Másodvirágzás.

A 2011. évi Országos Ultiverseny margójára résztvevői szemmel nézve

A hét végén a szenvedélyemnek hódoltam: Részt vehettem a hatodik Országos Ultibajnokság döntőjén. Az út idáig hosszú és göröngyös volt, tele buktatókkal. Hiszen végik kellett menni rajta a seletezőkön, – ezzel nem volt gondom- és az elődöntőkből bekerülni a döntőbe. Na ez már nehezebb volt. Hiszen az elődöntőbe került hatvan ultisnak mind ez a vágya.

Szép emlékek fűznek ehhez az eseményhez: 2006-ban országos bajnok lettem. Szegedhez is, hiszen akkor itt volt a II. elődöntő, aho ugyan nem szerepeltem olyan jól, de miután az elsőt megynyeretm, simán jutottam be. Szeged sajnos akkor szomorú emlékeket hagyott az ultistársadalomra: A versenyre jövet négy barátunkat szerencsétlenség ért. Ketten életüket vesztették a balesetbe, azóta minden év első versenyán Rájuk emlékezünk.

http://szilardba.blog.hu/2011/11/27/hauer_nagy_emlekverseny

Azóta nem sikerült bejutnom se, csak az éven. Igaz, eccer eljutottam a „küszöbig”, (tartalék lettem) ott is voltam, volt hiányzó is, mégsem játszhattam: Így döntött a vezetés..Bejutni nehezebb, mint a döntőben jól szerepelni, ugyanis ott már nincs „vesztes”, csak győztes: Mind a huszonegy résztvevő büszkélkedhet azzal, hogy ott volt a döntőn az ország legjobbjai között.. Aztán jön Fortuna, és kiválaszt magának egyet a sok küzül, – és ha ott áll mellette végig, a „kiválasztottnak” nyert ügye van..

Ezen a napon a kiválasztott Bartos Gabi barátom volt.. Nem érdemtelenül: Ugyanis a szerencse istenasszonya az ulti tekintetében is „válogatós”. Csak olyan versenyző mögé szokott odaálni, aki rá is szolgál. Megjátssza a szerencse adományát! Különben ha „hibázik” a kiválasztott, odébb áll..Tegnap izgalmas versenyen sikerül felállnom a dobogóra: III. lettem.

Pedig az ebédig egész jól álltam: 16 ponttal és jó Ft-tal az élen.. aztán a 6, fordulóban fosdult a kocka: Csak azt buktam el, amit bemondtam. De azt nagyon. 100-nál is több minuszt gyűjtöttem.. A 7.-ben még sikerült rátennem egy „lapáttal”, és elszállni látszott minden reményem. De csodálatos módon a 2többiek” is a keresztbeverést gyakorolták, így vagy tízen álltunk úgy, hogy odaérhettünk az élbolyba..

A nyolcadikra „eldőlt a verseny” az első jelyet tekintve: Gabi akkora előnyre tett szert, hogy már nem lehetett befogni, Neki 30 pontja volt, az „üldözőknek” csak 20, és már csak vagy nyolcan érhettünk be az első hatba Gabin kívül. A 9,-ben minden sikerült: Nyertem, jó Ft-tal, és felcsillant a II. hely megszerzésének a lehetősége is.. ehhez „csak” Solti Pistának kellett volna lecsúszni a 2. helyre az asztalánál.. ez meg is történt, de „egy partin” múlott a II. helyem.. Mészáros Karcsi barátomnak olyan lapja lett az utolsó partiban, hogy épp elég volt megelőzni.. ezzel „csak” 2. lettem az asztalnál, így a Pista megmaradt összetettben a II. helyen..

Öröm az „ürömben”, hogy 1, azaz EGY pontot sikerüld megtartanom az előnyömből Bágyi Imrével szemben, aki így „csak” a negyedik lett, 187 ponttal, míg nekem 188 lett.. Ennél kisebb különbség már nem is lehetett volna..

A szegediek kitettek magukért vendéglátásban és szervezésben egyaránt. Pénteken szállást biztosítottak nekünk, és a szegedi „Gödörben” egy hangulatos sörözőben kellemesen barátok közt eltöltöttük az estét, amit még egy kis éjfélig tartó ultizással is megfejeltünk. Maga a verseny időban kezdődött, (erre még nem volt példa!) és időben befejeződött.. (erre sem) Sportszerű légkörben, izgalmas csatákban dőltek el a helyezések, és most az sem panaszkodott, aki az utolsó helyeken végzett, sőt! BÜszke volt arra Rehó Lajos barátunk, az Ultiszövetség Elnöke, hogy habár 20. lett, de a BAJNOKOT neki sikerült maga mögé utasítani az asztalnál..

Kis különítvényünk, a sárospatakiak végül is eredményesen zértuk az évet: soha még hárman nem jutottunk be, és ketten nem voltunk a díjazottak között.. Én a III. helyemmel elégedett vagyok, mert bebizonyosodott: „Öreg ember nem „vénember”, azaz nem lehet még leírni… Gyöngyösi Géza barátomnak dupla öröme volt: Neki is sikerült ellenem győzni, és az V. helyezését is megérdemelten szerezte. Ivaskó István is másodszor került be, de Neki nem jött ki a lépés, így kénytelen volt megelégedni a középmezőnyt jelentő 12. hellyel.

Ez a beszámoló a teljesség igénye nélkül készült, így a helyezések további sorrendjét a kíváncsiak kénytelenek lesznek megnézni az Ultiszövetség honlapján.

http://magyarultiszovetseg.hu/tarsasagi-nub-dontojenek-vegeredmenye/

Szerző: Szilárd bácsi  2012.01.25. 04:06 Szólj hozzá!

Címkék: blogok barátság elemzés ulti

A bejegyzés trackback címe:

https://szilardba.blog.hu/api/trackback/id/tr653751919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása