt több oka: Nem volt helye hol ünnepelni. A Fidesz minden létező ünneplésre méltó helyet lefoglalt. De nem volt rossz választás. Esztergom ma kicsiben olyan, mint az ország: Megosztott. Mégis sokaknak elkeserítő volt, hogy nem együtt és nem Pesten ünnepeltek, azt egy a fórumbe betelefonáló találóan jegyezte meg: azért nem mentek ki az utcára, mert nem volt „ki mellé odaállniuk”..

 

https://www.youtube.com/watch?v=w04DHa5-aIM&feature=share

 

https://www.youtube.com/watch?v=KV2k1NufL34

 

A párt két prominens személyének beszédére érdemes odafigyelni. Eredményes fellépésre az Orbán-rezsim ellen akkor számíthatunk, ha sikerül félretenni a személyes ellentéteket, a hatalmi harcokat és végre közösen lép fel minden ember a demokrácia ellenségei ellen.

2012 március 15 azt bizonyította, hogy a tavasz már közel, de a vetés még nem érett be: Sok víznek kell lefolyni a Dunán és Tiszán, mire megérti a Nép: Nem a „hang ereje,” hanem a mondanivaló igazsága a mérce arra, ki akarja a haza javát, és ki „árulja azt”..

 

Még két adalék a tegnapi naphoz: Kéri László véleménye Orbánról az Egyenes beszédben, és egy film, amit most néztem végig először (A hídember) gróf Széchenyi Istvánról..

Kérinél jobban a Fidesz-fiúkat senki nem ismeri jobban, hiszen tanáruk volt a Bibó nevét viselő szakkollégiumban, ahol a jövő generációja „tanulta a szakmát”. Úgy tűnik, jól megtanulták! Csak nem a haza javára, hanem egyéni boldogulásukra használják!

 

Széchenyi viszont oligarchaként a haza javát tartotta előbbre céljai megvalósítása helyett. A film mégsem teccett maradéktalanul, a főszereplőnek tudom be: Eperjes Károly nem azt a vonalát hozta ki Széchenyiből, amiért a „legnagyobb magyar” jelzőt kiérdemelte. Ebben a rendező is ludas. A film a Fidesz megrendelése volt és kimaradtak belőle fontos momentumok, amelyek a Haza, a Haladás és a Szabadság eszméit emelték volna ki.

 

Hogy szomorú vagyok a haza sorsát illetően, nnak az a legfőbb oka, hogy semmi reményt nem látok arra, hogy a Nép ébredezne, arra meg pláne, hogy Orbán és kiszolgálói észhez térnének. Ennek pedig csak egy valós következménye lehet:

 

S a sírt, hol nemzet süllyed el, 
Népek veszik körül, 
S az ember millióinak 
Szemében gyászkönny ül.  (Vörösmarty Mihály)

 

Szánd meg isten a Magyart 
Kit vészek hányának, 
Nyújts feléje védő kart 
Tengerén kínjának. 
Bal sors akit régen tép, 
Hozz rá víg esztendőt, 
Megbűnhődte már e nép 
A múltat s jövendőt!  (Kölcsey Ferenc)

 

Nagy költőik (sajnos) sokat nem tévedtek a magyar néplélek megítélésében.

Szerző: Szilárd bácsi  2012.03.16. 11:33 4 komment

Címkék: blogok politika orbán gyurcsány elemzés

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr934320083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noviktorka 2012.03.17. 10:29:47

Ösmét jól mondod Szilárdbá! TL

Promenad 2012.03.17. 12:43:44

Igaz,hogy a remény hal meg utoljára,de lehet,hogy ez már az utolsó utáni pillanat !
Az a tömeg a Kossuth-téren nem volt semmi !

MrMajor 2012.03.18. 14:35:39

Szabadság!
A szabad élet, az éltető remény, a gondolatok szabad áramlása, a közös élet becsülése, mások jogainak tiszteletben tartása, a jognak, a szabadság szolgálata!
A HAZA!
A minden, az otthon a család, a szülőföld, a védelem, az anyanyelv használata, vagyis az élet minden napjának tevékeny gyarapításának megélése!
Büszkeségem!

Sajnos én sem értem!
Lehet elment az értelmem!
Így most már nincs eszem!
Már a maszlagot be nem veszem!
Mégis erről hallok már régen!

A bőrömet, ha kell, kiteszem!
Vagy a gatyámat leveszem!
No akkor puci lesz a fenekem!
Úgy kell nekem!
Miért nincs két életem!

Mert Magyarnak születtem!
Akkor már a világ láthatja puci fenekem?
S akkor sem értik szegénységem!
Bankok, gazdagok sajnos így láthattok engem!
Bizony háborúk tették láthatóvá lemaradó nemzetem!

Büntetlenül nem nézhetitek puszta fenekem!
Már akarnátok azt is, de nem engedem!
Jobb lenne, ha eladósodva tengetném énem?
A politika teljes játszó eszközévé tennétek engem?
Politikusok miért nem hagytok szabadon élnem?

Újra és újra hallanom kell?
Kinél, hol, az érdekem!
Az ellentéteknek kell űzni,
Hajtani egész életem?
Nincs egy értelmes közös gondolatotok soha sem?

A hatalom is játszik velem!
A hatalom nem sebeket gyógyít,
Új s mély sebeket ejt az embereken!
A hatalom forradalmat imitálva,
Küzd és harcol ellenem, nem érettem!

A hatalom békeidőben háborúzik értem!
Európával szemben!
Függetlenségi harccá válik életem!
Közben a hatalom barikádot épít ellenem!
Korlátozza, beszűkíti szabadság érzetem!

Nagyra tartom életem!
Emberek, veletek, miért nem nőhet büszkeségem!
Ideje lenne kiegyezni a közös jövő érdekében!
Magyarország, a Magyar Nemzet újjáépítésében!
Közös életünk szebbé, jobbá formálása érdekében!

A Kossuth téren beszélő úr senki nekem!
Már se nyakkendősen!
Sem, színjátszóként nem tisztelem!
Egy életöltő is kevés, ki ismerjem!
Szabadságért kiált, de nem értem!

Zeng a hangja, de nem hallja belső énem!
A szabadság nálam a testem!
A szolidaritás a lelkem!
A függetlenség az életem!
Európa a bölcsős létem!

Mindenkivel együtt kell élnem!
Ezt kívánja a becsületem!
Valószínűleg, ezért nem értem!
A Kossuth téri úr miért harcol helyettem!
Kinek az érdekében háborúzik minden szinten!

Újra megelégedett Magyar leszek, remélem!
S Kossuth téri úr nélkül is lesz függetlenségem!
S újra megélem, lesz reményem!
S Európában lehet szabadon élnem!
Amár veszni látszó életem, újra élem!

Szilárd bácsi 2012.03.18. 16:35:41

Kedves MrMajor, Mészi és Józsi!

Megtisztelő, hogy ezt a szép versed szerény írásomhoz hozzáfűzted. KÖSZÖNÖM!
süti beállítások módosítása