- ötvenhat -

Ez a szám sokakban hoz elő fájó emlékeket: 1956-ot juttatja eszükbe.

Ma nem erről szeretnék szólni.

Nekem vannak erről a számról kellemes emlékeim is.

De valóban 1956-nak is van befolyása az életemre. Akkor, szeptemberben kezdtem a munkát: Gyakorlóéves pedagógusként kerültem Bodroghalomba és mindjárt a mélyvízbe kerültem. Kaptam egy negyedok osztályt, /18 évesen!/ és kikerültem a „prérire” /500 m-re az iskolától, az óvoda mellett levő pici tanterembe/

Azóta is büszke vagyok erre az osztályra: Szinte mindenkiből lett Walaky, még az akkor túlkoros, 16 éves „gyerekből” is, aki egy fejjel volt magasabb nálam..

De ez az „ötvenhat” nem erről szól. 1957 augusztus 15.-én, éppen 56 éve történt, hogy a szülői ellenállás ellenére /mindkét részről/ a bodroghalmi Tanács házasságkötő termében feleségül vettem Novák Arankát.

Ezt az akkori döntésemet soha nem bántam meg.

Az eskü szövegét komolyan gondoltuk: a „holtomiglan – holtodiglan” nálunk azt jelentette, hogy kitartunk egymás mellett – jóban - rosszban.

Megtartottuk. Habár nem volt könnyű: A Skorpió és a Hal annyira nem összeillő „pár”, hogy sok jót nem jósoltak nekünk. Nem lett igazuk. Ugyan surlódás, „kanálcsörgés” volt bőven, de haraggal nem feküdtünk le soha.

Azóta sokat változott a világ. A mai fiatalok el sem tudják gondolni, mennyi „szépség” van abban is, ha Walaky egyetlen Emberrel éli le az életét.

Pedig kísértés volt bőven! Engem is megkörnyékeztek a qrvák, de soha nem gondoltam arra, hogy a családi fészek melegét feláldozzam a pillanatnyi „öröm” oltárán. A becsületem fontosabb volt ennél.

Nem vagyok „szent”, és vannak rossz tulajdonságaim is. A velemszületett „lustaság” pl. sokmindenben hátráltatott.

Lehettem volna oktató,

nem ily töltőtoll koptató

szegény-

legény”

De van másik is: Az olthatatlan játék-szenvedélyem.

Talán ennek tudható be, hogy megmaradtam annak, ami szerettem volna lenni:

A nemzet napszámosának”.

Ugyanis egy „vezetőnek” nincs szabad ideje. Kötelezi Őt a munkája.

Egy beosztott meg azt csinál, amit akar, ha van rá ideje.

Nekem mindig volt ultizni időm. Ezt az EGYET harcoltam ki magamnak, hogy ha ultizni vágytam, oda elmentem a „világ végére” is.

Mára sokat változott a helyzet: Már nem kell „harcolnom” ezért, oda mehetek, ahová jól esik: Megértette a párom, hogy ezt az EGYET soha nem fogja tudni „megtörni”. Így ezen a téren „szent a béke”. De azért mindig akad arra mód és lehetőség, hogy egy kis „veszekedést” szítsunk: a legszebb akkor, ha azon veszünk össze, amit mindketten „állítunk”. :P

75 év után már csak az emlékek „szépek”, a valóság néha rideg, de a szeretet megmarad örökre.

Míg a halál el nem választ – Egymástól.

https://www.youtube.com/watch?v=v8uIQFWkl0s

Szerző: Szilárd bácsi  2013.08.17. 08:48 1 komment

Címkék: család ünnep hit napló

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr935464474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mi vok én 2013.08.17. 16:13:48

Nem is tudom hol olvastam:-)
Kik ezek a sakálok,hiénák,akik Magyarország
lejáratásara törekednek vörös rezsim maradványaival,gyurcsány-ludbajnai,mesterkéltház
harangozó,szanyi...mszp,szdsz-lmp,együtt-külön.?
"A kommunistáknál kártékonyabb és veszélyesebb
ember típust még nem produkált a történelem.
Cinizmusuk,szemtelenségük,hataloméhségük,
gátlástalanságuk,rombolási hajlamuk,kultúra-és
szellemellenességük elképzelhetetlen minden más,normális,azaz nem kommunista ember számára.A kommunista nem ismeri a szégyent,
az emberi méltóságot,és fogalma sincs arról,amit
a keresztény etika így hív:lelkiismeret.
A kommunista eltorzult lélek,egészséges szellemű
európai ember nem lehet kommunista.-Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság,amit egy
kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana,
ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak
személyes boldogulása úgy kívánja."
Alekszandr Szolzsenyicin! -
süti beállítások módosítása